Dombrovskis jau ir norādījis, ka sagaida, ka Ķīna samazinās tirdzniecības barjeras Eiropas eksportam.
Savas pozīcijas nākotnes elektroautomobiļu tirgū Eiropas autoindustrija zaudēja jau apmēram pirms sešiem septiņiem gadiem, noguļot noskaņojuma maiņu gan pasaulē, gan auto lietotāju prātos. Tagad Eiropas Komisija cenšas radīt pēdējo iespēju Eiropas autoražotājiem, sākot izmeklēt, kā Ķīnas valdība subsidē savus ražotājus.
Ar akumulatoriem darbināmu elektrisko automašīnu ienākšana tirgū pagājušās desmitgades vidū bija būtisks signāls par pašas nozares un patērētāju noskaņojuma maiņu. Vairākus gadus vēlāk, 2022. gadā, 47% reģistrēto jauno automašīnu Eiropas Savienībā ir ar alternatīviem enerģijas avotiem, pērn tādu bijis 4,4 miljoni. Šajā grupā visstraujāk augošais segments ir ar akumulatoriem darbināmās mašīnas – jauno reģistrēto mašīnu skaits pērn pieaudzis par 28% un veido jau 12% no visām jaunreģistrētajām automašīnām. Ņemot vērā vēl arī to, ka
Eiropa paredz 2035. gadā pilnībā aizliegt jaunu iekšdedzes dzinēja automašīnu pārdošanu, visai auto ražošanas nozarei jāgatavojas tam kā milzu šokam, kas mainīs gan klientus un to vajadzības, gan konkurenci un tirgu.