Šī gada starptautiskajā izstādē "Heimtextil 2024" Frankfurtē kā īpašs produktu segments bija izcelti paklāji un grīdsegas ("Carpets & Rugs"), apliecinot, ka paklāju popularitāte atgriežas.

Modē ir visi smilšu, zemes un zaļie toņi. Pelējuma nokrāsas.
Interjera tendences: modē atkal paklāji
Šī gada starptautiskajā izstādē "Heimtextil 2024" Frankfurtē kā īpašs produktu segments bija izcelti paklāji un grīdsegas ("Carpets & Rugs"), apliecinot, ka paklāju popularitāte atgriežas.

Šogad starptautiskajā izstādē "Heimtextil 2024" piedalījās 2838 dalībnieki no 60 valstīm un to apmeklēja 46 000 interesentu no aptuveni 130 valstīm.

Pirmo reizi vienā zālē vienkopus tika prezentēti produkti ne tikai no Eiropas, bet visas pasaules paklāju industrijas. Īpašu apmeklētāju interesi izpelnījās Austrumu paklāju piedāvājums. "Šogad ir pamanāms, ka bez Eiropas un ASV šeit ir vairāk viesu no Tuvajiem Austrumiem. Mēs saskatām lielu mūsu produktu potenciālu," atzīmēja Muzammils Kasumbi, uzņēmuma "Al-Karam Textile Mills" vecākais ģenerāldirektors.

Šoreiz gadatirgū pirmo reizi bija iespēja arī gūt detalizētu ieskatu mākslīgā intelekta izmantošanā tekstilindustrijā, kas nodrošina kontrolēto šķirošanu, lai varētu pārstrādāt tekstilizstrādājumu atkritumus jaunās dzijās.

Izstādes īpašajā stendā "Bibliotēka" apmeklētājiem bija iespēja novērtēt jaunāko tehnoloģiju izmantojumu tekstilizstrādājumu funkcionalitātē, piemēram, liesmu slāpējošas tapetes, netīrumus atgrūdošus polsterējuma audumus un gaismas izturīgu ādu.

Zaļi domājošajiem – jauna jutība

Aktuālākās modes tendences tiem, kas interesējas par audumu sastāvu un domā zaļi, ieskicē vēl pārdomātākas rūpes par vidi. "2024./2025. gada tendenču vadošā tēma ir Jaunā jutība. Tās centrā ir ilgtspējīga attīstība, ekoloģija un zaļā domāšana, lai jaunie tekstila produkti saskanētu ar Eiropas Komisijas ieviesto vides politiku un tiesību aktiem. Tam pakārtota gan tekstila ražošana un krāsošana, gan utilizēšana," stāsta uzņēmēja un dizaina patēriņa tendenču eksperte Enja Bisgo Gede.

Interjerā aktualitāti arī šogad nezaudē brieža tēls.

Aktuāli būs dot priekšroku produktiem, kas ražoti kādā no šiem trim veidiem: dabiskiem produktiem, piemēram, tekstilam no augu izcelsmes izejvielām; bioinženierijas produktiem – tekstilam, kas ražots, izmantojot jaunās tehnoloģijas no netradicionāliem dabas produktiem vai jauno tehnoloģiju produktiem, piemēram, tekstilam ar jaunām papildu funkcijām un īpašībām produkcijas ilgtspējības nodrošināšanai.

Skaisti novecojoši dizaina priekšmeti

Tos, kam svarīgas vizuālās kvalitātes, priecēs smalka, niansēta krāsu palete, kuras pamatā ir 16 bāzes toņi. Tie izvēlēti no dabisko krāsu pigmentu klāsta ar tālākejošu domu – sākumā, kamēr audums ir jauns, tam ir viens tonis, bet vēlāk, audumam balējot un nobružājoties, dabiskais pigments paver jaunas krāsu nianses un variācijas.

Modē ir visi smilšu, zemes un zaļie toņi. Pelējuma nokrāsas.

Modē ir visi smilšu, zemes un zaļie toņi. Pelējuma nokrāsas. No iepriekšējās sezonas vēl nedaudz saglabājas violetie un purpura toņi. Kā gada krāsa ienāk maigi oranžais persiku tonis. Košos toņus līdzsvaro zilā, pelēkā un melnā krāsa.

Aktuālas ir uzkārstas faktūras, izšuvumi, dažāduveidu reljefi – pušķīši, cilpas, bārkstis, faktūru uzslāņojumi. Tāpat modē ir smalki ziedu raksti, brieža tēls un vienkrāsaini audumi. Atgriežas košas, piesātinātas krāsas tapetes un, kā jau minēts, paklāju un grīdsegu plašāks lietojums interjeros.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.