Dīzeļdegvielas piedevas "AdBlue" ražotājs SIA "CrossChem" investējis 300 000 eiro jaunas, digitalizētas ražošanas un fasēšanas līnijas izveidē Olainē, teikts kompānijas paziņojumā biržai "Nasdaq Riga". Projekts īstenots sadarbībā ar Norvēģijas grantu programmu. Kompānijas pārstāvji norāda, ka jaunā ražošanas un fasēšanas līnija ir daļa no "AdBlue EVO" ieviešanas projekta.

Reklāma

Tā īstenošanai "CrossChem" izveidota īpaša programmatūra, kas nodrošina un uzrauga ražošanas procesa darbību.

Digitalizētā ražošanas līnija sastāv no vairākiem sektoriem, kas iekļauj "AdBlue" ražošanu noteiktās partijās, uzglabāšanu lielākos apmēros un fasēšanu dažādu tilpumu tarā. Pēc kompānijā paustā, attīstot ražošanas procesu, "CrossChem" pietuvojas vienai no uzņēmuma prioritātēm – procesu automatizācijai.

"Jaunā ražošanas un fasēšanas līnija ir pēdējais solis darbā pie "CrossChem" radītā "AdBlue EVO" nonākšanas tirgū. Jaunā ražošanas un fasēšanas līnija ļaus apgādāt tirgu ar nepieciešamajiem produkta apjomiem. Šobrīd iekārta ir uzstādīta un pabeigta, to testējam un pielāgojam programmatūru," atzīmē "CrossChem" valdes priekšsēdētājs Ričards Andersons.

EVO ir jaunākās paaudzes "AdBlue" versija, kas spēj strādāt gan paaugstinātas slodzes, gan zemas temperatūras apstākļos. 

Kopumā produkta ieviešanas projektā ieguldīts nepilns miljons eiro, no kuriem 223 000 eiro ir Norvēģijas grantu programmas "Bizness un Inovācijas" atbalsts.

"CrossChem" apgrozījums šogad pirmajā ceturksnī bija 5,8 miljoni eiro, kas ir par 67% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā. Vienlaikus kompānijā norāda, ka kopējie pārdošanas apmēri abos periodos bija samērā līdzīgi, kā arī apgrozījumu 2023. gada pirmajā ceturksnī var raksturot kā stabilu, salīdzinot ar 2022. gadā piedzīvotajiem ekstremālajiem apstākļiem.