"Latvijas Avīzes" redakcijā vērsusies Dobeles iedzīvotāja un mūsu pastāvīgā lasītāja Zinta Andžāne, kurai 30. un 31. oktobrī "Latvijas Pasts" nebija piegādājis pasūtīto "Latvijas Avīzi" un citus preses izdevumus.
Zinta Andžāne stāsta, ka par abonēto preses izdevumu piegādes kavējumiem vietējā pasta nodaļā bijusi spiesta sūdzēties arī agrāk. Bet nodaļā atbildējuši, ka par piegādes kavējumiem esot jājautā preses izdevumu šķirotavā, tāpēc šoreiz uz pasta nodaļu nemaz neesot gājusi. "Labprāt piezvanītu uz preses izdevumu šķirotavu, kas tepat Dobeles centrā līdzās manai mājai, vai pat aizietu turp kājām, lai noskaidrotu, kāpēc divas oktobra pēdējās dienas nebiju saņēmusi laikrakstu," saka Zintas k-dze, "bet, tā kā visi kontakti ar šo iestādi tiek turēti slepenībā, atlika vērsties pēc palīdzības tikai "Latvijas Avīzes" redakcijā."
Vietējā pasta nodaļa – bez telefona
Lai noskaidrotu, kāpēc Zintai Andžānei kavēta preses izdevumu piegāde, būtu jāsazinās ar Dobeles vietējā pasta nodaļu, kurā, iespējams, visātrāk un vislabāk prastu paskaidrot kavējuma iemeslu. Bet, kā redzams, Dobeles pasta nodaļas, tāpat pasta piegāžu šķirotavas kontakti attālināti nekur nav pieejami. To vietā iedzīvotājiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas ir vien divi info tālruņi: 67008001; 27008001, uz tiem zvanot, nereti jāgaida savienojums pārdesmit minūšu.
Tā kā Zintas k-dze, iespējams, nav vienīgā, kurai kavēta pasūtīto preses izdevumu piegāde, "Latvijas Pastam" jautājām, ko iesākt cilvēkam, kurš vairākas dienas pēc kārtas nesaņem pasūtītos preses izdevumus?
"Par "Latvijas Pasta" sniegtajiem pasta un maksājumu pakalpojumiem aicinām sazināties ar mūsu klientu atbalsta komandu, izmantojot tālruni 27008001 vai e-pastu info@pasts.lv. Tāpat tas iespējams arī klātienē attiecīgajā pasta nodaļā," atbild "Latvijas Pasta" Pasta nodaļu un piegādes vadības daļas Zemgales reģiona nodaļas vadītāja Zita Draveniece.
Par mainītu kodatslēgu jāziņo pašiem
Zintas k-dze pieļauj, ka iemesls, kāpēc divas dienas nebija saņēmusi pasūtītos preses izdevumus, varēja būt viņas daudzstāvu dzīvojamā nama ārdurvīm nomainītā mehāniskā koda atslēga, kuras dēļ pastniece nebija varējusi piekļūt pastkastītei pirmā stāva kāpņu telpā. To apstiprina ar "Latvijas Pasta" pārstāve Zita Draveniece.
Kā pastnieks iekļūst daudzstāvu dzīvojamo namu kāpņu telpā un pie pastkastītēm, jo ne tikai Dobelē, bet arī citās pilsētās daudzu daudzstāvu dzīvojamo namu ārdurvis ir aprīkotas ar kodu atslēgām?
Zita Draveniece atbild, ka pēc Ministru kabineta noteiktās kārtības nodrošināt brīvu piekļuvi pastkastītei ir klienta pienākums.
"Ja kaut kādu iemeslu dēļ pastnieks nevar iekļūt daudzdzīvokļu namā, tad nepiegādāto presi un vēstules uzglabājam pasta nodaļā, kur to klients var saņemt pēc pieprasījuma,"
paskaidro "Latvijas Pasta" pārstāve, "ja šoreiz iemesls bijis nama ārdurvīm nomainītā koda atslēga, tad par atslēgas vai kodu maiņu namu pārvaldniekam vai mājas iedzīvotāju vecākajam bija jāpaziņo pasta nodaļai. Pēc tam šo ziņu nododam konkrētajam pastniekam, lai klientiem nebūtu traucēta sūtījumu piegāde. Ja šīs ziņas nesaņemam, tad pastniekam nav iespēju klientiem piegādāt sūtījumus," skaidro "Latvijas Pasta" pārstāve, "par kodu vai atslēgas maiņu aicinām ziņot arī mūsu klientu atbalsta komandai pa tālruni 27008001 vai e-pastu info@pasts.lv."
Zita Draveniece apgalvo, ka Dobeles iedzīvotājai Zintai Andžānei preses izdevumi esot piegādāti jau 31. oktobrī – tiklīdz pastniece saņēmusi ārdurvju atslēgu kodu.
Toties Zintas k-dze teic, ka "Latvijas Avīzes" 30. un 31. oktobra numurus un citus abonētos preses izdevumus saņēmusi tikai 2. novembrī.
Kur vērsties, ja nepiegādā avīzi?
- Ja "Latvijas Avīze" abonēta pie izdevēja, jāzvana izdevniecības "Latvijas Mediji" klientu servisam pa tālruni 67096388. (Uz šo tālruni jāzvana arī, ja netiek piegādāti citi pie izdevēja abonētie "Latvijas Mediju" izdevumi.)
- Ja "Latvijas Avīze" vai citi "Latvijas Mediju" izdevumi abonēti "Latvijas Pastā", jāzvana uz vienoto "Latvijas Pasta" klientu atbalsta centru pa tālruni 27008001 vai 67008001 vai jāsazinās, rakstot e-pasta vēstuli uz info@pasts.lv.
- Visos gadījumos ir iespējams arī personīgi doties uz tuvāko "Latvijas Pasta" nodaļu un noskaidrot situācijas iemeslus klātienē.