Tieši jums – lasītājiem – 16. maijā tiek atvērts jauns tiešsaistes medijs – "lasi.lv". Ko no tā sagaidīt, saruna ar "Latvijas Avīzes" izdevēja – AS "Latvijas Mediji" – elektronisko mediju un produktu direktoru Armandu Slokenbergu un portāla "lasi.lv" galveno redaktoru Jāni Žildi.
Sākšu ar stāstu par degvielas uzpildes staciju "Kool". Ja atceraties, pirms pieciem gadiem Latvijā atvēra jaunu degvielas uzpildes staciju, kas atšķīrās ar nosaukumu, brieža burgeru un vēlāk – ar abonējamu kafiju. Pār Latviju valdīja "Circle-K", "Neste", "Viada", "Virši", mazās DUS viena pēc otras vērās ciet – tolaik šķita, kur nu vieta vēl kādam jaunpienācējam! Degviela ir automašīnu barība, bet 21. gadsimta sabiedrības enerģija ir informācija. Visapkārt informācijas pārpilnība, bet "Latvijas Mediji" ver vaļā jaunu portālu "lasi.lv". Te nu jautājums – kāpēc tiek veidots jauns portāls?
A. Slokenbergs: Lai atbildētu, varētu uz šo raudzīties no divām pusēm. No biznesa viedokļa tirgus vienmēr ir dinamisks un, ja ir pietiekami liels produktu klāsts vai interesanta svaiga ideja, tad šinī ekosistēmā vienmēr būs vieta. Kaut vai salīdzinot ar tirdzniecību – jo vairāk lielveikalu, jo vairāk iespēju mazām piparbodītēm ar svaigu maizi un personīgu apkalpošanu. Galvenais, lai būtu precīzs definējums, kas tu esi, ar ko tu atšķiries un kas ir tavs tirgus.
Paskatīsimies no mūsu uzņēmuma evolūcijas viedokļa: "Latvijas Mediji" ražo saturu, šis saturs ir pieprasīts, mums ir savs lasītājs. Mums ir vajadzīgs savs izplatīšanas kanāls, jo "la.lv", kur līdz šim varēja lasīt mūsu žurnālistu rakstus, bija tikai sadarbības partneris. Daudz ko, tostarp mārketingu, mēs tajā nevarējām kontrolēt. Nevarējām veidot savu pozicionējumu, kas balstās uz mūsu vērtībām. Negribam būt kā politiķi, kuri diplomātiski mēģina apmierināt visu gaidas, īstenībā nepasakot ne jā, ne nē.
Tagad mēs lasītājiem piesakām jaunu portālu ar praktisku, noderīgu, uzticamu, oriģinālu saturu.
Vai šis jaunais portāls būs, taviem vārdiem runājot, piparbodīte vai lielveikals?
Tā noteikti nebūs piparbodīte. Tajā būs apvienotas vairākas bodes, kuras draudzīgi sadarbosies un piedāvās citādāku lielveikalu.
J. Žilde: Runājot līdzībās ar pieminēto degvielas staciju, mūsu stacija nebūs ātrās uzpildes ķēdes sastāvdaļa vai ātrās ēdināšanas uzņēmums. Mēs esam nolēmuši piedāvāt mūsu degvielas stacijas apmeklētājiem jeb lasītājiem nesteidzīgi gatavotu, kvalitatīvu produktu – brieža gaļas burgeru.
Varbūt vēl viens jauns portāls klasiskā izpratnē, kādu jau mums Latvijā gana, tiešām šobrīd nav nepieciešams. Mūsu mērķis nav arī mēģināt pie sevis ievilināt visus, bet uzrunāt tikai tos, kuriem mūsu vērtības un praktiskais, analītiskais profesionālu žurnālistu saturs varētu būt noderīgs. Pasaulē šobrīd vērojama tendence, ka auditorija sadalās pa interešu grupām – gan video satura vērošanā, gan mūzikas straumēšanā, tāpat arī žurnālistikā. Mēs veidojam jaunu tiešsaistes mediju konkrētām interešu grupām.
Vai šis nebūs ziņu portāls, kurā meklēt jaunākās ziņas?
J. Žilde: Degvielu – informāciju – varēs uzpildīt 24 stundas diennaktī arī pie mums. Mēs neiztiksim arī bez aktuālā satura, kas portālā atrodams sadaļā "Par svarīgo".
Tomēr galvenais akcents būs uz mūsu "Latvijas Mediju" žurnālistu radīto oriģinālsaturu, kas tiks izkārtots inovatīvā veidā – e-žurnālos, kuros materiāli sagrupēti pa tēmām.
A. Slokenbergs: Tirgū netrūkst informācijas. Balstoties uz mūsu veiktajiem pētījumiem, esam secinājuši, ka lasītāji meklē atlasītu koncentrētāku, kvalitatīvāku saturu, bez lieka trokšņa, un mierīgāku informatīvo vidi. Lai varētu atrast saturu, kad tas ir vajadzīgs, nevis tad, kad tas ir tiešraidē, tiešsaistē vai nodrukāts. Viņi meklē saturu "pēc pieprasījuma". Tāpēc portālā būs ziņas ar viedokli, ar žurnālistu komentāriem, lai būtu iespēja saprast un sekot galvenajam. Portālā būs arī praktiska un noderīga informācija lasītājiem, kuri ir sabiedriski aktīvi vai kuriem ir dažādi hobiji. Savai auditorijai piedāvājam atlasītu sagatavotu saturu, kas ir tehnoloģiski ērti lietojams dažādos rīkos dažādos veidos.