"Garākais autosalons pasaulē" – tā vēl pagājušajā gadsimtā Latvijas un arī daži Ķīpsalas autosalonā ieklīduši ārvalstu žurnālisti nodēvēja mūsu "Gada auto" pirmā brauciena krāšņo kolonnu.
Toreiz devāmies uz Liepāju. Jaunais elektroauto konkurss savā ceļā no Biķerniekiem uz Igati arī diezgan veiksmīgi atbilda šādam apzīmējumam. Nu nenoliedzami – vairāk nekā 20 vissvaigākie, vismodernākie autobūves darinājumi vienkopus – austrumu maģistrālē pie zīmēm "110", Lorupes gravā, Turaidas lejā, Raganas–Limbažu ceļa līkločos: tas ir skaisti. Tehnika, kas nekādi nekonkurē ar maija ziedu smaržām.
Tas liriskam ievadam – pirms uzklausām dažus no dalībniekiem.
Vērtīga iespēja salīdzināt
"Pirmais brauciens aizritēja ļoti pozitīvā noskaņā, laikapstākļi bija izcili labvēlīgi. Sākām testēt elektriskās automašīnas ļoti atšķirīgās cenu kategorijās – sākot ar 21 000 eiro un beidzot ar vairāk nekā 200 000 eiro," tā pastāstīja viens no pasākuma idejas autoriem, autožurnālists un "Tavs Auto TV" galvenais redaktors Roberts Jansons. Viņš atklāj, ka elektroauto jau divus gadus ir viņa pārvietošanās līdzeklis ikdienā. "Dzīvojam 15 kilometrus no Rīgas. Vadāju uz skolu bērnus, kas nozīmē, ka šo attālumu turp un atpakaļ mēroju vismaz divas reizes katru dienu.
Kopējais dienas nobraukums bieži tuvojas 100 kilometriem. Tādējādi aprēķināju, ka, pat ņemot salīdzinoši augsto e-auto cenu, tas atmaksājas ļoti īsā laikā."
Žūrijas biedrs, auto inženieris Andris Dambis saka: labākais unikālais guvums šādos pasākumos ir tas, ka "momentā pārkāpjot no vienas automašīnas otrā, izdodas aktīvi uzķert sajūtas un pamanīt atšķirības".
"Mobilly" valdes priekšsēdētājs Valdis Bergs, kurš ir viens no pasākumu sērijas žūrijas biedriem, ir iepriecināts par vērtēšanai nodoto e-auto lielo izvēli. "Arī pats ikdienā braucu ar elektrisko automašīnu un negribētu atgriezties pie iekšdedzes dzinēja auto. Tā kā dzīvoju Rīgas centrā, izmantoju tikai publiskos uzlādes punktus. Jo īpaši beidzamajos divos gados Latvijā pieaug e-auto skaits, kas, protams, veicina uzlādes tīkla attīstību. Arī "Mobilly" izmanto visas iespējas savu pakalpojumu tīklā iekļaut pēc iespējas vairāk jaunu uzlādes staciju."
Žūrijas locekle, "RigaTech Girls" vadītāja Anna Andersone priecājas par iespēju sēsties pie stūres e-auto, kaut arī ikdienā bieži izvēlas iet kājām. "Iespaidi ir vislabākie – bija ļoti interesanti izmēģināt tik dažādas automašīnas ar plašām iespējām un daudzveidīgu elektronisku aprīkojumu. Kādreiz arī pati noteikti gribētu e-auto, jo tas ir pilsētai ļoti piemērots pārvietošanās veids.
Latvija arī nav tik liela, lai ar e-auto nevarētu nokļūt praktiski jebkurā vietā.
Manā ģimenē elektroauto ir brālim, ar to pieredze ir lieliska. E-auto ir piemēroti Latvijas apstākļiem, lai arī jāņem vērā, ka aukstajā sezonā būs vajadzīgs vairāk enerģijas, piemēram, apsildei."
Arī Māris Neikšāns, LV sporta meistars autosportā un sporta automobiļu ražotājs, kurš piedalās arī šajā elektrisko automašīnu vērtēšanā, priecājas par lielisku iespēju salīdzināt un novērtēt atšķirīgus spēkratus: "Šobrīd manā īpašumā e-auto vēl nav, bet nākotnē tāds varētu noderēt, galvenokārt ikdienas braucieniem, ņemot vērā aizvien labākās uzlādes iespējas."