"Latvijas valsts ceļi" ziņo, ka no aprīļa vidus un maija sākuma atsevišķos ceļu posmos būs palielināts maksimālais atļautais braukšanas ātrums.

Tāda patīkama vēsts. Pavasarīga. It kā tīkamu lidojumu vēloša… Ka aicinājums baudīt. Taču – prātīgi. Atļaušos atgādināt par dažiem pie mums izplatītiem netikumiem, kas var šo eiforiju pabojāt. Elementāru kustības matemātiku un arī satiksmes noteikumus vēlos atgādināt. Vispirms lēnākajiem. 85. noteikumu punkts vēsta, ka ārpus apdzīvotām vietām jābrauc iespējami tuvāk brauktuves labajai malai: "Ja braukšanai vienā virzienā ir divas vai vairākas joslas, kreisajā malējā joslā atļauts iebraukt tikai tad, ja citas braukšanas joslas ir aizņemtas, kā arī lai nogrieztos pa kreisi vai apgrieztos braukšanai pretējā virzienā."

To mēs galīgi nemākam. Nu paskatieties kaut vai uz platākās – Jūrmalas šosejas. Labā malējā josla gandrīz vienmēr tukša. Var taču ripot pa vidējo…

Pat tad, ja nezini, ka tavs spidometrs (kā vairākums Eiropas standartiem atbilstošo) rāda šeit atļautos 110 km/h jau tad, kad tikai simtiņš knapi sasniegts. Un tu maisies pa kājām tiem, kas ne tikai brauc 110 pēc GPS, bet vēl piesviež kādu praktiski nekad nesodītu desmitiņu. Kaifam un laika taupīšanai laikam jau. Tomēr – vai tiešām taupīšanai? Ilūzija… Starp 100 un 120 km/h starpība ir tikai sešas sekundes uz kilometru. Minūte līdz Jūrmalai knapi sanāks. Ir vērts dīdīties? Ir vērts pārkāpt noteikumus?

113. punkts savukārt vēsta, ka ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, ja tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.

Liekais ātrums bieži vien ir tikai viegla narkotika. Un piedevām maksā naudu. Degvielas patēriņš aug. Un ne tikai benzīna "džipiņiem". Šajā ziņā grēko arī modernie elektriskie. Tāpēc – rāmāku garu pat uz mūsu trūcīgajiem "ātrgaitas" ceļiem!

Kuros ceļu posmos varēs braukt ātrāk 

no 15. aprīļa – līdz 110 km/h:

Vidzemes šosejas (A2) posmā no Langstiņiem līdz Siguldai, kur darbojas mainīgās elektroniskās ceļa zīmes, maksimālais atļautais braukšanas ātrums labvēlīgos apstākļos ir paaugstināts līdz 110 km/h.

no 15. aprīļa – līdz 120 km/h:

Ķekavas apvedceļa četru joslu posmā no Krogsila līdz Rīgas apvedceļa (A5) šķērsojumam maksimālais atļautais braukšanas ātrums transportlīdzekļiem ar masu līdz 7,5 tonnām ir 120 km/h.

no 1. maija – līdz 100 km/h: 

Daugavpils šosejas (A6) posmā no Salaspils līdz Ikšķilei (19,65.– 28,30. km);

Tīnūžu–Kokneses šosejas (P80) posmā no Ogresgala līdz Koknesei (5,20.–60,35. km);

Jelgavas šosejas (A8) posmā no Rīgas līdz Jaunolainei (9,98.–18,96. km).

no 1. maija – līdz 110 km/h:

Jūrmalas šosejas (A10) posmā no Rīgas līdz Jūrmalai.

Uz Tallinas šosejas (A1) vasaras periodā maksimālais braukšanas ātrums palielināts netiks, jo pērn salīdzinājumā ar 2022. gadu ceļu satiksmes negadījumu skaits uz tās palielinājās par 58%.

Satiksmei atvērts Ķekavas apvedceļš.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.