"Latvijas Pasts" lielās, ka eksprespasts jeb paātrinātas sūtījumu piegādes pakalpojums esot ātrs un drošs kurjerpasts Latvijā un pasaulē. Izmantojot sadarbības partneru plašo piegādes tīklu, tā ikviens Latvijas iedzīvotājs varot ātri un droši nogādāt sūtījumus pat vistālākajā pasaules punktā.

Reklāma

Nedēļas vietā sūta mēnesi

Tomēr iedzīvotāju un "Latvijas Avīzes" lasītāju ieskatā šis paātrinātās sūtījumu piegādes pakalpojums nemaz neesot ne ātrs, ne drošs. Viņuprāt, drīzāk gauss un nedrošs.

"Šī gada 18. septembrī ar eksprespastu nosūtīju paciņu uz Honkongu," stāsta rīdziniece Ausma Akmene. "Bet solīto četru līdz septiņu dienu vietā tā ceļoja gandrīz veselu mēnesi un tika saņemta tikai 16. oktobrī. Kad par sūtījuma kavējumu pieprasīju kompensāciju, man atbildēja, ka to nesaņemšu. Salīdzinājumam – ja saņēmējs laikus nepaņem viņam domāto sūtījumu, tad eksprespasts pieprasa naudu par glabāšanu, turklāt jau par pāris nokavētām dienām. Cena par paātrinātu sūtījuma piegādi atšķiras būtiski. Piemēram, par 0,9 kg smagas pakas nosūtīšanu "parastā veidā" būtu jāmaksā 11,21 eiro. Toties ar eksprespastu jau 30,59 eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Iznāk, ka naudu pieprasa itin prāvu, bet par sūtījumu savlaicīgu piegādi neatbild!"

Jautāta, vai mēģinājusi izsekot pakas ceļam, ko eksprespasts it kā piedāvā, Ausma atbild, ka to mēģinājusi. Bet no tā nekas neesot iznācis. 

Saņēmusi vien atbildi, ka paka nosūtīta uz ārzemēm, un viss.

Atbildību negrasās uzņemties

"Latvijas Pasta" Klientu apkalpošanas nodaļas starptautisko klientu apkalpošanas speciāliste Una Veipa teic, ka eksprespasta sūtījumiem norādot tikai provizorisku piegādes laiku. Savukārt kompensāciju maksājot tikai par pazaudētajiem sūtījumiem. Tā kā sūtījums bijis piegādāts, kompensācijas pieprasījums ticis noraidīts.

Eksprespasta mājaslapā norādītie provizoriskie sūtījumu piegāžu laiki turklāt neesot garantēti. Tos varot ietekmēt gan laika apstākļi, gan stāvoklis sūtījumu saņēmējas valstī, gan citi iemesli.

"Pakas saņēmējam vēlāk jautāju, vai šoruden Ķīnā bijuši kādi īpaši apstākļi, kuru dēļ varēja aizkavēties mana sūtījuma piegāde," turpina Ausma Akmene. "Man atbildēja, ka nekas tamlīdzīgs neesot noticis, arī laika apstākļi bijuši labvēlīgi sūtījumu gaisa piegādēm. Cits sūtījums no ASV Honkongā esot saņemts 10 dienu laikā."

Sūdzības – virtuālā vidē

Rīdziniece Ausma Akmene diemžēl nav vienīgā, kuru neapmierina eksprespasta pakalpojumi. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā teic, ka par eksprespasta pakalpojumiem saņemto sūdzību neesot daudz, tāpēc lielāku uzmanību tām nepievērš.

Toties vietnē "sudzibas.lv" var izlasīt ļoti indīgas atsauksmes no desmitiem neapmierinātu iedzīvotāju, kuri žēlojas par eksprespasta piegāžu kavējumiem nevis vistālākajā pasaules punktā, bet tepat, Latvijā.

"Ļoti slikts apkalpošanas serviss," vietnē raksta Ilona. "Piegāde norādīta vienas dienas laikā, bet reāli jau trešo dienu sūtījums netiek piegādāts, katru dienu sola, ka rīt noteikti būs. Konsultanti pa tālruni arī apkalpo briesmīgi. Neieteiktu šo iestādi izvēlēties ne kā sadarbības partneri, ne kā pakalpojuma sniedzēju!"

"Sliktākais piegādes serviss Latvijā!" saka Signe Laizāne. "Es pasūtu preces internetā diezgan regulāri, un šis ir pats nekvalitatīvākais un kaitinošākais piegādātājs, kāds jebkad ir bijis. Turpmāk, pirms ko pasūtīt internetā, zvanīšu un prasīšu, kas piegādā – ja eksprespasts, tad meklēšu citur, lai tikai nebūtu vairs jāsaskaras ar šī kurjerpakalpojuma stulbumu un zemo kvalitāti. Pasūtīju preces "220.lv" janvāra beigās, sūtījumu nokomplektēja un nodeva eksprespastam 12. februārī, bet piegādāja man 5. martā!..."

Eksprespiegādes nepieskata

Vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) regulē starptautisko pasta sūtījumu piegāžu laiku un cenrāžus? SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš skaidro, ka eksprespasta pakalpojumu kvalitātes prasības un tarifus SPRK nenosaka. Kvalitātes prasības tiek noteiktas tikai universālā pasta pakalpojuma iekšzemes sūtījumiem.

"Kvalitātes prasības, to skaitā, cik ātri jāpiegādā pasta paku sūtījumi, SPRK nosaka tikai universālā pasta pakalpojumiem, ko Latvijā nodrošina "Latvijas Pasts", turklāt tikai iekšzemes pasta pakalpojumiem," 

skaidro Ivars Tauniņš. "Savukārt Eksprespasta pakalpojumiem, kaut arī tos sniedz "Latvijas Pasts", kvalitātes prasības un tarifus SPRK nenosaka, jo tie neietilpst universālajā pasta pakalpojumā. SPRK reģistrētie pasta komersanti, tostarp eksprespasta pakalpojumu sniedzēji, kvalitātes prasības nosaka paši saskaņā ar Vispārējās atļaujas un reģistrācijas noteikumiem pasta nozarē. Saskaņā ar šiem noteikumiem katram nodrošinātajam pasta pakalpojuma veidam komersanti paši nosaka sekojošas pasta sūtījumu savākšanas un piegādes kvalitātes prasības."

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.