Iedzīvotāji visos valsts un pašvaldību vienotajos klientu apkalpošanas centros (VPVKAC) var pieteikt videokonsultāciju ar valsts un citu iestāžu speciālistiem, tā ir iespēja arī reģionu iedzīvotājiem noskaidrot aktuālos jautājumus tiešsaistē, ziņo laikraksts "Dzirkstele".
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija informējusi, ka no 1. aprīļa iedzīvotājiem VPVKAC ir iespēja saņemt individuālu videokonsultāciju ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA), Valsts zemes dienesta (VZD), Valsts ieņēmumu dienesta (VID) un Veselības inspekcijas (VI) speciālistiem. Piemēram, VID speciālisti sniedzot individuālas konsultācijas jautājumos par kapitāla pieaugumu, kad pārdots personiskais nekustamais īpašums.
Lai saņemtu iestāžu speciālistu attālināto konsultāciju, iedzīvotājam iepriekš jāsazinās ar kādu no centriem un uz konsultāciju jāpierakstās, norādot interesējošo jautājumu.
Norunātajā laikā jāierodas centrā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, un videokonsultācija ar speciālistu būs nodrošināta.
Gulbenes novada VPVKAC vecākā klientu apkalpošanas speciāliste Larisa Cīrule paskaidrojusi, ka Gulbenē šāda veida videokonsultācijas neesot jaunums. Pilsētā šis pakalpojums pieejams jau otro gadu, pieprasījums bijis samērā neliels. Taču pagastos tas gan esot aktualizēts no 1. aprīļa. "Pagastos līdz šim tādas iespējas nebija. Nesen uzstādīta nepieciešamā tehnika, lai videokonsultācijas varētu nodrošināt. Tas ir ērti, jo cilvēkam nav jādodas, piemēram, uz VID konsultāciju Rīgā, Valmierā vai Rēzeknē," teikusi L. Cīrule.
Publikācija tapusi projektā "Mans pagasts, mana pilsēta", kurā "Latvijas Avīze" sadarbojas ar laikrakstiem "Staburags", "Dzirkstele", "Zemgales Ziņas", "Bauskas Dzīve", "Alūksnes un Malienas Ziņas" un "Ziemeļlatvija".
Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par publikācijas saturu atbild "Latvijas Avīze".