Šīs nedēļas nogalē būs pēdējais žūrijas (16 biedri) izzinošais brauciens ar visiem 20 šī gada autobūves jaunumiem, kurus firmas pārstāvošie dīleri uzskatījuši par vajadzīgu parādei un sacensībai pieteikt. Piektdien, sestdien un svētdien mūsu tikšanās vieta ir "Porto Resort" hotelis Lilastē. No plkst. 10 līdz 17 no šejienes mēs apļosim skaistajos Saulkrastu, Pabažu, Sējas, Raganas apkārtnes ceļos. Laika, kā redzams, gana daudz – vairāk nekā stunda katram auto. Un vēl sarunas, kuru degpunktus vēlāk vakaros centīsimies atstāstīt plašākai publikai.

Reklāma

Kādas prognozes?

Ja par rezultātiem – neko pareģot nemēģināšu. Aizvien grūtāk salīdzināma top tā ārkārtīgi plašā raža, kuru dod tirgus konkurence, cīniņš ap piedziņas un barošanas veidiem, tā rezultāts – gabarīti, cenas. 

Mūsu žūrijas likums jau vairāk nekā desmit gadus ir bijis – galvenajā balsojumā jāuzvar pēc iespējas plašām braukt gribētāju masām pieejamam pārvietošanās rīkam. 

Jā, tieši tā. Ātrākajiem, skaistākajiem, prestižākajiem atstājam virkni tā saukto papildnomināciju. Bet Latvijas Gada auto cena nedrīkst būt sešciparu skaitlis. Pat 50 000 eiro jau ir ļoti par daudz, lai mūsu pircējus novērstu no Rietumos krietni pabraukto limuzīnu plūsmas.

Un diemžēl jāsaka – kompakto šogad pieteikts maz. Gandrīz nemaz. Faktiski tikai "Peugeot 2008". Nepaspēja līdz Latvijai tikt jaunais "VW T-Cross", kurš katrā ziņā būtu no autoparka atjaunošanas viedokļa daudz interesantāks par milzīgo "Touareg". Tikai jaunā gada sākumā mēs ieraudzīsim mazāko "Citroen" elektromobili, kurš ir četrus, nevis gandrīz piecus metrus garš kā šeit demonstrētie "Audi" un "Hyundai" beztrokšņa un bezdūmu kuģi. Turklāt par viena potenciālā premiuma laureāta cenu "citroniņus" var nopirkt kādus piecus… 

Jā, jā – cena ap 20 tūkstošiem, pateicoties konkurences spiedienam no Austrumiem, atkal kļūst reāla. Un to mums vajag vairāk par saldajiem sapņiem.

Bet maz šeit tādu. Lētākais no dalībniekiem – "Dacia". Jau labi pazīstama. Var pat teikt – pierasta un pieņemta (mūsu tirgū marka uzkāpusi jau līdz TOP 5). Un mēs acīmredzot cītīgi pētīsim mazliet augstākus plauktus. Ar birkām no 30 līdz 50 tūkstošiem.

Kurš uzdrošināsies?

Tiešām – kurš? Kurš pirks par 34 tūkstošiem ķīniešu "BAIC X55", nevis izmēros līdzīgu jau sen pie mums iedzīvojušos "Nissan X-trail"? Tas pieticīgajā komplektācijā ir tikai kādus piecus tūkstošus dārgāks. Varbūt jaunums šķitīs, kā saka, stilīgāks, varbūt pat gaitā tīkamāks? Motoriņš gan tikai 1,5 litri…

Bet varbūt šim pārim līdzās jānoliek vēl viens svešāds burtu salikums. "KGM". Kas tas tāds? Kopš šī gada tā sauks džipus un pikapus, kurus līdz šim pazinām kā "SsangYong". Nav ķīnietis. Korejietis. Un ar skanīgu vārdiņu "Torres" un visai, piedodiet, lecīgu izskatu pretendē uz vidusmēra/viduscenas SUV kārotāju makiem.

Iepazīstam jaunas markas – "KGM Torres".

Noteikti interesanta Dienvidkorejas un Ķīnas sacīkste var izvērsties starp "KGM Musso" un otru Lilastē atbraukušo "Auto Ringa" pieteikto austrumnieku – pikapu "JAC T8 Pro". Šis izskatās tiešām labi. Un cena – tikai nedaudz virs 30 tūkstošiem – noteikti var praktiskus saimniekus iekārdināt. Kā brauc? Mēģināsim!

Atpakaļ pagātnē?

Šķirstu pretendentu tehniskos datus. Gandrīz puse no dalībniekiem mums ja ne pilnīgi elektriski, tad vismaz šāda vai tāda līmeņa hibrīdi. Vairums tomēr vecais labais (?) benzīns. Dīzelis padzīts? Nekā nebija. Ir! Turklāt kāds! V6! Trīs litri. Līdz pat 340 ZS un 600 Nm! Absolūta klasika, ar kuru noteikti gribēs pabraukt visi klātesošie. Un atgriezušies plati smaidīs. Jo divas tonnas smagajam "VW Touareg", ar šādu spēku bruņotam, gaita noteikti ir karaliska. 

Piedevām – nāciet skrieties elektriskie! Šis iet no nulles līdz 100 km/h nepilnās sešās sekundēs. Un uz šosejas tērē vien ap sešiem litriem. Jā… Skaista bij’ jaunība… 

Un šodien prieks, ka kāds braukšanu uz uzlādes stacijām nesasteidz. Laikam jau pareizi dara – līdz 2035. gada liegumam vēl desmit reizes apkārt zemeslodei ar labu iekšdedzi var apbraukt. Un kārotāji noteikti būs. Ja vien 80 000 finansējumu spēs nodrošināt…

Tādas, lūk, izpriecas un darbiņi žūriju gaida. Ja gadās braukt uz Saulkrastu pusi 3.–5. novembrī Lilastē stāvvietā pie "Porto Resort" acis pamielot var ikviens. Brīvajos brīžos neatteiksim arī privātas konsultācijas.

Konkursam "Latvijas Gada auto 2024" pieteiktie automobiļi

  • Škoda Enyaq Coupe iV
  • Citroën C4 X
  • Nissan X-Trail
  • Porsche Cayenne
  • Peugeot 408
  • Peugeot 2008
  • Peugeot 508
  • KGM Musso
  • KGM Torres
  • Renault Austral
  • Dacia Duster Extreme
  • Dacia Jogger Extreme
  • Hyundai Ioniq 6
  • Hyundai Kona Electric
  • Hyundai Kona HEV
  • VW ID.3
  • VW Touareg
  • Audi Q8 e-tron
  • JAC T8 PRO
  • BAIC X55

Iepriekšējo gadu konkursa Latvijas Gada Auto uzvarētāji

  • 1997 – Audi A6
  • 1998 – Subaru Impreza
  • 1999 – Ford Focus
  • 2000/2001 – Mercedes-Benz C klase (divu gadu konkursi apvienoti)
  • 2003 – Honda Accord
  • 2004 – Peugeot 407
  • 2005 – Volkswagen Passat
  • 2006 – Ford C-Max
  • 2007 – Nissan Qashqai
  • 2008 – Škoda Superb
  • 2009 – Volkswagen Golf 6
  • 2010 – Opel Astra
  • 2011 – Volkswagen Jetta
  • 2013 – Volkswagen Golf 7
  • 2014 – Škoda Octavia
  • 2015 – Ford Mondeo
  • 2016 – Hyundai i20
  • 2017 – Škoda Kodiaq
  • 2018 – Hyundai i30
  • 2019 – Kia Ceed
  • 2020 – Škoda Kamiq
  • 2021 – Škoda Octavia
  • 2022 – Opel Mokka
  • 2023 – Škoda Fabia

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.