Pieaugot norēķiniem ar maksājumu kartēm, arvien lielāku popularitāti Latvijā iemanto arī pašapkalpošanās kases veikalos, informē uzņēmuma “Lidl Latvija” pārstāvji.

Reklāma

Uzņēmumā norāda, ka “Lidl Latvija” veikalos pašapkalpošanās kasēm priekšroku dod teju katrs otrais klients. Pašapkalpošanās kases ir populārākas galvaspilsētā, bet arī reģionos vairāk nekā 45% pirkumu tiek veikti, maksājot pašapkalpošanās kasēs. 

Lai gan “Lidl Latvija” pašapkalpošanās kases sāka ieviest tikai pagājušajā gadā, to popularitāte strauji aug, un pašapkalpošanās kasu pakalpojums ir pieejams visos 36 “Lidl” veikalos 15 pilsētās, kopumā tās ir 326 pašapkalpošanās kases visā Latvijā. Šis pirkumu veikšanas risinājums tika ieviests, 

lai padarītu iepirkšanās procesu ērtāku un ātrāku, turklāt ievērojami samazinot rindu veidošanos pie tradicionālajām kasēm.

Visvairāk saviem pirkumiem pašapkalpošanās kases klienti izmanto galvaspilsētā - Sporta ielas, Āgenskalna un Krasta ielas veikalos. Savukārt ārpus Rīgas pie pašapkalpošanās kasēm biežāk (45% un vairāk) klienti dodas Ogres, Jelgavas un Ventspils veikalos.

“Ja sākumā pie pašapkalpošanās kasēm vairāk varēja manīt jaunāka gada gājuma klientus, tagad situācija ir mainījusies. Arvien vairāk senioru dod priekšroku pašapkalpošanās kasēm, kas ir ērtas, jo pirms preču skenēšanas uz tām var uzlikt savu iepirkumu maisiņu un noskenētās preces uzreiz likt tajā. Tāpat klienti jau novērtējuši iespēju, ka pašapkalpošanās kasēs, ievadot savu telefona numuru, strādā "Lidl Plus" lietotne un nav nepieciešams atsevišķi skenēt arī telefonu,” norāda “Lidl Latvija” Komunikācijas departamenta vadītāja Dana Hasana.

"Lidl" pašapkalpošanās kase.

Pašapkalpošanās kases ir lietotājam draudzīgs risinājums, kas ir piemērots gan veicot nelielus pirkumus ar pāris produktiem, gan veicot lielāku pirkumu ar daudziem produktiem un precēm.

Piemēram, viens no apjomīgākajiem 2024. gadā pašapkalpošanās kasēs veiktajiem pirkumiem bija par summu 237 eiro un sastāvēja no 61 dažādas preces, bet vienību skaits bija vēl lielāks.  

“Ieviešot pirmās pašapkalpošanās kases, saņēmām vairāk jautājumu par čeka skenēšanu un drošības vārtiņiem, taču šobrīd redzam, ka klienti ir pieraduši pie sistēmas. Prognozējam, ka turpmāk pieaugs klientu skaits, kas dos priekšroku tieši pašapkalpošanās kasēm,” prognozē Dana Hasana.

Viņa arī informē, ka pašapkalpošanās kasu pieejamība ir daļa no uzņēmuma apņemšanās ieviest inovācijas un uzlabot klientu iepirkšanās pieredzi.

Aptauja

Kā jūs visbiežāk taupāt naudu ikdienā?

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu. 

Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.

Pieraksties vēstkopai un divas reizes nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.

Ko tu saņemsi:

  • Daudzveidīgus komentārus un kompetentus Latvijas Mediju žurnālistu un autoru viedokļus par aktuālo
  • Ekspertu komentārus par dažādiem praktiskiem, noderīgiem tematiem
  • Aizraujošus materiālus par vēsturi, psiholoģiju, kultūru
  • Gata Šļūkas karikatūru
  • Tavā e-pasta kastītē katru ceturtdienu