"Rail Baltica" pamattrases būvnieks "ERB Rail" kopā ar vairākiem vietējiem uzņēmumiem gatavo būvlaukumu topošajam infrastruktūras apkopes punktam netālu no Iecavas Bauskas novadā, kur jau aprīlī sāksies plašāki darbi, informē laikraksts "Bauskas Dzīve".
Pie Iecavas būšot stratēģiski nozīmīgs loģistikas centrs, kas kļūs par vienu no pamata mezgliem projekta "Rail Baltica" Latvijas posma īstenošanā. Intensīva sagatavošanās patlaban notiek 16 hektāru teritorijā, iezīmējot pamattrases būvdarbu sākšanas vietu, un tādēļ jau iežogots pagaidu būvlaukums 10,5 kilometru attālumā no Iecavas virzienā uz Vārpām un aptuveni kilometra attālumā no valsts vietējas nozīmes autoceļa V9 Iecava–Baldone–Daugmale. Objektā notiek būvtehnikas un 16 moduļu piegāde pagaidu birojam.
Bauskas uzņēmuma SIA "Kvēle" speciālisti izbūvējuši elektroapgādes pieslēgumu pagaidu būvlaukumam. Savukārt moduļu nomu un uzstādīšanu nodrošina "Ramirent Baltic AS" Rīgas filiāle. Projekta īstenošanai vēl būšot nepieciešamība pēc dažādiem pakalpojumiem gan būvlaukumā, gan tuvākajā apkārtnē, vietējie uzņēmēji aicināti piedāvāt savus pakalpojumus ēdināšanas, naktsmītņu, koku zāģēšanas, uzkopšanas un citās jomās.
Lai pārrunātu šīs sadarbības iespējas, "ERB Rail" pārstāvji pagājušā nedēļā tikušies ar interesentiem speciāli rīkotā atvērto durvju dienā.
Pirms plašāku darbu sākšanas 16 hektāru platībā notiek arī nesprāgušas munīcijas meklēšana, ievērojot starptautiskās drošības prasības. Aprīlī paredzēts sākt pagaidu piekļuves ceļa un būvlaukuma pamatnes izbūvi, palielinoties kravas transporta kustības intensitātei arī apkārtējos ceļos.
Aptauja
Vai Latvijai un Baltijai ir nepieciešams "Rail Baltica"?
Publikācija tapusi projektā "Mans pagasts, mana pilsēta", kurā "Latvijas Avīze" sadarbojas ar laikrakstiem "Staburags", "Dzirkstele", "Zemgales Ziņas", "Bauskas Dzīve", "Alūksnes un Malienas Ziņas" un "Ziemeļlatvija".
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikācijas saturu atbild "Latvijas Avīze".