Koncerna "Food Union" apgrozījums pērn saglabājies aptuveni iepriekšējā gada līmenī, atzina "Food Union" vadītājs Latvijā un Eiropā, kā arī uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Artūrs Čirjevskis.
Viņš norādīja, ka 2024. gads "Food Union" Latvijas uzņēmumiem bijis līdzīgs 2023. gadam - pilns ar izaicinājumiem, ko radīja ārējie faktori, galvenokārt, izejvielu cenu pieaugums un tirgus svārstības. Lielākais fokuss bija uz rentabilitāti un izmaksu bāzes pārskatīšanu.
Tomēr Čirjevskis uzsvēra, ka, neskatoties uz ārējām grūtībām, 2024. gads gads vērtējams stratēģiski, finansiāli un komerciāli veiksmīgs.
Gada rezultātus veiksmīgi ietekmēja uzņēmuma stratēģijas precizēšana un lielāks fokuss uz eksportu.
Eksporta tirgu attīstība, jaunu produktu ieviešana un efektivizācijas pasākumi "Food Union" pērn ļāva saglabāt stabilu apgrozījumu, kā arī iegūt peļņu pretēji zaudējumiem gadu iepriekš.
Lielākais izaicinājums "Food Union" pagājušajā gadā bija straujais izejvielu cenu pieaugums, īpaši kakao, sviestam un krējumam. Šīs izmaiņas ietekmēja produktu pašizmaksu un prasīja pielāgot cenu stratēģiju. Pagājušā gada beigās kakao cena pieauga četras reizes, salīdzinot ar periodu pirms gada.
Tāpat piena produktu izejvielu, tostarp piena, sviesta un krējuma cenas pieaugušas par 15%, kas ietekmēs uzņēmuma produktu pašizmaksu arī šogad. Tomēr, neskatoties uz grūtībām, pērn uzņēmums veiksmīgi optimizēja procesus un saglabāja augstu kvalitāti.
Čirjevskis arī minēja, ka pērn audzis saldējuma tirgus, salīdzinot ar iepriekšējo gadu kritumu Covid-19 pandēmijas un ģeopolitisko faktoru ietekmē. Tirgus pieaudzis, jo cilvēki vairāk laika pavada ārā un satiekas ar paziņām.
Tāpat viņš norādīja, ka piena kategorijā novērojama attīstība jogurtu segmentā, kurā parādās arvien vairāk nišas produkti ar uzlabotu funkcionalitāti - tostarp mazāk cukuru, bezlaktozes, mazāk taukiem, ar palielinātu proteīna daudzumu, kā arī citi produkti.
"Food Union" koncerna apgrozījums 2023. gadā palielinājies par 12% un bija 150,2 miljoni eiro, bet koncerna zaudējumi samazinājās 4,2 reizes līdz vienam miljonam eiro.
"Food Union" uzņēmumu grupā ir Latvijas "Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts", kas 2020. gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", tāpat grupā ir saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjrn Is", kā arī saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux"."Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.
Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.
Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.
Pieraksties un reizi nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.