"Ne vienmēr vēlamies būt savu vecāku turpinājums. Gribam būt mēs paši, un vienā brīdī sajutu ļoti spēcīgu vēlmi tikt prom no tā, ko es pazīstu." Un tomēr Beāte Seile beigu beigās atgriezās pie savām saknēm un kļuva par dizaineri, gluži tāpat kā viņas mamma Ginta Šmite, kura ir atpazīstamā papīrlietu zīmola "Purpurs" radītāja. Stāsts par mammu un meitu, kuru saikne ir tik spēcīga, ka abas burtiski nolasa viena otras domas, un tieši tāpēc reiz strādāt kopā bijis tik brīnišķīgi!
"Cik vien tālu radurakstu vēsturē skatos, tik redzu, ka mums tā sieviešu līnija ir ļoti spēcīga. Manai vecvecmāmiņai bija trīs meitas, tāpat arī manai vecmammai. Man savukārt ir divas meitas – Beāte un Grēta, un tagad arī Beātei ir meitiņa. Gan mans, gan Beātes dzīves ceļš ir saistīts ar dizainu – esam uztaustījušas to, kas mums ir dots un izdodas, un tā arī turpinām," stāsta Ginta. Viņa atklāj, ka darbs vienlaikus ir arī hobijs un sirdslieta. Brīvajā laikā savam priekam Ginta veido uguns skulptūras, bet darba ikdiena saistās ar papīrlietu dizainu. Viņa ir zīmola "Purpurs" veidotāja un šobrīd lasa lekcijas Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes Dizaina nodaļā: "Pa gadiem ir sakrājusies pieredze, un tagad savas zināšanas varu nodot tālāk. Mūsu nozarē strādājošajiem nemitīgi ir jāiet līdzi laikam, jātver viss jaunais – bez tā nekur."
Mamma Ginta pēc dabas ir vairāk mākslinieciska, bet meita Beāte, kā skaidro viņa pati, daudz stingrāk stāv uz zemes:
"Mani vairāk interesē tehniskie procesi, tas, kā ne tikai radīt dizainu, bet kā to pavairot, veidot ilgtspējīgu un vērtīgu."
Beāte ceļu dizaina virzienā sāka tieši caur vecāku uzņēmumu "Purpurs", un tur viņai bija iespēja saprast, kas visvairāk interesē: "Bija daudzi un dažādi klienti un projekti. Pierādījās tas, ka, izmantojot diziana domāšanu, varu būt profesionāli elastīga un strādāt ar jebkuru materiālu, ne tikai papīru, un darboties dažādās industrijās."
Eksperimentējot un mācoties Beāte ir nonākusi līdz kosmētikas lauciņam: "Tas ir pavisam kas cits – pēdējos trīs gadus strādāju ar "Stendera" zīmolu, kas gāja cauri rebrendinga jeb zīmola atjaunošanas procesam – ieviešot mūsdienīgas pārmaiņas, bet tajā pašā laikā saglabājot pamatvērtības. Mans uzdevums bija izstrādāt produktu konceptu – lai tas sastāvdaļu, aromāta un dizaina ziņā saskanētu ar uzņēmuma vīziju. Tāpat kopā ar komandu strādājām pie zīmola vizuālās identitātes, un tai ir jāuzrunā klienti visā pasaulē. Ja man nebūtu pieredzes, kuru esmu guvusi no mammas, tad būtu ļoti grūti pāriet uz pavisam citu lauciņu, kas šajā gadījumā ir kosmētika. Mamma man ir iemācījusi likt kopā dažādas lietas un arī to, kā ieraudzīt iespēju tur, kur citi redz problēmu."
Šobrīd Beāte visu savu laiku velta deviņus mēnešus vecajai meitiņai Astrai: "Pašlaik daru visgrūtāko darbu pasaulē – audzinu bērniņu," smejot saka Beāte, "bet jau domāju, kur mani šī pauze no darba aizvedīs – varbūt pavisam citā virzienā".