Rīdziniekiem un galvaspilsētas viesiem pazīstamā arēna, kurai valdība piešķīrusi nacionālās sporta bāzes statusu un kurai tādējādi nav jāmaksā nekustamā īpašuma nodoklis, turpmāk sauksies "Xiaomi arēna".
Daļa sabiedrības, balstoties uz šo vēsti, jau paspējusi izdarīt secinājumu, ka arēnu iegādājušies ķīnieši.
"Latvijas Avīze" skaidro, kādēļ nosaukums mainīts.
Kā vēsta uzņēmuma pārstāvji, janvāra beigās uzņēmums "Arēna Rīga" vienojās ar Ķīnas sadzīves elektronikas un datoraparatūras uzņēmumu "Xiaomi Corporation" par zīmola "Xiaomi" reklāmu arēnas nosaukumā līdz 2030. gadam.
Arī "Firmas.lv" atrodamā informācija liecina, ka SIA "Arēna Rīga" nav tikusi pārdēvēta un pēdējos gados nav tikušas reģistrētas arī izmaiņas uzņēmuma dalībnieku sastāvā.
Likums neierobežo
Latvijas likumos nav noteikti nekādi ierobežojumi, kam nacionālās sporta bāzes statusu ieguvušie drīkst pārdot nosaukuma tiesības. Tie var būt pat dažādām starptautiskām sankcijām pakļauti uzņēmumi. Uzņēmuma "Arēna Rīga" valdes priekšsēdētājs Ģirts Krastiņš publiski paudis, ka "Xiaomi Corporation" neesot pakļauts starptautiskajām sankcijām, tāpēc ar to noslēgt darījumus neesot aizliegts.
Aizvadītajos gados "Xiaomi Corporation" gan bijis ierauts vairākos starptautiskos skandālos, kuru dēļ cietis tā tēls.
2023. gadā Ukrainā tas iekļauts Krievijas armijas finansētāju sarakstā. Taču tas, kā redzams, nav kavējis uzņēmumu "Arēna Rīga" noslēgt šo darījumu un par zīmola "Xiaomi" reklamēšanu saņemt, visticamāk, prāvas summiņas, kuras, kā skaidro uzņēmumā, izmantošot arēnas labiekārtošanai. Cik Ķīnas uzņēmums maksās par reklāmu, tas netiek atklāts.
Cer uz ilgtermiņa sadarbību
"Nosaukuma partnerība bija mērķis, uz kuru tiecāmies ilgāk nekā desmit gadus," stāsta Ģirts Krastiņš, "kaut arī jau agrāk notika sarunas ar vairākiem potenciālajiem partneriem no dažādām nozarēm, līdz šim sadarbība netika noslēgta galvenokārt ilgtermiņa līguma un finansiālo nosacījumu dēļ. Sarunas turklāt ievērojami palēnināja koronavīrusa izplatība. Nosaukuma partnerība ir starptautiski atzīta prakse, kas nodrošina papildu ieņēmumus attīstībai un piedāvāto pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai."
Jautāts, kāds būs arēnas nosaukums pēc pieciem gadiem, beidzoties ar "Xiaomi Corporation" noslēgtajam reklāmas līgumam, Ģirts Krastiņš atbild, ka mērķis esot ilgtermiņa sadarbība, tāpēc cer to turpināt.
Arēnas pārvaldnieks atzīst, ka Latvijas sabiedrībai nosaukums "Arēna Rīga" bija plaši pazīstams un iemīļots. Bet, viņaprāt, ar laiku arī jaunais nosaukums nostiprināšoties sabiedrības apziņā,
jo tāpat kā līdz šim arēna turpinās rīkot nozīmīgus sporta un kultūras pasākumus, saglabājot vadošās sporta sacīkšu un izklaides pasākumu norises vietas statusu.