Iepazīstoties ar šo rakstu, uzzināsi 4 zelta SEO padomus! Tos varēsi izmantot, jebkurai savai mājas lapai – gan esošajai, gan nākotnes. Uzzini vairāk!
SEO ir saīsinājums no angļu valodas Search Engine Optimization un latviski to saucam par meklētājprogrammu optimizāciju. Meklētājprogrammām interesē tas pats kas meklētājiem — saturīgi, atbilstoši un noderīgi rezultāti. Tās tīmekļa vietnes, kas notur meklētāju uzmanību, tiek nostādītas meklētājprogrammu augstākajās pozīcijās.
Ar SEO palīdzību, jebkuram uzņēmumam ir iespējams uzlabot savu reitingu un nokļūt meklētāju redzeslokā. Ar ko sākt? Turpini lasīt, iepazīstināsim, ko tu vari darīt tagad, lai uzlabotu savu SEO.
1. padoms: Veiciet atslēgvārdu izpēti un optimizāciju
Atslēgvārdu izpēte ir pirmais un būtiskākais solis, uzsākot jaunas kampaņas, veidojot galvenās lapas vai meklējot idejas produktiem un saturam. Tā mērķis ir identificēt atslēgvārdus, kas atbilst trīs kritērijiem:
● Augsts meklēšanas apjoms (1000 meklējumi mēnesī un vairāk)
● Zema atslēgvārdu sarežģītība (zem 20 pēc sarežģītības skalas)
● Atbilstība tavam produktam vai saturam
Daudzi, populāri atslēgvārdi bieži vien ir ar augstu sarežģītības līmeni (tas tomēr lielākoties attiecas uz angļu valodu), kas nozīmē, ka lai tos izmantotu efektīvi, tev ir jābūt nozares līderim vai jāiegulda ievērojami resursi reklāmās. Mazākiem uzņēmumiem un jaunpienācējiem tirgū ir efektīvāk koncentrēties uz mazāk konkurētspējīgiem atslēgvārdiem ar zemu sarežģītības līmeni, kas vienlaikus piedāvā augstu meklēšanas apjomu. Šāda stratēģija palīdz piesaistīt organisko datplūsmu un uzlabot tavu mājas lapas redzamību, neprasot pārmērīgus ieguldījumus.
Lai veiktu atslēgvārdu izpēti, vari izmantot tādus rīkus kā:
● Ahrefs Keyword generator (bezmaksas)
● Google Keyword Planner (nepieciešams Google Ads profils, bet rīks ir bezmaksas)
● Semrush (dienā vari meklēt 10 atslēgvārdus bezmaksas)
Šoreiz apskatīsim Google Keyword Planner. Lai redzētu šo logu (skat. attēlā) un tiktu pie atslēgvārdu plānotāja — dodies uz ads.google.com un ielogojies ar savu Google profilu.
Pieņemsim, tev ir auto daļu veikals un zinot, ka uz atslēgvārdu “auto daļas” ir spēcīgi konkurenti, tu meklē atslēgvārdus uz kuriem ir vieglāk iegūt augstu reitingu.
Spied uz “Discover new keywords” un ierakstīsim “auto detaļas”. Neaizmirsti nomainīt arī lokāciju uz Latviju.
Google mums ir sniegusi atslēgvārdu idejas un noteikusi konkurētspējas sarežģītību (competition). Te, iespējams parādījies kas interesants. “Auto tuning detaļas” ir garās astes atslēgvārds (long-tail keyword) un tam konkurentu ir maz. Ja šis atslēgvārds atbilst tavai nišas specifikai, tad iespējams, ka 10–100 meklējumi var būt pietiekami, lai piesaistītu kvalitatīvu, pirkšanai gatavu auditoriju un uz to ir vērts celt reitingu Google.