Kas ir pagarinātās garantijas apdrošināšana? Ko tas nozīmē? Vai tas dod kādas papildu ekstras, aizsardzību? Ar ko tāda atšķiras no vienkāršas garantijas un ar ko no vienkāršas apdrošināšanas? Jautā Aldis Bauskā.
Latvijas Apdrošinātāju asociācijā (LAA) skaidro, ka pagarinātās garantijas apdrošināšana ir apdrošināšanas produkts, kas kompensēs garantijas remontu jau pēc preces garantijas beigām, proti, tā it kā turpina garantijas esamību.
Piemēram, precei ir divu gadu rūpnīcas garantija, un, iegādājoties pagarinātās garantijas apdrošināšanu, apdrošinātājs apņemas kompensēt garantijas remontu pēc šo divu gadu beigšanās.
LAA norāda, ka jāņem vērā – šim apdrošināšanas veidam katra apdrošināšanas sabiedrība var būt noteikusi specifiskus izņēmumus un nosacījumus,
kā arī īpaši nosacījumi var būt apdrošinātāja līgumos ar sadarbības partneriem, kuri piedāvā šīs preces.
Atšķirība no īpašuma apdrošināšanas – ar īpašuma/mantas apdrošināšanu prece ir apdrošināta pret kādu ārēju faktoru bojājumiem, zādzību vai bojāeju.
Ar pagarinātās garantijas apdrošināšanu prece ir apdrošināta pret bojājumiem, kas radušies pašai precei vai iekārtai, piemēram, iekšēji bojājumi, prece salūst, nestrādā.