Konkursa "Latvijas Gada auto" žūrija paveikusi šī gada priekšpēdējo uzdevumu – atlasījusi septiņus auto modeļus, kuri piedalīsies cīņā par galveno titulu. Lūk, šis sarakstiņš (alfabēta, nevis saņemto balsu skaita secībā): "Dacia Duster", "Honda CR-V", "Hyundai Santa Fe", "Renault Scenic", "Škoda Kodiaq", "Toyota Camry" un "Volkswagen Tiguan".
"Superpremiuma" te nav
Galvenajam titulam žūrija nav virzījusi autobūves pērles, kuru cenu lapās rotājas sešciparu skaitļi. Man patiess prieks, ka nu jau stabili darbojas princips, par kuru konkursā sākām cīnīties pirms gadiem 20, – te nav Arābu Emirāti, te ir savā ekonomiskajā attīstībā visai pieticīga valsts, kuras "Gada auto" tituls jādod nevis miljonāra sapnim, bet labam pārvietošanās līdzeklim, automobilim, kurš patiešām ne tikai apmierinās visai šaura auto gardēžu pulciņa apetītes virsotnes, bet sekmēs arī skaitlisku vecu auto importa samazinājumu.
Vienkārši sakot – pāreju no "second hand" uz kaut ko patiešām jaunu.
Un tas ir izdevies. Finālā ir tradicionāli populārās "VW" markas krosoveriņš "Tiguan", ir gabarītos un tehniskajos rādītājos līdzīgais "Dacia Duster", mazliet dārgākais, bet vēlmi pēc neparastāka dizaina šarma piepildošais "Honda CR-V". Ir šī paša segmenta "Škoda Kodiaq". Bet nav neviena "Porsche" vai "Audi"... Nodarīts šiem pāri? Nebūt ne. Bez galvenā titula taču vēl ir tā sauktās papildnominācijas. Subjektīvākas (skaistākais jeb dizaina balva, sportiskākais – kā tāds iederas lēnu ceļu un fotoradaru pasaulē?). Bet arī prāvā interesentu lokā ļoti prestižas.
Kāds ir dārgākais no finālistiem?
Nebūšu šoreiz vecišķi skops un pieticīgs. Došu vārdu tiem žūrijas biedriem, kuri konkursa forumā bijuši labvēlīgi dārgākajam no fināla septītnieka, vienīgajam, kurš maksā vairāk par 50 tūkstošiem. "Hyundai Santa Fe".
Lūk, ko saka žurnālists un žūrijas biedrs Sandis Metuzāls:
"Jaunais "Hyundai Santa Fe" nu nemaz nav pat attāli līdzīgs savam priekštecim.
Ja paskatāmies no priekšas, tad uz mums raugās "Range Rover Sport" attāls radinieks, tikai ar stilīgiem LED lukturiem burta H formā. Ja skatāmies no sāniem, tad izteikti stūrainās formas atsauc atmiņā "Land Rover Defender". Bet no aizmugures šis auto izskatās pēc... nē, ne pēc kāda no lielajiem džipiem, bet gan pēc kārtīga amerikāņu minivena! Tikai atkal ar lukturiem H burta formā – šis risinājums "Hyundai" dizaineriem tiešām ir izdevies un jau pa gabalu ļauj atpazīt, kāda zīmola auto šis ir. Varētu likties, ka kopumā sanācis tāds kā no vairākām daļām salipināts automobilis, taču patiesībā kopējais iespaids ir labs.
Nākamā lieta, kas krīt acīs uzreiz pēc savdabīgā dizaina, ir izmēri. Šis ir liels automobilis. Taču lielums nav pašmērķīgs, jo tam ir pieejamas sešas vai septiņas sēdvietas. Tātad būs pašā laikā ģimenēm ar prāvāku bērnu pulciņu.
Ja pievēršamies visām vadības ierīcēm, tad te viss ir vienkārši un labi saprotami.
Instrumentu panelis rāda ātrumu, degvielas patēriņu un visus pārējos galvenos brauciena parametrus, bet blakus izvietotais displejs ļauj regulēt detalizētākus iestatījumus un vadīt multimediju sistēmu. Atšķirībā no vāciešiem un zviedriem, kuri par varītēm cenšas visu funkciju vadību sabāzt skārienjutīgā displejā, korejieši mums ir atstājuši veselu kaudzi fizisku pogu. Ar tām varam gan klimatkontroli regulēt, gan audiosistēmas skaļumu, gan braukšanas režīmus mainīt un ieiet galvenajās ekrāna izvēlnēs. Plus vēl turpat blakus ir divi plauktiņi telefonu uzlādei. Ērti un praktiski."
Lakonisks un lietišķs savos komentāros atkal ir "Latvenergo" transporta nodrošinājuma direktors Andris Valdemārs, kurš uzsver, ka "Santa Fe" varētu patikt ģimenēm ar dažāda vecuma bērniem: ""Santa Fe" ir ērti pielāgojams (trasformējams) salons, otrajā rindā ir daudz vietas, sēdekļi ir regulējami garenvirzienā, un tiem ir iespaidīgs atzveltņu slīpuma diapazons, kā arī nav saspiestības sajūtas trešajā rindā, kurā pat ir ierīkota 220V rozete, USB-C ligzdas un atsevišķa klimata regulēšana.