Josifa Staļina (iniciāļi IS krievu abreviatūrā) vārdā nodēvētā lokomotīve IS20–16, kas nodota ekspluatācijā 1937. gada pavasarī, spēja attīstīt ātrumu līdz 155 kilometriem stundā, un tajā pašā gadā pasaules izstādē Parīzē, krietni apsteidzot visus konkurentus, saņēma Lielo balvu.

Reklāma

Nākamais 1937. gada rudenī pasaulē nāca modelis  “2–3–2K”. Šīs lokomotīves izmēģinājuma braucieni notika uz dzelzceļa līnijas Maskava–Ļeņingrada, kur 1938. gada 24. aprīlī viena pati šī lokomotīve uzrādīja ātrumu 160 kilometri stundā, bet tā paša gada 29. jūnijā, lokomotīvei jau velkot četrus vagonus, – 170 kilometri stundā.

Pēc kara apgrozībā bija modelis  “2–3–2V” jeb Nr. 6998, bet tas pa sliežu ceļiem pārvietojās ar ātrumu ne vairāk par 70 kilometriem stundā. Tiesa, 1957. gadā īpašā izmēģinājuma braucienā ar šo lokomotīvi sasniegts pēdējais oficiāli reģistrētais tvaika lokomotīves ātruma rekords – 175 kilometri stundā.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.