Clear 11.2 °C
T. 07.10
Daumants, Druvvaldis
SEKO MUMS
Reklāma
Vēja turbīna. Ilustratīvs attēls.
Vēja turbīna. Ilustratīvs attēls.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Vēja elektroenerģijas ražotājiem maksājums vietējās kopienas attīstībai būs jāveic arī par pirmo nepilno vēja elektrostacijas (VES) darbības gadu, paredz otrdien valdībā atbalstītie grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos par VES maksājumu kārtību vietējās kopienas attīstībai.

Reklāma

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) skaidro, ka pašreizējais regulējums nenosaka, ka piemērojams maksājums vietējai kopienai gadījumā, ja VES nepieciešamo atļauju tās pieslēgšanai sistēmai vai galīgo ekspluatācijas paziņojumu saņem kalendārā gada laikā. Tādējādi pašreizējais regulējums pieļauj interpretāciju, ka pirmais maksājums vietējai kopienai jāveic tikai par pirmo pilno kalendāro gadu, kurā VES ir bijusi ekspluatācijā.

Līdz šim noteikts, ka elektroenerģijas ražotāja pienākums veikt maksājumu sākas nākamajā gadā pēc sadales sistēmas operatora atļaujas par elektrostacijas pieslēgšanu sistēmai vai pārvades sistēmas operatora galīgā ekspluatācijas paziņojuma saņemšanas. Maksājums līdz kārtējā gada 1. martam tiek veikts par iepriekšējo kalendāro gadu.

Vienlaikus noteikumi paredz, ka maksājuma apmērs ir 2500 eiro gadā par katru, tostarp nepilnu, VES nominālās jaudas megavatu (MW), taču tajos nav noteikta maksājuma aprēķināšanas kārtība, ja VES vai parka ekspluatācija sākta kalendārā gada laikā.

Lai šo regulējuma nepilnību novērstu, turpmāk būs noteikts, ka par pirmo kalendāro gadu, kurā saņemta atļauja par VES pieslēgšanu sistēmai vai galīgais ekspluatācijas paziņojums, maksājums vietējai kopienai būs jāveic proporcionāli pilnu mēnešu skaitam par periodu no attiecīgās atļaujas vai paziņojuma saņemšanas mēneša līdz kalendārā gada beigām.

KEM norāda, ka tādējādi elektroenerģijas ražotājs maksājumu veiks tikai par periodu, kurā VES ir nodota ekspluatācijā un sākusi darbību, savukārt vietējā kopiena maksājumu saņems jau par kalendāro gadu, kurā elektrostacija sākusi darbu, nevis tikai par nākamo pilno kalendāro gadu.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem, Threads vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu. 

Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.

Pieraksties vēstkopai un divas reizes nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.

Ko tu saņemsi:

  • Daudzveidīgus komentārus un kompetentus Latvijas Mediju žurnālistu un autoru viedokļus par aktuālo
  • Ekspertu komentārus par dažādiem praktiskiem, noderīgiem tematiem
  • Aizraujošus materiālus par vēsturi, psiholoģiju, kultūru
  • Gata Šļūkas karikatūru
  • Tavā e-pasta kastītē katru ceturtdienu

 

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Vēja elektroenerģijas ražotājiem maksājums vietējās kopienas attīstībai būs jāveic arī par pirmo nepilno vēja elektrostacijas (VES) darbības gadu, paredz otrdien valdībā atbalstītie grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos par VES maksājumu kārtību vietējās kopienas attīstībai.

Reklāma

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) skaidro, ka pašreizējais regulējums nenosaka, ka piemērojams maksājums vietējai kopienai gadījumā, ja VES nepieciešamo atļauju tās pieslēgšanai sistēmai vai galīgo ekspluatācijas paziņojumu saņem kalendārā gada laikā. Tādējādi pašreizējais regulējums pieļauj interpretāciju, ka pirmais maksājums vietējai kopienai jāveic tikai par pirmo pilno kalendāro gadu, kurā VES ir bijusi ekspluatācijā.

Līdz šim noteikts, ka elektroenerģijas ražotāja pienākums veikt maksājumu sākas nākamajā gadā pēc sadales sistēmas operatora atļaujas par elektrostacijas pieslēgšanu sistēmai vai pārvades sistēmas operatora galīgā ekspluatācijas paziņojuma saņemšanas. Maksājums līdz kārtējā gada 1. martam tiek veikts par iepriekšējo kalendāro gadu.

Vienlaikus noteikumi paredz, ka maksājuma apmērs ir 2500 eiro gadā par katru, tostarp nepilnu, VES nominālās jaudas megavatu (MW), taču tajos nav noteikta maksājuma aprēķināšanas kārtība, ja VES vai parka ekspluatācija sākta kalendārā gada laikā.

Lai šo regulējuma nepilnību novērstu, turpmāk būs noteikts, ka par pirmo kalendāro gadu, kurā saņemta atļauja par VES pieslēgšanu sistēmai vai galīgais ekspluatācijas paziņojums, maksājums vietējai kopienai būs jāveic proporcionāli pilnu mēnešu skaitam par periodu no attiecīgās atļaujas vai paziņojuma saņemšanas mēneša līdz kalendārā gada beigām.

KEM norāda, ka tādējādi elektroenerģijas ražotājs maksājumu veiks tikai par periodu, kurā VES ir nodota ekspluatācijā un sākusi darbību, savukārt vietējā kopiena maksājumu saņems jau par kalendāro gadu, kurā elektrostacija sākusi darbu, nevis tikai par nākamo pilno kalendāro gadu.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem, Threads vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu. 

Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.

Pieraksties vēstkopai un divas reizes nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.

Ko tu saņemsi:

  • Daudzveidīgus komentārus un kompetentus Latvijas Mediju žurnālistu un autoru viedokļus par aktuālo
  • Ekspertu komentārus par dažādiem praktiskiem, noderīgiem tematiem
  • Aizraujošus materiālus par vēsturi, psiholoģiju, kultūru
  • Gata Šļūkas karikatūru
  • Tavā e-pasta kastītē katru ceturtdienu

 

Reklāma
Reklāma
Reklāma
Reklāma
Reklāma
SAIMNIEKS UZŅĒMĒJS
Reklāma