Piedāvājums abonēt preses izdevumus, sporta zāles nodarbības un baseina apmeklējumus paplašinājies ar estētiskās medicīnas pakalpojumiem, piemēram, dažādām skaistuma injekcijām, lāzerepilāciju un zobu balināšanu.
Ar mērķi uzlabot estētiskās medicīnas pakalpojumu pieejamību, atvieglot to izvērtēšanu, ieekonomēt, kā arī nodrošināt klientiem drošu vidi un pārbaudītus pakalpojumu sniedzējus, veselības tehnoloģiju jaunuzņēmums "Tvigy" radījis digitālu šādu pakalpojumu abonēšanas platformu. "Pieprasījums pēc estētiskās medicīnas pakalpojumiem ir augošs gan Latvijā, gan ārpus tās robežām, tāpēc to abonēšanas platformai saredzam attīstības potenciālu gan vietējā, gan eksporta tirgū," teic uzņēmuma "Tvigy" līdzdibinātājs Māris Sproģis.
Ideja par "Tvigy" platformu M. Sproģim radusies, apmeklējot estētiskās medicīnas nozares seminārus Brazīlijā, Japānā un ASV, kur viņš ticies ar medicīnas klīniku vadītājiem un nozares profesionāļiem un iepazinies ar viņu pieredzi. "Jau 2018. gadā plastiskās ķirurģijas kongresa laikā ASV uzzināju par skaistuma injekciju, proti, hialuronskābju, abonēšanu, kas deva labus rezultātus klīnikām un pozitīvas atsauksmes no klientiem.
Strādājot estētiskās medicīnas jomā, es pamanīju, cik grūti pacientiem ir piekļūt vēlamajiem speciālistiem, un sapratu, ka ir nepieciešams risinājums, kas padara estētiskās medicīnas pakalpojumus pieejamākus un saprotamākus.
Papildu stimuls bija augošais pieprasījums pēc estētiskās medicīnas, kas apliecina, ka šādas platformas nepieciešamība ir likumsakarīga. Dalījos ar ideju ar Mārtiņu Bičevski, kurš par to iedegās, vēlāk pievienojās arī Voldemārs Brediķis. Viņi man noticēja un šobrīd ir "Tvigy" līdzdibinātāji un mentori, ar kuru palīdzību attīstu produktu," stāsta M. Sproģis. Viņš ir ieguvis bakalaura grādu uzņēmējdarbībā biznesa augstskolā "Turība", bakalaura grādu tiesību zinātnē un maģistra grādu veselības iestāžu vadībā Rīgas Stradiņa universitātē. "Man ir septiņu gadu pieredze estētiskās medicīnas nozarē, savulaik biju plastiskās ķirurģijas klīnikas "Aesthetica" vadītājs. Iegūtās zināšanas un pieredze ļauj man labāk izprast nozares vajadzības un izaicinājumus," uzsver uzņēmējs.
Ieguvēji gan pakalpojumu sniedzēji, gan klienti
Uzņēmums "Tvigy" tika dibināts 2022. gadā. "Sākumā bija doma produktu veidot kā personisko asistentu, kurš atgādinātu pacientam veikt vizītes pie ārsta un dažādus izmeklējumus. Taču, veicot veiksmīgu testēšanu sadarbībā ar estētiskās medicīnas klīniku, atgriezāmies pie sākotnējās idejas par abonēšanas platformu," atceras M. Sproģis, atzīstot, ka idejas iedzīvināšana ir prasījusi diezgan daudz laika. Platformu izstrādājusi komanda, kas tika izveidota kopā ar mentoriem – M. Bičevski un V. Brediķi. "Viņiem bija sasaiste ar jaunuzņēmumu pasauli un nepieciešamie kontakti, lai projektam piesaistītu vajadzīgos cilvēkus. Andrejs Gailis ir tehnoloģiju vadītājs, bet Gatis Trikulis pilda dizainera pienākumus un atbild par mūsu zīmolu.
Līdz šim mēs esam attīstījuši projektu pašu spēkiem, izmantojot personīgos līdzekļus, bet nākotnē plānojam piesaistīt papildu investīcijas, lai varētu turpināt attīstību,"
teic M. Sproģis. "Tvigy" platformas mērķauditorija pamatā ir sievietes, kuras vēlas justies labi un būt pārliecinātas par sevi. Klientiem platforma dod iespēju iegādāties abonementu, kas ir finansiāli izdevīgāks un ļauj efektīvāk sasniegt vēlamo skaistumkopšanas rezultātu. Savukārt uzņēmumiem galvenie ieguvumi ir klientu piesaiste un lielāka iespēja, ka tie izies visu ārstēšanas kursu un atstās pozitīvu atsauksmi. "Abonements sniedz stabilitātes sajūtu abām pusēm – gan klientam, gan pakalpojuma sniedzējam. Abonēšanas modelis ļauj efektīvāk sasniegt rezultātu klientam, klīnikai palielināt naudas plūsmu un nodrošināt augstāku klienta apmierinātību," secina uzņēmējs. Šobrīd platformā ir pieejami pirmo divu sadarbības partneru pakalpojumi, tostarp lāzerepilācija, un notiek pārrunas ar vairākiem potenciāliem estētiskās medicīnas pakalpojumu sniedzējiem.
"Pašlaik tiek veikta platformas testēšana reālā darba vidē, kas ļauj pārbaudīt, kas strādā, kas ne un kas ir jāuzlabo,"
teic M. Sproģis. Pagaidām platforma ir pieejama uzņēmuma mājaslapā, bet ir iecerēts to izstrādāt arī viedtālrunī lietojamas lietotnes formātā. Uzņēmuma un platformas nosaukums līdzinās pagājušā gadsimta 70. gados populāras Lielbritānijas supermodeles, aktrises un dziedātājas Deimas Leslijas Lavsones iesaukai Twiggy, kas ir tās latviskotā versija.
Mudinās uz preventīviem pasākumiem
"Tvigy" darbības modeļa pamats ir B2B (bizness biznesam). "Latvijā potenciālo sadarbības partneru – estētiskās medicīnas pakalpojumu sniedzēju – skaits nav pārāk liels, tāpēc abonēšanas iespējas tiks paplašinātas arī ar dažādiem zobārstniecības pakalpojumiem, piemēram, zobu higiēnu, balināšanu un ortodontiju. Arī fizioterapijas prakses esot izrādījušas interesi par "Tvigy" platformu.
"Estētiskā medicīna cilvēkiem parasti asociējas ar skaistuma injekcijām un plastisko ķirurģiju, bet tā ir kas vairāk – tajā var iekļaut arī psihoterapiju, zobārstniecību un fizioterapiju,"
uzskata M. Sproģis. Tāpat ar platformas palīdzību iecerēts mudināt cilvēkus domāt par savu veselību un rīkoties preventīvi." "Tvigy" ne tikai paziņos, ka ir jāierodas uz vizīti, bet arī atgādinās par izmeklējumiem, kuri ir nepieciešami, lai nodrošinātu savlaicīgu diagnostiku, īpaši onkoloģijā. Mūsu mērķis ir reizē ar estētiskā komforta pakalpojumu saņemšanu iedzīvināt mūsu klientiem rutīnu rūpēties par savas veselības ilgtspēju," teic M. Sproģis.
Ne visi var atļauties
Jautāts par Latvijas sieviešu attieksmi pret estētisko medicīnu, M. Sproģis atzīst, ka tā ir atšķirīga dažādās vecuma grupās, bet, kopumā ņemot, augoša. "Ir daļa sieviešu, kuras uzskata, ka ir skaisti novecot dabiski. Taču arī viņu viedoklis var mainīties, sasniedzot 40 vai 50 gadu slieksni. Kādreiz atliek vien pamēģināt kādu procedūru, piemēram, lāzerepilāciju, lai saprastu, ka bez tās vairs nevar iztikt.
Par to, ka Latvijā aug pieprasījums pēc dažādiem skaistumkopšanas pakalpojumiem, liecina jaunu klīniku atvēršana un esošo klīniku pakalpojumu klāsta paplašināšana,"
vērtē uzņēmējs. Viņš informē, ka veiktās iedzīvotāju aptaujas liecina, ka daudzas sievietes vēlētos izmantot estētiskās medicīnas pakalpojumus, taču viņām bieži vien trūkst tām nepieciešamo līdzekļu. Tāpat sievietes nav drošas, ka varēs atļauties procedūras veikt ilgstoši, kas parasti ir nepieciešams, lai sasniegtu labus rezultātus. "Estētiskās medicīnas mērķis ir panākt, lai cilvēki gan izskatītos, gan justos labi. Ir situācijas, kad sievietēm ir grūti sadzīvot ar vizuāliem defektiem, kas gan rada diskomfortu, gan arī var izraisīt veselības problēmas. Tad plastiskā ķirurga iejaukšanās ir ne tikai vēlama, bet arī nepieciešama," vērtē M. Sproģis. Jau sākotnēji "Tvigy" platformas veidotāju mērķis bijis iet ārpus Latvijas, kur tirgus ir salīdzinoši ļoti neliels. Uzņēmums pamatā fokusējās uz eksportu Eiropas Savienības valstīs, taču konkrētus plānus neatklāj. "Lai uzsāktu eksportu vairākās valstīs vienlaikus, ir nepieciešami lieli līdzekļi, kas pamatā jāiegulda mārketingā, tāpēc to darīsim pakāpeniski," teic M. Sproģis. Uzņēmuma ienākumi veidosies no komisijas maksas, ko maksās sadarbības partneri par platformas izmantošanu, kā arī abonēšanas maksas.
"Esošo klientu noturēšanai un jaunu klientu piesaistei platformā tiks piedāvātas dažādas akcijas, kas veicinās abonentu skaita pieaugumu. Mūsu mērķis ir nākamā gada laikā jau sasniegt tūkstoti abonementu,"
saka uzņēmējs. Abonementa cena šobrīd partneru piedāvātajiem pakalpojumiem ir no 16 līdz 126 eiro mēnesī atkarībā no izvēlētā pakalpojuma un tā izmaksām.
Izaugsmes hronoloģija
2018. g. plastiskās ķirurģijas kongresa laikā ASV dzimst ideja par produktu
2022. g. dibināts jaunuzņēmums "Tvigy"
2024. g. izstrādāta "Tvigy" digitālā platforma
2024. g. noslēgti pirmie līgumi ar sadarbības partneriem – etētiskās medicīnas pakalpojumu sniedzējiem
Vērtējums: Sniedz iespēju klientiem ietaupīt
Lāzerestētikas centra sabiedrisko attiecību speciāliste Elēna Kroiče: "Sadarbībai ar uzņēmumu "Tvigy" bija vairāki iemesli. Pirmkārt, vēlējāmies atbalstīt jaunuzņēmumu un ieviest inovatīvus risinājumus arī Latvijas estētiskās medicīnas jomā. Tā kā mums iepatikās ideja, ilgi nevilcinoties, pieņemām lēmumu iesaistīties šajā projektā. Piesaistīt jaunus klientus var ar akcijām un īpašiem piedāvājumiem. Tiem uzņēmumiem, kuri jau darbojas ilgus gadus, ir grūti nepārtraukti izdomāt jaunus mārketinga risinājumus. Tā kā "Tvigy" piedāvā abonementus, mūsu esošajiem un potenciālajiem klientiem tiek nodrošināti dažādi saistoši piedāvājumi, kas padara mūsu pakalpojumus daudz pieejamākus un ļauj ietaupīt 15–10% no izmaksām visa gada garumā. Ar "Tvigy" palīdzību esam piesaistījuši jaunus klientus. Arī esošie klienti lieto šo platformu, jo tajā var atrast izdevīgākus nosacījumus mūsu pakalpojumiem."