Pat ja pašlaik jauna auto izvēle nav tuvākā prioritāte, uz izstādi "Auto 2025" ir vērts aiziet. Un dēlus vai mazdēlus turp aizvest. Jo automobiļi ir ne tikai pārvietošanās līdzeklis. Tie ir skaisti. Tie joprojām daudziem ir raženas un pārtikušas dzīves simbols. Un nekur citur šajos gados nežēlīgajā tirgus konkurencē tik spilgti uzplaukušos dizaina ziedus vienkopus redzēt nav iespējams. Tikai šajā forumā.
Izstādes darba laiks – piektdien un sestdien no plkst. 10 līdz 19, svētdien no plkst. 10 līdz 17. Sīkāka programma atrodama sabiedrības "BT 1" interneta lapā. Autostāvvietas pie halles paplašinātas līdz 700 vietām – tomēr visiem droši vien nepietiks. Ļoti iespējams, ka pilna būs arī tā, kas pie tirdzniecības centra "Olimpia". Bet var taču nākt pār tiltu kājām – lietus netiek solīts…
Nākamo savējo meklēsim?
Lai nu neapžilbina pārlieku tās dizaina pērles. Atzīšos – man daudz kas šajā sacīkstē pat nepatīk. Pārlieka greznība nez vai ir nepieciešama. Tā ir dārga. Tā ir vārīga diemžēl joprojām biežajās sīkajās sadursmītēs. Tā ceļ gan obligātās civiltiesiskās, gan kasko apdrošināšanas cenas. Negribu līst šajos slazdos…
Meklēju savām patiesajām ikdienas vajadzībām piemērotāko saprātīgi glīto zirdziņu. Un kā pilsētnieks, kurš tikai reizes desmit gadā brauc tālāk par kādiem 150 kilometriem, jau labu laiku kāroju pēc neliela elektromobiļa. Tādus te var aptaustīt vismaz desmit. Pirmkārt jau pateicoties Ķīnas firmu ienākšanai Latvijas tirgū.
Pie mums nu oficiāli pārstāvēts pat "BYD", kas pērn elektroauto kvantitatīvajos reitingos ticis priekšā Īlona Maska "Teslai".
Tā produkti ir visai glīti. Daudzveidīgi. Diemžēl gan pagaidām visi virs cenu sliekšņa, kuru esmu noteicis sev kā maksimālo. Pat mazākais ("Atto2") tiek piedāvāts virs 30 tūkstošiem. Un nemaz nav mazs – garumā 431 cm.
Nepirkt lieku
Lieki gabarīti, lieks svars, lieks degvielas patēriņš, manuprāt, ir Latvijas lielākā problēma. Ķīnieši var gadā nopirkt miljonu "Atto1 mini" (izstādē diemžēl nepiedalās), Eiropā populārāks par mūsu nu jau atzīto "Dacia Duster" (434 cm) ir "Sandero" – 410 cm. Mums lāgā neder. Mazs. Nu, nu… Paņemiet uz Ķīpsalu līdzi mērlenti. Un paložņājiet pa "mazajiem". Sēdekļu platums izrādīsies tikai par dažiem centimetriem mazāks nekā kārotajos lielajos. Reizēm pat nebūs mazāks. Tie paši ķīnieši iemanījušies savus četrmetrīgos taisīt mazliet platākus. Un iegūt teju limuzīnu cienīgas sēdvietas. Tādi piemēri ir "GWM Ora" vai "Dongfeng Box".
Ja nu Ķīna neder: tāda jau te tā noskaņa valda. Un tik drīz un strauji skepse nezudīs. Palīdz mediju pārspīlētā ziņa par kāda "Made in China" izjukšanu dziļā Mārupes bedrē. Tas nekas, ka, tik stulbi braucot, izšķīst var jebkurš auto. Bremzē politika un kari – Ķīna dod ieročus Krievijai. Nevaru tādu valsti finansēt…
Tā jau ir. Arī par "lēto austrumbundžu" izturību šaubāmies, neskatoties uz Eiropas drošības testu rezultātiem, kuros ķīnieši regulāri saņem visas piecas zvaigznes. Par iespējamu rūsēšanu bažījamies. Gribētos tos austrumnieku vēderus redzēt un papētīt. Varbūt kāds jaunais dīleris būs arī šādu iespēju mums Ķīpsalā sagādājis?