Saeimas Sociālo un darba lietu komisija vakar uz otro lasījumu atbalstīja priekšlikumu grozījumiem Alkoholisko dzērienu aprites likumā, kas paredz, ka alkoholiskos dzērienus būs aizliegts pārdot personām, kuras ir jaunākas par 20 gadiem.
Patlaban alkoholu var nopirkt personas no 18 gadu vecuma. Deputāte Ingrīda Circene ("Jaunā Vienotība") rosināja minētās likuma normas salāgot ar tabakas izstrādājumu tirgošanas regulējumu, jo iepriekš komisija bija atbalstījusi ļaut šo produkciju iegādāties no 20 gadu vecuma. I. Circene atzīmēja, ka arī Lietuvā alkoholu var nopirkt no 20 gadu vecuma. Arī Veselības ministrija atbalstīja šo priekšlikumu.
Deputāte Ramona Petraviča ("Latvija pirmajā vietā") izteica versiju, ka tad būtu jāpārskata pilngadības vecums, jo ''laulāties var 18 gadu vecumā, bet izdzert šampanieša glāzi kāzās nevarēs, un arī dzimumu var mainīt no 18 gadu vecuma''. R. Petraviča sprieda, ka tas varot izdarīt lielāku un neatgriezeniskāku kaitējumu.
Alus darītāju savienības izpilddirektors Pēteris Liniņš iebilda priekšlikumam, paužot nostāju, ka pietiekot vien ar šobrīd noteikto ierobežojumu kontroli un neesot pamats ieviest jaunus, stingrākus ierobežojumus.
Deputāte Mairita Lūse ("Progresīvie") pauda, ka būs gadījumi, ka jaunieši nelegāli iegādājas alkoholu, bet
Lietuvas piemērs esot parādījis, ka alkohola patēriņš konkrētā vecuma grupā samazinājies.
Lūse uzskata, ka attaisnoties ar to, ka jaunus ierobežojumus nevarēšot izkontrolēt, neesot korekti.
Vairāki Saeimas deputāti iesnieguši priekšlikumus, kas paredz vairāk ierobežot alkohola tirgošanas laiku. Deputāti vienojās, ka tos nākamnedēļ padziļināti skatīs Sabiedrības veselības apakškomisijā.
Grozījumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā tiek virzīti kopā ar grozījumiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, ar ko Veselības ministrija vēlas samazināt alkohola patēriņu Latvijas iedzīvotāju vidū, kā arī ilgtermiņā samazināt ar alkohola lietošanu saistīto slimību īpatsvaru un mirstību no alkohola lietošanas radītajām sekām, piemēram, aknu cirozes, satiksmes negadījumiem, noslīkšanas, traumām, pašnāvībām un citām sekām. Iecerētās izmaiņas paredz alkoholisko dzērienu pieejamības mazināšanu, reklāmas un mārketinga ierobežošanu, kā arī papildu aktivitātes sabiedrības informēšanas un izglītošanas jomā.