Jau otrā jaunāko auto modeļu publisku testu diena nedēļas laikā. Šī – pilnībā elektriskā – vēl gaišāka par aizpagājušajā sestdienā pie "Mola" aizvadīto visu piedziņas veidu kokteili. Saulaināka pirmkārt jau laika apstākļu dēļ, kas mazāk lietum gatavos apmeklētājus baidīja pirmajā šādu testu dienā.

Reklāma

Citādi – viss ļoti līdzīgi. Burzma vai garas rindas pie auto izvēles neveidojas. Elektroauto versijā gandrīz nemaz. Ja nu vienīgi pie šogad pirktākās un visā saietā vislētākās "GWM Ora3". Jā – Ķīnas izcelsmes mazauto (ja iekāpsiet salonā, vārdiņu "mazs" laikam jau aizmirsīsiet) kļūst populārs. Manuprāt, pelnīti. Un par vienīgo elektroauto saieta piedāvājuma spektra trūkumu laikam jau varam uzskatīt tieši konkurences trūkumu šajā segmentā. 

Ap "Maseratti" vairākums šurp atnākušo var tikai laizīties, bet neliela pilsētas elektroauto iegāde jau ir reāls notikums. Par to liecina noklausītās klientu un dīleru sarunas.

Ļoti jaukas "E-auto" konkursa organizatoriem izdevās izklaidējošās piedevas. Mini trasīte, kurā mācīties vadīt īpaši savam vecumam piemērotus elektromobiļus varēja interesenti tā ap skolas sākšanas vecumu, vienkārši mirdzēja smaidos. Gan pilotu, gan vecāku. Ļoti iespējams, ka, pārticībā īsta auto iegādes līmeni pagaidām nesasnieguši, daudzi šādu izglītojoši izklaidējošu elektroauto drīz nopirks.

Kopumā – par konkursu publiskajām dienām varu teikt tikai labāko. Pat vairāk – būtu lieliski, ja rastos iespēja šādus iepazīšanās saietus rīkot vismaz reizi mēnesī!

Neslēptākās emocijas – junioru trasē. Tas lielais "Maserati" (fonā) pagaidīs, pagaidām priecē "Mercedes", kuru jau drīkst pastūrēt.

Kā pietrūka? Nu nespēj rīkotāji piedāvāt publikai individuālas sarunas ar tirgū neitrāliem speciālistiem. Te man pārdevēji piedāvā preci. Katrs savu. Nevis man piemērotāko. Te atbildes uz potenciālo pircēju jautājumiem mēdz būt tendenciozas. Bet vajadzētu panākt, lai šurp lielākā skaitā atnāk katras žūrijas pārstāvji. Žurnālisti ar gadu desmitos krātu auto testu pieredzi, lielu autoparku vadītāji, kuri faktus par vienas vai otras markas ilgizturību pārbaudījuši praksē un var ar tiem arī konfidenciāli padalīties. Ceru, ka nākamgad šāda izglītojoša sadaļa beidzot būs pieejama.

Un visbeidzot – gads nemaz nav jāgaida. "Latvijas e-auto 2024/25" žūrija vakar un šodien visu pie "Spices" publikai rādīto testē garākos pārbraucienos. Bāzes vieta – Igates pils. Zinātkāriem interesentiem nav liegta ne auto apskate, ne sarunas ar žūrijas biedriem.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.