Šveices pilsētā Bāzelē šomēnes notikušo Eirovīzijas dziesmu konkursu televīzijā skatījās 166 miljoni cilvēku 37 valstīs, paziņojuši pasākuma organizatori Eiropas Raidorganizāciju apvienība (EBU).

Reklāma

Šogad konkursu skatījās par trīs miljoniem cilvēku vairāk nekā pagājušajā gadā, kad Eirovīzijas dziesmu konkursa pusfināli un fināls notika Zviedrijas pilsētā Malmē.

EBU norādīja, ka konkursu skatās arvien vairāk jauniešu, un šogad 60% skatītāju bija vecumā no 15 līdz 24 gadiem, kas ir jauns rekords šajā vecuma grupā.

Šogad Eirovīzijas dziesmu konkursā, kura fināls norisinājās 17. maijā, uzvarēja "JJ" no Austrijas ar dziesmu "Wasted Love", bet Latvijas pārstāves - grupa "Tautumeitas" - ar dziesmu "Bur man laimi" ierindojās 13. vietā.

 "Tautumeitas".

Visvairāk balsotāju ārpus Eiropas bija ASV un Kanādā.

KONTEKSTS

"Eirovīzija" ir populārs ikgadējs dziesmu konkurss, kurā piedalās izpildītāji no Eiropas valstīm un Austrālijas. Pirmais konkurss norisinājās 1956. gadā Šveices pilsētā Lugāno.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu. 

Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.

Pieraksties un reizi nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.