Autovadītāji, kuri pēdējo mēnešu laikā pārvietojas maršrutā Rīga–Sigulda, saskaras ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem. Jau kopš maija posmā norit būvdarbi, kuru laikā tiek atjaunots vēsturiskais viadukts pār Lorupi un izbūvēts jauns rotācijas aplis. Vietējie iedzīvotāji un regulārie braucēji šos ierobežojumus jau esot pieņēmuši, tomēr satiksme šajā posmā joprojām ir būtiski palēnināta. Atbildīgie aicina autovadītājus plānot papildu laiku ceļam, jo sastrēgumi, īpaši darba dienu vakaros un nedēļas nogalēs, var aizkavēt braucienu pat par vairākām desmit minūtēm, informē 360TV Ziņas.

Reklāma

Lorupes viadukts, kas uzbūvēts 1968. gadā, līdz šim nopietnus atjaunošanas darbus pieredzējis tikai reizi – ap 2000. gadu. “Latvijas Valsts ceļi” inženieri uzsver, ka apmēram ik pēc 25–30 gadiem šādiem objektiem nepieciešama kapitāla pārbūve, lai nodrošinātu to turpmāku drošu ekspluatāciju. Starp būtiskākajiem defektiem, kas konstatēti pirms pārbūves, minēti bojājumi ceļa segumā, kā arī neatbilstošas drošības barjeras.

Šis viadukts tiek uzskatīts par ievērojamu būvniecības paraugu padomju laikos, jo pēc tā modeļa vēlāk celti līdzīgi objekti arī citviet. Arī būvuzraugs Rūdolfs Gruberts, kurš šajā projektā iesaistījās jau tā sākotnējos posmos pagājušā gadsimta 60. gados, norādījis, ka viņam tas joprojām šķiet viens no skaistākajiem infrastruktūras objektiem Latvijā.

Būvniecības laikā atklājušās vairākas neparedzētas tehniskas problēmas, kas var ietekmēt projekta gala izmaksas. Tā kā līgums nav noslēgts par fiksētu summu, budžets var mainīties abos virzienos. Būvdarbu vadītāji skaidro, ka katrai situācijai tiek pieiets racionāli un lieki darbi netiek veikti. Pašlaik plānotās izmaksas sasniedz aptuveni 6,9 miljonus eiro.

Atbildīgie norāda, ka darbus apgrūtina arī sarežģītā rotācijas apļa izbūve, kur vienuviet saplūst dažādas autoceļu komunikācijas. Tajā pašā laikā satiksmes ministrs atzīmē, ka Lorupes viadukta atjaunošana ir piemērs tam, kā infrastruktūras objektus var atjaunot laikus, pirms tie nonāk kritiskā stāvoklī. Ministrijā salīdzina šo projektu ar neveiksmīgo situāciju Salacgrīvā, kur ilgstošas nesaskaņas par īpašumtiesībām novedušas pie tilta sabrukuma un dārgas pagaidu infrastruktūras izbūves.

Lai gan nākamajos gados ceļu nozarē paredzēts samazināt finansējumu, satiksmes ministrs uzsver, ka viņa ieskatā šādos projektos būtu jāiegulda vēl vairāk līdzekļu, lai novērstu kritiskas situācijas nākotnē. Atbildīgās iestādes sola, ka gan viadukts, gan arī tam pieguļošā šoseja būs gatavi jau šoruden.

VIDEO:

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu. 

Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.

Pieraksties vēstkopai un divas reizes nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.

Ko tu saņemsi:

  • Daudzveidīgus komentārus un kompetentus Latvijas Mediju žurnālistu un autoru viedokļus par aktuālo
  • Ekspertu komentārus par dažādiem praktiskiem, noderīgiem tematiem
  • Aizraujošus materiālus par vēsturi, psiholoģiju, kultūru
  • Gata Šļūkas karikatūru
  • Tavā e-pasta kastītē katru ceturtdienu