Vācu lauktehnikas ražotājs "Claas" sācis piedāvāt automātisko riepu spiediena regulēšanas sistēmu CTIC'. To var uzstādīt dažādiem 'Claas' traktoru modeļiem. Sistēmas produktivitāte ļauj vien 80 sekunžu laikā paaugstināt spiedienu riepās no 0,8 līdz 1,8 bāriem.
CTIC sistēmas izmantošana ir īpaši aktuāla darbos, kas prasa biežu traktora pārvietošanos no lauka uz koplietošanas ceļiem ar cietu asfalta vai betona segumu.
Runa ir par tādām operācijām kā organiskā mēslojuma iestrāde, rupjās lopbarības sagatavošana vai augsnes smagā apstrāde.
Pastāvīga strādāšana ar paaugstinātu spiedienu riepās noved pie augsnes sablīvēšanas, ražas samazināšanās, buksēšanas biežuma palielināšanās un tādējādi arī pie vilces raksturlielumu samazināšanās un degvielas patēriņa pieauguma. Savukārt traktora pārvietošanās pa cietu virsmu ar samazinātu spiedienu riepās ne tikai veicina to ātrāku nodilumu, bet ir arī pretrunā ar tehnikas drošas ekspluatācijas prasībām.
Kompānijas izstrādātais un patentētais risinājums ļauj mazāk nekā 1,5 minūšu laikā pārpumpēt apmēram 3500 litru gaisa, lai paaugstinātu spiedienu riepās par vienu bāru, tādējādi ātri adaptējot tās ceļa seguma cietības izmaiņām. Gaisa iepumpēšanai un izlaišanai tiek izmantots unikāls pagrieziena uzgalis ar papildu riteņa vārstu, lai novērstu spiediena zudumus.
Spiediena līmenis tiek pastāvīgi kontrolēts ar speciāliem devējiem. Jebkurā brīdī CTIC var pārlikt uz citu transportlīdzekli.
CTIC sistēmas vadība notiek, izmantojot iPad. Lietotāja interfeisā var izveidot vairākus profilus dažādiem traktoriem, piekabēm vai uzkarināmajam aprīkojumam. Katrai mašīnai un veicamajai operācijai tiek saglabāti optimālie spiediena parametri priekšējās un aizmugures riepās. Mehanizatoram atliek vien izvēlēties attiecīgo profilu un to aktivizēt.
Traktoru aprīkošana ar riepu spiediena regulēšanas sistēmu CTIC ievērojami paaugstinās traktoru ekspluatācijas efektivitāti un rentabilitāti.
Tikai novēršot buksēšanu, var ietaupīt vismaz 10% degvielas.
Turklāt lauksaimniekam atkrīt nepieciešamība veikt visai neērto un ekonomiski neizdevīgo izvēli starp laika ekonomiju, pumpējot riepas, un traktora vilces–saķeres spēju pasliktināšanos.