Latvijas Sabiedriskā medija (LSM) valde ir izstrādājusi stratēģiskās prioritātes 2026.-2029. gadam, kas tostarp paredz, ka programma "Latvijas Radio 4 - Doma laukums" krievu valodā piedzīvos strukturālas pārmaiņas un esošajā formātā jeb lineārajā apraidē pastāvēs līdz šī gada beigām, aģentūru LETA informēja LSM valdes priekšsēdētāja Baiba Zūzena.
LSM stratēģiskās prioritātes paredz jaunu pieeju satura veidošanai svešvalodās. No nākamā gada portāls "lsm.lv" kļūšot par vienotu platformu ziņu saturam ar valodas izvēles iespējām. "lsm.lv" tiks integrēts arī līdzšinējais LSM+ saturs. Saturs svešvalodās (angļu, ukraiņu, krievu) turpmāk tiks veidots un izplatīts tikai digitālajā vidē.
Atbilstoši stratēģiskajām prioritātēm LSM tuvākajos četros gados veidos jaunu pieeju kvalitatīva un daudzpusīga satura vadībai, kas balstās sabiedrības vajadzībās un auditorijas satura lietošanas paradumos.
Plāns paredz radio, televīzijas, digitālā satura un atbalsta komandu sapludināšanu vienotā, pārskatāmā un efektīvā struktūrā, samazinot funkciju pārklāšanos un veicinot komandu sadarbību. Tādējādi iecerēts, ka tiks uzlabots satura fokuss, kvalitāte un redakcionālais rokraksts.
Zūzena uzsver, ka šī ir unikāla iespēja izveidot mūsdienīgu, vienotu, ļoti profesionālu, tehnoloģiski attīstītu un digitāli domājošu sabiedrisko mediju.
"Veidojot jaunu pieeju satura ražošanai un svešvalodu lietojumam, sapludinot redakcijas, būvējot vienotu mediju uzņēmumu, mēs patiesi vēlamies panākt, lai LSM būtu uzticamākais, sasniedzamākais un auditorijas iecienītākais medijs," skaidro Zūzena.
Lielākie izaicinājumi būšot novērst dublējošos procesus, panākt efektīvu darbu apvienotajās redakcijās un rast vienotas telpas kopīgajam darbam, skaidro LM vadītāja. Vienotas satura ražošanas struktūras izveide notikšot pakāpeniski, vairāku gadu laikā.
Vienlaikus līdz 2029. gadam ir paredzēta trīs reģionālo studiju izveide. Veidojot stāstus par vietējiem cilvēkiem, kopienām un notikumiem, tikšot stiprināts lokālais skatupunkts un veidota piederības sajūta, paredz stratēģija.