Vācijā novembrī notiekošās izstādē "Agritechnica 2023" no 218 Inovāciju balvai kvalificētajiem pieteikumiem žūrija apbalvošanai izvirzījusi 18 finālistus. Viens no tiem saņēmis zelta, bet 17 – sudraba medaļu. Zelts piešķirts divu aksiālo rotoru kombaina vispārējai koncepcijai, ko pārstāv kompānija "New Holland – CNH".

Reklāma

Kombainu tehniski iespējamās kulšanas veiktspējas turpmāko attīstību arvien vairāk ierobežo to svars un izmēri. Tas īpaši attiecas uz kulšanas kanāla paplašināšanu, kas ir efektīvākais pasākums, tomēr tieši ietekmētu mašīnas platumu. Tas savukārt jau saskaras ar likumā noteiktajiem transportēšanas platuma ierobežojumiem. 

Atdalīšanas funkciju fundamentālais, regresīvais raksturs ir viens no argumentiem pret vienkāršu kulšanas un atdalīšanas posmu paplašināšanu. Turklāt palielinātas piedziņas jaudas un attiecīgi izmērītās piedziņas tehnoloģijas, kā arī kulšanas un atdalīšanas instrumenti izraisa likumā noteiktās asu slodzes pārsniegšanu.

Jaunā New Holland divu aksiālo rotoru CR kombaina vispārējā koncepcija ir izstrādāta maksimālam jaudas blīvumam, vienlaikus ievērojot visus ierobežojumus. Jaunā CR kombaina pamatelements ir piedziņas tehnoloģija ar dzinēju, kas uzstādīts gareniski atbilstoši rotoru slīpuma leņķim. 

Centrāli novietotā dalītās jaudas pārnesumkārba tiek izmantota, lai darbinātu rotorus un ražas novākšanas hederus ar ieplūdes ķēdi taisnā līnijā vai caur dzenskrūves vārpstu. Kreisais rotors kalpo kā pretvārpsta padeves cilindram. 

Dzenskrūves vārpsta atrodas šasijas labajā pusē virs rotora korpusa līmeņa. Līdz ar to abās šasijas pusēs starp šasiju un ritošo daļu nav piedziņas, tādējādi ir ievērojami palielinājies šasijas platums. 

Iegūtā telpa izmantota kulšanas kanāla paplašināšanai un arī kombaina uzstādītās tehniskās jaudas palielināšanai.

Lai novērstu jebkādus aizsprostojumus, programmatūras vadīta automātiskā sistēma ne tikai veic citādi ierastās kustības uz priekšu un atpakaļ, lai atbrīvotu aizsprostojumu, bet arī pagriež siksnas spriegotāju uz attiecīgo padeves trumuļa siksnas spriegošanas pusi, kas nodrošina īpaši precīzu siksnas pārvietošanu. 

Patentētā tīrīšanas sistēma padarīta par 13% plašāka un ir optimizēta graudu elevatora iekraušana, savukārt ar spiediena sensoru atbalstītā vadības tehnoloģija mēra cilindra spiedienu un novāktās ražas sadalījumu atsevišķi uz priekšējā un aizmugurējā augšējā sieta. 

Nelīdzena graudu un bezgraudu sastāvdaļu maisījuma sadalījuma rezultātā radušās tukšās vietas tiek kompensētas ar sānu kratīšanu, tādējādi sistēma ne tikai nodrošina vienmērīgu materiāla sadalījumu augšējos sietos uz plakanas un arī sānu nogāzes, bet arī pirmo reizi spēj atrisināt aksiālo rotoru kombainiem raksturīgo pamatproblēmu uz sāniem.

Salmu smalcināšanas un sadales sistēma ir aprīkota ar kameru balstītu vadības tehnoloģiju, kas palielina ražas novākšanas kombaina energoefektivitāti, bet mašīnas svars ir palicis faktiski nemainīgs, pateicoties svara optimizētai konstrukcijai. 

Ar jauno CR divu aksiālo rotoru ražas novākšanas kombainu New Holland virzās uz jaunu veiktspējas dimensiju divu aksiālo rotoru kombainos, izmantojot gareniskās plūsmas principu.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.