Iespējams, daudziem tas šķitīs neticami, taču fakts: izrādās, pāri vismaz 7000 kilometru garajai Amazonei nav pilnībā neviena tilta! Speciālisti skaidrojuši, ka Amazones baseinā vispār neesot lielu pilsētu, ne savstarpēji savienojošu tiltu, ne vispār pat ceļu. Vietējie iedzīvotāji no visiem mūsdienās iespējamajiem transporta līdzekļiem tur dodot priekšroku faktiski tikai laivām.

Amazone.

Un tas viss tāpēc, ka Amazonei pašai visā tās tecējumā ir neparasti nestabils dibens, kas jebkādai būvniecībai, piemēram, tilta balstiem, prasītu praktiski teju vai neiespējami dziļus pāļus. Turklāt arī tas varētu neko nedot, jo Amazones dibens mēdzot jebkurā mirklī mainīties. Amazonei, kuras platums lejtecē sasniedz pat 100 kilometru (Rīga–Koknese!), nav precīzi nosakāmas straumes.

Un vēl: izrādās, zem diženās upes plūst vēl viena upe, kuras esamība pilnībā apstiprināta 2011. gadā! Tai ir sāļš ūdens un ir arī savs nosaukums – Rio Hamza, un tās platums dažviet sasniedzot jau 400 kilometru. Savukārt regulāri divas reizes gadā no okeāna ierodas Pororoka – gigantisks paisuma vilnis 4–6 metru augstumā, virzoties ar ātrumu līdz 27 kilometriem stundā un paceļoties augšup pa Amazoni aptuveni 800 kilometru. Tieši tāpēc faktiski pat nav ne mazākās jēgas būvēt smagu konstrukciju uz upes, kas jebkurā mirklī var brīvi mainīt vai nu plūdumu, vai dziļumu, vai pat vispār straumi uz citu pusi un tamlīdzīgi.

Amazone.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.