Liene Vilmane – ilustratore un māksliniece no Jelgavas. Radoši darbojas, veidojot pati savus dizaina produktus, kā arī ir tapuši kopīgi veikumi ar Liepājas koncertzāli "Lielais dzintars", grāmatnīcu "Jānis Roze", dizaina veikalu "Manilla" u. c. vietām.

Ar rakstnieci Rasu Bugavičuti-Pēci ceļi krustojušies, radot sirsnīgu ģimenes portretu, tālāk jau nācis piedāvājums ilustrēt ezītim Puksītim veltītās grāmatas, ko laidusi klajā izdevniecība "Latvijas Mediji".
Tagad Liene strādā pie ceturtās dizaina kartes izveides, šoreiz tās būs Cēsis, un gatavojas ilustrēt ceturto Puksīti.
Kā mēs ar tevi nonācām pie Puksīša?
L. Vilmane: Es pie sava Puksīša tēla nonācu caur tā autori Rasu Bugavičuti-Pēci. Viņa man piedāvāja to ilustrēt. Jau pirms tam bijām "sazīmējušās" – radīju viņas ģimenes portretu un vēlāk arī ilustrēju afišu vienai Liepājas teātra izrādei.
Vai tu esi lasījusi Rasas garstāstu "Puika, kurš redzēja tumsā"?
Protams! Rasas darbošanos nevar nepamanīt. Man ļoti patika un aizkustināja "Puika".
Kā tu izdomā, ka Puksītim jāizskatās tieši šādi? Mums redakcijā bija visādi komentāri par Puksīša izskatu, lai gan tuvākais, kas mums visiem ir – bērnu audzināšana, nevis mākslas radīšana. Puksītim, piemēram, nav klasiskās adatiņas, kas daudziem radīja pārdomas par visu lietu subjektīvo dabu.
Klasiskās ežu adatiņas, kas parādās bērnu zīmējumos, laikam nav tas, kā es redzu ežus. Dabā ezītis taču ir kā ola, apaļš, un es pie šī kopējā iespaida arī pieturos – apaļa, adataina oliņa. Mēs ar Rasu sākumā, protams, konsultējāmies, kāds varētu būt Puksītis – mīļš, bet ne stereotipos balstīts, atpazīstams, bet ne apnicīgs. Bija varianti – ar roku zīmēts un grafiskāks. Sākumā Puksītis mums bija stipri vienkāršāks, tagad redzu, ka viņš arī aug no grāmatas uz grāmatu – ar vīru smējāmies par šo, jo tēlaini izskatās ļoti tuvu tam, kā aug arī mazais cilvēks.
Puksītis pieaug arī mentāli, vai ne?
Jā! Puksīša raksturs pasakās paliek aizvien spilgtāks un arī vizuāli es viņu attīstu. Arī manas ilustrācijas izaug un paliek detaļās bagātākas.
Tu paliec katrā grāmatā arvien spilgtāka. Kāds būs Puksīša pavasaris?
Pašlaik sanāk, ka mēs gatavojam katru Puksīša grāmatu, piemērojoties gadalaikiem. Katrs Puksītis iekrīt noteiktā sezonā. Būs spilgti, svaigi un puķaini!
Kā mākslinieku ietekmē daba un gadalaiki?
Man sanāca tā, ka Puksīša ziema bija jāzīmē karstā vasarā! Un otrādi! Ilustrāciju grafiks jāplāno laikus.
Tu kā jau māksliniece sēdi vienā gadalaikā un domā par citu gadalaiku. Kā tu spēj izsaukt citu gadalaiku sevī?
Tā nu tas ir – neatkarīgi, kāds laiks ir aiz loga, ilustrācijās ir jārada to, kas ir uzrakstīts. Dažreiz jau ir nedaudz smieklīgi – nācās zīmēt piparkūkas karstā vasaras vakarā un janvārī puķainu pļaviņu, kurā šūpojās Puksītis un Boliņš.
-1.9 °C











































































![Vēveros izveidota Latvijas Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja lauku ekspozīcija. No senajām saimniecībām sešas ir muzeja pārziņā, bet "Lejasvēveri" un "Jaunvēveri" ir mantinieku privātīpašums. Interneta vietnē "visit.cesis.lv" teikts: "Vēveri ir Piebalgai raksturīga zemnieku amatnieku sētu grupa, kuras vēsture datējama, sākot ar 16. gs. vidu. 19. gs. galvenais peļņas avots Vēveros ir aušana, katrā mājā klaudzēja 2–4 stelles. Sākoties "Mērnieku laikiem" (19. gs. 70.–80. gadi), kad piebaldzēni izpērk zemi no muižas, Vēveros ir izveidojušās astoņas saimniecības. Mūsdienās dabā redzams šo astoņu sētu savstarpējais izkārtojums un apbūve. Lai saglabātu vēsturiski veidojušos kultūrainavu ar senatnīgām sētām, ēkām, ceļiem, koku stādījumiem, Vēveros izveidota Latvijas Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja lauku ekspozīcija. [..] Vēveru ekspozīcijā aplūkojama ne tikai tradicionālā piebaldzēnu sētu apbūve, bet arī dažādi amatnieku un zemkopju darbarīki, mūsdienu cilvēkam neierasti mājsaimniecības priekšmeti un lietas. Vēveru kalna augstākajā vietā (226 m virs jūras līmeņa) slejas ap 1875. g. Kalna Vēveru saimnieka būvētās vējdzirnavas. No dzirnavu galerijas un augšējā stāva lieliski redzams Vēveru kopskats un Piebalgas tāles. Vēveros piedāvā meistarklasi maizes cepšanā īstā maizes krāsnī." Vēveros izveidota Latvijas Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja lauku ekspozīcija. No senajām saimniecībām sešas ir muzeja pārziņā, bet "Lejasvēveri" un "Jaunvēveri" ir mantinieku privātīpašums. Interneta vietnē "visit.cesis.lv" teikts: "Vēveri ir Piebalgai raksturīga zemnieku amatnieku sētu grupa, kuras vēsture datējama, sākot ar 16. gs. vidu. 19. gs. galvenais peļņas avots Vēveros ir aušana, katrā mājā klaudzēja 2–4 stelles. Sākoties "Mērnieku laikiem" (19. gs. 70.–80. gadi), kad piebaldzēni izpērk zemi no muižas, Vēveros ir izveidojušās astoņas saimniecības. Mūsdienās dabā redzams šo astoņu sētu savstarpējais izkārtojums un apbūve. Lai saglabātu vēsturiski veidojušos kultūrainavu ar senatnīgām sētām, ēkām, ceļiem, koku stādījumiem, Vēveros izveidota Latvijas Etnogrāfiskā brīvdabas muzeja lauku ekspozīcija. [..] Vēveru ekspozīcijā aplūkojama ne tikai tradicionālā piebaldzēnu sētu apbūve, bet arī dažādi amatnieku un zemkopju darbarīki, mūsdienu cilvēkam neierasti mājsaimniecības priekšmeti un lietas. Vēveru kalna augstākajā vietā (226 m virs jūras līmeņa) slejas ap 1875. g. Kalna Vēveru saimnieka būvētās vējdzirnavas. No dzirnavu galerijas un augšējā stāva lieliski redzams Vēveru kopskats un Piebalgas tāles. Vēveros piedāvā meistarklasi maizes cepšanā īstā maizes krāsnī."](https://media.lasi.lv/media/cache/article__card__xl__jpeg/uploads/media/image/20251209210945693873f9205a6.jpg)










































































































































































