Reklāmas tirgus šī gada pirmajā pusgadā Latvijā bija 44,38 miljonu eiro liels, kas ir par 7,1% jeb 2,9 miljoniem eiro vairāk nekā pirmajā pusgadā pērn, liecina Latvijas Reklāmas asociācijas (LRA) apkopotie dati.

Reklāma

Tostarp reklāmas televīzijās (TV) šogad pirmajā pusgadā veidoja 38,5% (2023. gada pirmajā pusgadā – 38,9%) no kopējā reklāmas tirgus, reklāmas internetā – 24,9% (25,2%), reklāmas vidē – 15,6% (14,5%), reklāmas radio – 15,4% (15,5%), reklāmas žurnālos – 3,8% (3,9%), reklāmas laikrakstos – 1,4% (1,5%), bet reklāmas kino šogad pirmajā pusgadā un arī pērn pirmajā pusgadā veidoja 0,5%. Straujākais pieaugums gada laikā bijis reklāmām vidē – par 14,5%, kopējai summai 2024. gada pirmajā pusgadā sasniedzot 6,901 miljonu eiro. Vienlaikus asociācijā atzīmē, ka 2024. gada pirmā pusgada datos ir ietvertas reklāmas, kas izvietotas Rīgas lidostā, kamēr iepriekšējos divus gadus lidostā izvietotās reklāmas netika uzskaitītas vides reklāmā. 

Pieauguma ziņā seko reklāmas radio ar ieņēmumiem 6,823 miljoni eiro, kas ir par 6,3% vairāk nekā pērn pirmajā pusgadā, un reklāmas internetā – 11,051 miljons eiro, kas ir pieaugums par 5,9%. 

Žurnālos izvietoto reklāmu apmērs attiecīgajā periodā veidoja 1,706 miljonus eiro, bet TV – 17,068 miljonus eiro, abos segmentos uzrādot kāpumu par 5,8%. Lēnākais kāpums bijis reklāmām laikrakstos – par 3,5%, sasniedzot 628 800 eiro.

Aptauja

Kā vērtējat LASI.LV rakstu kvalitāti?

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.