Light drizzle 4 °C
P. 10.01
Dorisa, Tatjana
SEKO MUMS
Reklāma
Foto: Publicitātes

Iepazīstoties ar šo rakstu, uzzināsi 4 zelta SEO padomus! Tos varēsi izmantot, jebkurai savai mājas lapai – gan esošajai, gan nākotnes. Uzzini vairāk!

Reklāma

SEO ir saīsinājums no angļu valodas Search Engine Optimization un latviski to saucam par meklētājprogrammu optimizāciju. Meklētājprogrammām interesē tas pats kas meklētājiem — saturīgi, atbilstoši un noderīgi rezultāti. Tās tīmekļa vietnes, kas notur meklētāju uzmanību, tiek nostādītas meklētājprogrammu augstākajās pozīcijās.

Ar SEO palīdzību, jebkuram uzņēmumam ir iespējams uzlabot savu reitingu un nokļūt meklētāju redzeslokā. Ar ko sākt? Turpini lasīt, iepazīstināsim, ko tu vari darīt tagad, lai uzlabotu savu SEO.

1. padoms: Veiciet atslēgvārdu izpēti un optimizāciju

Atslēgvārdu izpēte ir pirmais un būtiskākais solis, uzsākot jaunas kampaņas, veidojot galvenās lapas vai meklējot idejas produktiem un saturam. Tā mērķis ir identificēt atslēgvārdus, kas atbilst trīs kritērijiem:

●     Augsts meklēšanas apjoms (1000 meklējumi mēnesī un vairāk)

●     Zema atslēgvārdu sarežģītība (zem 20 pēc sarežģītības skalas)

●     Atbilstība tavam produktam vai saturam

Daudzi, populāri atslēgvārdi bieži vien ir ar augstu sarežģītības līmeni (tas tomēr lielākoties attiecas uz angļu valodu), kas nozīmē, ka lai tos izmantotu efektīvi, tev ir jābūt nozares līderim vai jāiegulda ievērojami resursi reklāmās. Mazākiem uzņēmumiem un jaunpienācējiem tirgū ir efektīvāk koncentrēties uz mazāk konkurētspējīgiem atslēgvārdiem ar zemu sarežģītības līmeni, kas vienlaikus piedāvā augstu meklēšanas apjomu. Šāda stratēģija palīdz piesaistīt organisko datplūsmu un uzlabot tavu mājas lapas redzamību, neprasot pārmērīgus ieguldījumus.

Lai veiktu atslēgvārdu izpēti, vari izmantot tādus rīkus kā:

●       Ahrefs Keyword generator (bezmaksas)

●       Google Keyword Planner (nepieciešams Google Ads profils, bet rīks ir bezmaksas)

●       Semrush (dienā vari meklēt 10 atslēgvārdus bezmaksas)

Šoreiz apskatīsim Google Keyword Planner. Lai redzētu šo logu (skat. attēlā) un tiktu pie atslēgvārdu plānotāja — dodies uz ads.google.com un ielogojies ar savu Google profilu.

Google Keyword Planner.

Pieņemsim, tev ir auto daļu veikals un zinot, ka uz atslēgvārdu “auto daļas” ir spēcīgi konkurenti, tu meklē atslēgvārdus uz kuriem ir vieglāk iegūt augstu reitingu.

Spied uz “Discover new keywords” un ierakstīsim “auto detaļas”. Neaizmirsti nomainīt arī lokāciju uz Latviju.

Google Keyword Planner izmantošana.

Google mums ir sniegusi atslēgvārdu idejas un noteikusi konkurētspējas sarežģītību (competition). Te, iespējams parādījies kas interesants. “Auto tuning detaļas” ir garās astes atslēgvārds (long-tail keyword) un tam konkurentu ir maz. Ja šis atslēgvārds atbilst tavai nišas specifikai, tad iespējams, ka 10–100 meklējumi var būt pietiekami, lai piesaistītu kvalitatīvu, pirkšanai gatavu auditoriju un uz to ir vērts celt reitingu Google.

Reklāma
Reklāma
Atslēgvārdu izpēte ar Google Keyword Planner.

Izpēti visus sev interesējošos atslēgvārdus savā nišā. Padoms: logā kur var ievietot saiti, pamēģini ievietot savu konkurentu, lai redzētu ko Google tev ieteiks.

Ja esi ambiciozs gars un vēlies iekarot sarežģītus atslēgvārdus, droši! Ja tev tas izdosies, tu palielināsi savas vietnes autoritāti un piesaistīsi ievērojamu datu plūsmu savai lapai. Tomēr ir svarīgi saglabāt reālismu un rūpīgi izvērtēt, kur ieguldāt savus resursus un pūles, it īpaši ja ar SEO neesi uz tu.

2. padoms: Veidojiet kvalitatīvu un saistošu saturu

Produktu lapas saturi ir svarīgi un vērtīgi, taču to ierobežotais apjoms bieži vien neļauj izmantot daudz atslēgvārdus. Tāpēc, lai piesaistītu vairāk organiskās datu plūsmas, ir svarīgi veidot saturu, kas ir gan optimizēts meklētājprogrammām, gan saistošs lietotājiem.

Svarīgi atcerēties, ka nevajadzētu pārsātināt lapas ar atslēgvārdiem - prakse, kas SEO pasaulē pazīstama kā “atslēgvārdu pārsātinājums” (keyword stuffing). Šāda pieeja var izraisīt Google un citu meklētājprogrammu sodu, kas būtiski kaitē tavai mājaslapas redzamībai un organiskajai plūsmai. Lai izvairītos no šī riska, ir vērts koncentrēties uz plašāku satura veidošanu, piemēram, blogiem, kas ļauj iekļaut vairāk atslēgvārdu dabiskā un strukturētā veidā.

Ir svarīgi, ka šie raksti un satura veidi ir noderīgi meklētājiem! Ja saturs ir vājš, slikti uzrakstīts, vai tas nevienam neinteresē, tas nekādi neuzlabos SEO.

Atslēgvārdi virsrakstos

Virsraksti ir viens no vissvarīgākajiem elementiem SEO, divu iemeslu dēļ:

●     Tie ir galvenais informācijas avots, ko meklētājprogrammas izmanto, lai analizētu, par ko ir konkrētā lapa.

●     Tie veido lietotāja pirmo iespaidu par tavu lapu meklētājprogrammās, sociālo mediju ierakstos vai pat tīmekļa pārlūkprogrammas cilnēs.

Lai tavs saturs būtu efektīvs, pārbaudiet, vai virsrakstos ir iekļauti galvenie atslēgvārdi. Labs virsraksts ne tikai palīdz SEO, bet arī piesaista lietotāja uzmanību, veicinot klikšķus un iesaisti. Piemēram, bloga ieraksta virsraksts, kas ietver konkrētus un meklētus atslēgvārdus, var ievērojami uzlabot tā redzamību un lietotāju interesi.

Reklāma
Reklāma

Optimāls satura garumu

Lai saturs būtu gan informatīvs, gan SEO draudzīgs, ir svarīgi pievērst uzmanību tā garumam. Pārāk īss saturs var nebūt pietiekami vērtīgs ne lietotājiem, ne meklētājprogrammām, savukārt pārāk garš saturs var zaudēt lasītāju uzmanību.

Optimālais garums ir atkarīgs no satura veida un mērķa. Tipiski, produktu lapām vajadzētu būt ap 400–600 vārdu garām un bloga rakstiem vismaz 1000.

Google, bieži dod priekšroku garākam saturam, jo tas parasti piedāvā plašāku informāciju. Tomēr, vienmēr koncentrējies uz kvalitāti, nevis kvantitāti. Katrs teikums un paragrāfs jāveido tā, lai tas sniegtu vērtību tavai auditorijai, nevis tikai aizpildītu vietu.

Izvairies no atslēgvārdu kanibalizācijas

Atslēgvārdu kanibalizācija rodas, kad vairākas lapas ir optimizētas vieniem un tiem pašiem atslēgvārdiem. Tas var radīt neskaidrību meklētājprogrammās un iespējams, samazināt visas mājaslapas redzamību.

Lai to novērstu:

●       Izstrādā skaidru SEO optimizācijas stratēģiju. Katrai lapai jābūt optimizētai unikālam atslēgvārdam vai atslēgvārdu kopai.

●       Pārskati saturu. Analizējiet esošās lapas un pārbaudiet, vai nav pārklāšanās ar atslēgvārdiem.

●       Apvieno saturu. Ja vairākas lapas sacenšas par vienu un to pašu atslēgvārdu, apsveriet iespēju tās apvienot, lai izveidotu vienu spēcīgu un informatīvu lapu.

Šī prakse uzlabos mājaslapas struktūru un palīdzēs nodrošināt, ka meklētājprogrammas sniedz lietotājiem visatbilstošāko lapu no tavas mājaslapas.

Reklāma
Reklāma

3. padoms: Meta tagu optimizācija

Meta tagi palīdz meklētājprogrammām un lietotājiem saprast, par ko lapa ir un kāpēc tai būtu jāparādās meklēšanas rezultātu augšgalā.

Labi optimizēti meta tagi var ievērojami ietekmēt lapas klikšķu skaitu un kopējo redzamību.

Meta Datu piemērs.

Virsraksta tagi (Title tags)

Virsraksta tags ir vissvarīgākais meta tags, jo tas tieši ietekmē meklētājprogrammu klasifikāciju. Tas ir arī pirmais, ko lietotāji redz meklēšanas rezultātos.

●     Iekļauj galveno atslēgvārdu virsraksta sākumā.

●     Saglabā garumu 50-55 rakstzīmēs, lai izvairītos no apgriezta teksta.

●     Pārliecinies, ka virsraksts precīzi atspoguļo lapas saturu.

Meta apraksti (Meta descriptions)

Meta apraksts ir īss teksts, kas parādās zem lapas virsraksta meklēšanas rezultātos. Lai arī tieši neietekmē SEO klasifikāciju, labs meta apraksts piesaista lietotāju uzmanību un mudina uzklikšķināt uz saites.

●     Iekļaujiet galveno atslēgvārdu.

●     Saglabājiet garumu 150 rakstzīmju robežās.

●     Pievienojiet aicinājumu uz darbību (piem. “uzzini vairāk rakstā”)

Alt teksti attēliem

Alt teksts palīdz meklētājprogrammām saprast, kas ir redzams attēlos un uzlabo lapas pieejamību. Tas ir īpaši svarīgi, ja tava lapa ir vērsta uz vizuālo saturu.

●     Apraksti attēlu konkrēti un precīzi.

●     Iekļauj attēla aprakstā atslēgvārdu, ja tas ir atbilstoši.

Meta tagu optimizācija var šķist sīkums, bet tā ir būtiska mājaslapas redzamības uzlabošanai un lietotāju iesaistīšanai. Ja tavi meta tagi ir informatīvi, piesaistoši un tehniski precīzi, tie palīdzēs tev piesaistīt vairāk organiskās datu plūsmas un uzlabot lietotāju pieredzi.

4. padoms: Izmantojiet iekšējās un ārējās saites

Gan iekšējās, gan ārējās saites palīdz uzlabot meklētājprogrammu klasifikāciju un padara saturu lietotājiem vērtīgāku un ērtāk pieejamu. Pareiza saišu izmantošana var uzlabot gan mājaslapas struktūru, gan autoritāti.

Iekšējās saites (Internal links) savieno vienu lapu jūsu vietnē ar citu. Tās palīdz meklētājprogrammām saprast vietnes struktūru un to, kuras lapas ir vissvarīgākās.

●     Savieno saistītu saturu. Saisti jauno saturu ar jau esošām, atbilstošām lapām, lai uzlabotu lietotāju pieredzi.

●     Izmanto atslēgvārdu bagātus enkura (anchor) tekstus. Tā vietā, lai izmantotu vispārīgus vārdus kā “spied šeit," lieto vārdus, kas precīzi atspoguļo saites saturu.

Reklāma
Reklāma

●     Veicini svarīgu lapu redzamību. Pārliecinies, ka galvenās lapas ir savienotas ar citām lapām, lai tās būtu vieglāk atrodamas.

Ārējās saites (external links) ved uz citām uzticamām un autoritatīvām vietnēm ārpus tavas mājaslapas. Tās parāda meklētājprogrammām, ka tavs saturs ir labi izpētīts un savienots ar citām kvalitatīvām lapām.

●     Izvēlies uzticamas vietnes. Izvēlies saites, kas ved uz uzticamiem, augstas kvalitātes avotiem, jo zemas kvalitātes vai neatbilstošas saites var kaitēt SEO.

●     Saisti ar vērtīgiem resursiem. Izmanto ārējās saites, lai papildinātu savu saturu ar ekstra informāciju, piemēram, statistiku vai nozares ziņām.

●     Neizmanto pārmērīgi daudz saites. Lai arī ārējās saites ir noderīgas, pārāk daudz no tām  var novērst uzmanību no tava paša satura.

Pareizi izvietotas saites padara tavu saturu strukturētāku un vieglāk pieejamu lietotājiem, vienlaikus veicinot meklētājprogrammu augstāku novērtējumu.

Mājas lapas SEO optimizēšana = atslēga uz panākumiem

SEO optimizācija nav tikai šie soļi, bet tas ko minējām ir būtisks, lai tavs uzņēmums stiprinātos tiešsaistes tirgū. Tātad, galvenie soļi:

●       Atslēgvārdu izpēte. Fokusējies uz atslēgvārdiem ar augstu meklēšanas apjomu un zemu konkurenci.

●       Kvalitatīvs saturs. Izveido lietotājiem draudzīgu un optimizētu saturu ar skaidriem virsrakstiem.

●       Meta tagi. Piesaisti uzmanību ar pievilcīgiem meta aprakstiem un virsraksta tagiem.

●       Saišu stratēģija. Izmanto iekšējās un ārējās saites, lai uzlabotu vietnes struktūru un autoritāti.

Kāpēc izvēlēties OrganicMarketing.lv

Vēlies sasniegt ar SEO optimizāciju daudz vairāk? OrganicMarketing.lv piedāvā personalizētus risinājumus, kas palīdzēs uzlabot tavu mājaslapas SEO un sasniegt reālus rezultātus. OrganicMarketing ir pieredzējuši eksperti, kuri cītīgi strādā, lai nodrošinātu dažāda veida uzņēmumiem gan iekšējo, gan ārējo SEO optimizāciju, kā arī palīdz tiem piesaistīt vairāk organiskās datu plūsmas.

Izvēloties OrganicMarketing.lv SEO pakalpojumus, tu saņemsi pārdomātu stratēģiju, kas uzlabos tavas mājas lapas redzamību meklētājprogrammās un ļaus sasniegt biznesa mērķus.

Reklāma
Reklāma
Reklāma
LASI.LV galvenais redaktors Jānis Žilde.

Redaktora vēstkopa

Pieraksties vēstkopai un reizi nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora ziņu, viedokļu un interviju apkopojumu.

PIERAKSTIES ŠEIT

Redaktora vēstkopa

Pieraksties vēstkopai un reizi nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora ziņu, viedokļu un interviju apkopojumu.

PIERAKSTIES ŠEIT
PAR SVARĪGO
Reklāma