Sezonālā rakstura problēmas piemeklē jebkuru transportlīdzekli. Lai droši nokļūtu galamērķī, laikus jāsagatavojas pret iespējamiem riskiem. Ievēro transportlīdzeklim atbilstīgu ātrumu un iegaumē, kā izmainās braukšana pa dažādiem segumiem un atšķirīgos laika apstākļos.
Tikko no salona
Lai katru dienu no Jelgavas novada Svētes nokļūtu Rīgā, mākslinieks un grafiskais dizainers Pēteris Čivlis no transportlīdzekļu klāsta izvēlējies 2022. gadā ražoto MINI Cooper SE elektromobili.
Iegādāts jauns no salona par 32 000 eiro ar sākumcenu 38 000 eiro.
Priekšroku Pēteris devis senāka transportlīdzekļa izskatam, kompaktajam salonam un klusajai braukšanai.
Kopš iegādes elektromobilim sasniegts 90 000 km nobraukums, mēnesī vidēji nobraucot ap 2500 kilometru. Automašīnai nav tehnisku bojājumu.
Kā lielāko MINI Cooper elektromobiļu plusu Pēteris uzteic reģeneratīvās bremzēšanas (Regenerative Braking) papildfunkciju. To aktivizējot, laika posmā, kad kāja noņemta no akseleratora jeb gāzes pedāļa, elektromobilis izmanto braukšanas laikā radīto kinētisko enerģiju, lai papildinātu akumulatora līmeni.
Acis uz ceļa un odometra
Ar vienu uzlādi siltā laikā var nobraukt 180–190 km, bet ziemā ar pilnu akumulatoru var nobraukt aptuveni 160 kilometru. Nobrauktais attālums atkarīgs arī no braukšanas stila – braucot straujāk, akumulators iztukšojas ātrāk. Pēc vajadzības, nonākot galamērķī, Pēteris izmanto tuvumā pieejamās uzlādes stacijas. Atgriežoties mājās, elektromobili pievieno personiskajam lādētājam.
Nelielā akumulatora kapacitāte ierobežo dienā veicamo distanci, tāpēc šis elektroauto nebūs piemērots tiem, kam patīk doties garos izbraukumos.
Mērojot lielāku attālumu, pastāv satraukums, ka akumulators braukšanas laikā varētu izlādēties, stāsta Pēteris. Šādās situācijās viņš strikti ievērojot atļauto ātrumu, kā arī laikus ieplānojot vietu, kur nedaudz uzlādēt akumulatoru.
Lādēšanai rūpīgāk jāseko līdzi ziemā, kad enerģija tiek patērēta ātrāk, piemēram, uzsildot salonu, ko aktivizē lietotnē viedtālrunī. Sildīšanas funkciju ieteicams aktivizēt, kamēr lādējas akumulators, – tādā veidā nesamazinās kopējais uzlādes līmenis. Lai aukstums to neietekmētu, ieteicams automobili novietot garāžā. Jo zemāka āra temperatūra, jo ātrāk izlādējas akumulators.
Pēteris bilst, ka auto ir stabilāks uz cieta un līdzena seguma. Automobilim ir priekšpiedziņa, kas apgrūtina braukšanu uz apledojuša ceļa, slapjdraņķī un atkalas laikā. Braucot īpaši piesardzīgi uz apledojuša ceļa, akumulatora līmenis vienā virzienā no mājām līdz darbam samazinās par 40 procentiem.