Nule sācies jauns mācību gads, un vecāki, pat labi zinot dažādās problēmas, kas vajā izglītības sistēmu, droši vien cer, ka izraudzījušies labu skolu savam bērnam un ka viņu atvasei skolā klāsies labi. Tomēr diez vai ir kāda izglītības iestāde, kas darbojas nevainojami. Kā spriest, vai skola ir laba, un kāda ir vecāku pieredze, par to šajā rakstā.
To, ka izglītība šobrīd Latvijā nav pietiekami kvalitatīva, rāda gan centralizēto eksāmenu rezultāti, gan arī starptautiskie skolēnu sniegumu salīdzinājumi. Izglītības politikas veidotāji sākuši atzīt, ka kvalitātes problēmas ir, un sola to risināt, gan kārtojot skolu tīklu, gan ceļot skolotāju algas. Pēc reformām skolu būšot mazāk, bet labākas; arī pedagogu vairs netrūkšot: jo mazāk skolu, jo mazāk skolotāju vajadzēs.
Cilvēcisku vidi un atklātību!
Kā ar reformām veiksies, to vēl rādīs laiks. Skaidrs, ka tās aizkavēs arī gaidāmā valdības maiņa.
Taču pagaidām izglītības un zinātnes ministres krēslā vēl sēž Anda Čakša, kura ir arī trīs bērnu māmiņa. "Nākotnē vajadzētu būt tā, ka vecāki bez bažām varēs laist bērnu uz tuvāko skolu, jo zinās, ka tā ir laba. Visām skolām vajadzētu tādām būt," pauž A. Čakša. "Šobrīd diemžēl tā ir, ka vecākiem jācenšas izzināt, kura skola ir laba, jāmeklē šī labā skola savam bērnam. Lai gan patiesībā, ja runājam par pirmklasniekiem, svarīgākais ir klases audzinātājs. Tas ir pirmais skolotājs, un mēs visi zinām: kāda būs sajūta, skolas gaitas uzsākot, tā arī tālāk tas parasti aizies."