VAS "Latvijas pasts" līdz 2026. gada beigām apņemas ieviest jaunu un ilgtspējīgu pasta nodaļu konceptu, lai tās būtu ērti un droši pieejamas ikvienam, arī cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, informēja "Latvijas pasta" pārstāvji.

Reklāma

Pasta pārstāvji informē, ka koncepts paredz, ka visās pasta nodaļās būs iespēja pārvietoties un saņemt pasta pakalpojumus ikvienam, arī cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem, lai viņi tos varētu saņemt bez citu palīdzības vai ar iespējami mazāku atbalstu.

Tāpat stratēģiskās pārmaiņas ietver gan efektīvu un kvalitatīvu pakalpojumu ieviešanu, gan uzlabojumus sūtījumu piegādēs un klientu apkalpošanā.

Lai situāciju uzlabotu, "Latvijas pasts" konsultēsies ar nevalstiskajām organizācijām, kuru prioritāte ir vides pieejamība. Saskaņā ar vides pieejamības prasībām un vadlīnijām, uzklausot nevalstisko organizāciju ieteikumos, tiks sagatavots rīcības un ieviešanas plāns, lai 2026. gada beigās pieejamības ierobežojumi pasta nodaļās vairs nepastāvētu, vēsta "Latvijas pasta" pārstāvji.

"Latvijas pasta" valdes priekšsēdētāja Beāte Krauze-Čebotare norāda, ka uzņēmums apzinās, ka pasta nodaļās ir nepieciešami būtiski uzlabojumi vides pieejamības jomā, piebilstot arī, ka "Latvijas pastam" ir jākļūst par mūsdienīgu, uz klientu orientētu uzņēmumu, kas ir pieejams ikvienam iedzīvotājam.

"Viena no mūsu vērtībām ir atvērtība, un uz to mēs raugāmies plaši, tajā skaitā ar empātiju, izpratni un vienlīdzīgu attieksmi pret visiem iedzīvotājiem," 

atzīmē Krauze-Čebotare.

Vienlaikus šā gada rudenī "Latvijas pasts" uzsācis novērtēt 182 pilna pakalpojumu spektra pasta nodaļas un apzināt kopējo situāciju, nepieciešamos uzlabojumus, kā arī resursus, lai ēkas un klientu apkalpošanas telpas atbilstu vides pieejamības prasībām.

Tāpat pasta pārstāvji atgādina, ka "Latvijas pasts" jau šobrīd daudzviet ārpus lielajām pilsētām sniedz pasta pakalpojumus klientiem draudzīgā veidā - dzīvesvietā pēc pieprasījuma. Šis risinājums ir īpaši piemērots cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Pastnieka apmeklējumu var pieteikt katru darbdienu, sazinoties ar "Latvijas pasta" klientu centru pa tālruni - 27008001 vai 67008001.

Jau ziņots, ka "Latvijas pasta" apgrozījums pagājušajā gadā bija 100,009 miljoni eiro, kas ir par 5,1% mazāk nekā 2021.gadā, kā arī uzņēmums strādāja ar 2,21 miljona eiro peļņu pretēji zaudējumiem gadu iepriekš.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 2500 darbinieku.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.