Laikraksts "Bauskas dzīve" lasītājus informējis par valdības lēmumu 11. jūnijā, kas atbalsta publiskās un privātās partnerības (PPP) procedūras sākšanu Bauskas apvedceļa būvniecībai.

Reklāma

Saskaņā satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu Bauskas apvedceļa būvniecību īstenošot divās kārtās. Vispirms ap Bausku un pēc tam – ap Iecavu. Provizoriskās izmaksas – intervālā no 263,3 līdz 290,7 miljoniem eiro. Valdība pieņēmusi arī zināšanai, ka atbilstoši finanšu un ekonomiskajiem aprēķiniem ietekme uz valsts budžeta ilgtermiņa saistību apmēru PPP projekta atvasinātā scenārija gadījumā, kad vispirms īsteno Bauskas apvedceļa un tad secīgi Iecavas apvedceļa projektu, nākamo 20 gadu laikā varētu būt ap miljardu eiro.

Apvedceļu plānots izbūvēt līdz 2030. gadam. Projektu uzticēts īstenot VSIA "Latvijas valsts ceļi", kam jau esot pieredze Ķekavas apvedceļa PPP projekta izstrādē un ieviešanā. Plānots, ka PPP līgumu par Bauskas apvedceļa izbūvi varētu noslēgt 2027. gada otrajā pusē.

Vienlaikus ar šo ziņu laikraksts arī atzīmē, ka solījumiem nav nozīmes – tikai darbam. 

Līdz ar prieku par pieņemto valdības lēmumu mulsinot lielās summas darbu veikšanai un arī joprojām tālie gadaskaitļi. 

Pārliecība baušķeniekiem būšot tikai tad, kad redzēs ceļu būves tehniku strādājam, jo solījumu esot jau bijis ļoti daudz. Redakcijas arhīvā publikācijas ar līdzīgiem solījumiem esot no 1989. gada, kad ziņots – apvedceļa pēdējam posmam jābūt izbūvētam 1995. gadā. Arī vēlāk, piemēram, 2004. gada pavasarī pirms Eiroparlamenta vēlēšanām, kad Latvijas pilsoņi par to balsoja pirmoreiz.

MAF 2024

Publikācija tapusi projektā "Mans pagasts, mana pilsēta", kurā "Latvijas Avīze" sadarbojas ar laikrakstiem "Staburags", "Dzirkstele", "Zemgales Ziņas", "Bauskas Dzīve", "Alūksnes un Malienas Ziņas" un "Ziemeļlatvija".

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikācijas saturu atbild "Latvijas Avīze".