No 218 Inovāciju balvai kvalificētajiem pieteikumiem Hanoveres izstādē "Agritechnica 2023" žūrija apbalvošanai izvirzīja 18 finālistus. Viens no tiem saņēmis zelta, bet 17 – sudraba medaļu. Viens no sudraba ieguvējiem ir

Reklāma

Starp daudzveidīgajiem pasākumiem, kas tiek īstenoti CO2 emisiju samazināšanai, dīzeļdzinēja alternatīvu izstrāde ir samērā augstā darba kārtībā. Tas attiecas arī uz bezceļa transportlīdzekļiem, piemēram, traktoriem, lopbarības savācējiem un ražas novākšanas kombainiem.

Ar Steyr Hybrid CVT CNH piedāvā moduļu hibrīda koncepciju vidējiem un lieliem standarta traktoriem. 

Prezentētais prototips ir balstīts uz sešcilindru sākumklases sērijveida modeli ar 132 kW (180 ZS) jaudu un 2,79 m garenbāzi. Lai gan bezpakāpju hidrostatiskā mehāniskā pārnesumkārba ir pārņemta attiecībā 1:1 no oriģinālās, dīzeļdzinēja jauda ir 191 kW (260 ZS), un tas ir aprīkots ar pilnīgi jaunu priekšējo daļu ar atsperotu neatkarīgu riteņu piekari un diviem integrētiem elektromotoriem. 

Ģeneratoru darbina dīzeļdzinējs, izmantojot transmisijas posmu, un tas nodod ģenerēto elektrisko jaudu līdz 75 kW (102 ZS) elektromotoram, izmantojot spēka elektroniku. 

Tas pārvērš elektrisko enerģiju atpakaļ mehāniskajā enerģijā, kas caur divpakāpju pārnesumkārbu tiek novadīta uz priekšējās ass diferenciāļa zobratu. 

Priekšējo asi joprojām var vadīt mehāniski, izmantojot klasisko daudzplākšņu sajūgu. 

Elektrības atzars papildus ir aprīkots ar superkondensatoriem, t. i., elektrostatiskās enerģijas uzkrāšanas ierīcēm, kas spēj uzkrāt un īsā laikā atbrīvot lielu jaudu bremzēšanas rezistoru un AEF augstsprieguma ligzdu priekšā un aizmugurē. 

Šie komponenti un sērijveida paralēlā hibrīda struktūra nodrošina daudzas funkcijas, kas ir jaunas traktoros. 

Tie ietver elektrisko stūri, mainīgu, aktīvi kontrolētu priekšējās ass gājienu uz priekšu un e-boost, t. i., elektrisko pastiprināšanas funkciju ātrai paātrināšanai transportēšanas laikā. 

E-Torque Filling ļauj kompensēt slodzes maksimumus, savukārt E-Eco režīms ļauj braukt ar dīzeļdegvielu ar elektrisku dzinēju pie zemiem dzinēja apgriezieniem, un bremzēšanas enerģijas atgūšana ir iespējama, izmantojot palēninātāju ar e-bremzēšanu. 

Tos papildina E-Torque Vectoring un E-Implement – divas pazīstamas funkcijas mainīga griezes momenta sadalei starp asīm vai elektroenerģijas izvadei uz agregātiem.

Ar sava CVT hibrīdtraktora dīzeļelektrisko piedziņu Steyr ir izdevies traktoru tehnoloģijās integrēt virkni papildu funkciju.

"Agro Tops" novembra numurā lasi:

  • Kas aizstāv Latvijas zemnieku intereses Briselē?
  • Ā. Žentiņš: Veterinārārsts nedrīkst būt algots fermas darbinieks
  • Kāpēc samazinās lopbarības kultūru sēklaudzēšana?
  • Latvijā pirmoreiz noticis pasaules čempionāts aršanā
  • Kādas lauksaimniecības tehnoloģiju inovācijas atzītas par labākajām
  • Lielāko aitaudzētāju TOP 50
  • Latvijas komercdārzi - kur esam, kurp ejam?

Žurnālu abonē šeit.

"Agro Tops". 2023. gada novembra numurs.