Pagājušajā nedēļā tika paziņots, ka apvienosies abi Latvijas izcelsmes apdrukas pēc pasūtījuma un citu ražošanas pakalpojumu uzņēmumi "Printful" un "Printify", kas darbojas daudzās pasaules valstīs.

Reklāma

Abi ievērojami ar to, ka ir vienīgie Latvijas izcelsmes uzņēmumi, kuru novērtējums pasaulē pārsniedzis vienu miljardu ASV dolāru, šādus uzņēmumus biznesa žargonā dēvē par vienradžiem.

Neviens no abiem uzņēmumiem nepārņem otru, tie apvienojas kā vienlīdzīgi partneri un jaunajā uzņēmumā esošie "Printful" un "Printify" īpašnieki būs pārstāvēti vienlīdzīgi, pusi uz pusi. Kādu laiku vēl tikšot saglabāti abi zīmoli un abas darbības platformas. Abi uzņēmumi paziņojuši arī to, ka vēlas saglabāt Rīgu kā savu stratēģisko un inovāciju centru – tas, starp citu, ir svarīgi, jo neoficiāli ir dzirdēts, ka abu uzņēmumu stratēģiskie partneri un investori arvien biežāk uzdodot jautājumu, kāpēc dibinātāji tik ļoti esot pieķērušies Latvijai – valstij, kas šiem uzņēmumiem nespējot piedāvāt nekādas priekšrocības vai labumus. Ar laiku ir plānots izstrādāt vienotu zīmolu un acīmredzot apvienot arī darbības platformas vienā, taču pirms tam vēl jāatrisina virkne juridisko problēmu, kā tieši apvienot gan Latvijā, gan ASV esošos uzņēmumus.

Lai gan abu uzņēmumu nosaukumi un izvēlētā darbības joma ir ļoti līdzīgi, patiesībā abi vienradži ir visai atšķirīgi uzņēmumi. 

Sociālā tīkla "Draugiem.lv" īpašnieku izveidotais "Printful", kas šobrīd ir galvenais un lielākais šīs grupas uzņēmums, ir pazīstams ar to, ka gandrīz visu ražošanas procesu veic pats dažādās valstīs izvietotajās ražotnēs. Savukārt ambiciozā kādreizējā Iecavas autoservisa darbinieka Jāņa Berdigana kopā ar domubiedriem izveidotais "Printify" darbojas pavisam citādi – tas izveidojis platformu, kas ļauj klientiem, kuri meklē apdrukas pakalpojumus, atrast un sazināties ar uzņēmumiem, kas tādus spēj veikt, un šādi iegūt nepieciešamo. Atšķiras arī uzņēmumu mērķa tirgi – "Printful" vienmēr orientējies uz atsevišķiem indivīdiem, bet "Printify" mērķa tirgus ir mazie un vidējie uzņēmumi. Citiem vārdiem sakot, abiem uzņēmumiem ir ko piedāvāt nākamajiem partneriem – vienam ir zināšanas un kompetence ražošanā, citam ļoti izvērsts kontaktu tīkls. Abi ir arī integrējušies dažādās interneta tirdzniecības platformās – "Amazon", "Ebay" un citās – un abi cenšas paplašināt biznesu: "Printful" ieviesis rīkus, kas ļauj klientiem pašiem radīt savu plakātu, audeklu, krekliņu, cepuru, somu un citu priekšmetu apdruku, kā arī piedāvā šūšanas pakalpojumus, savukārt "Printify" apdrukas pakalpojumiem pievienojis ķermeņa kopšanas līdzekļu un arī kafijas izplatīšanu.

Apvienošanās ir patīkama pārmaiņa abu uzņēmumu attiecībās, jo vēl 2019. gadā abi ASV tiesājās par intelektuālā īpašuma zādzību.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.