Piektdien notika Ministru kabineta ārkārtas sēde, kuras slēgtajā daļā ministri lēmuši par Latvijas nacionālo aviokompāniju "Air Baltic".

Reklāma

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens pēc sēdes žurnālistiem sacījis, ka valdība vienojās – valstij pēc "Air Baltic" akciju sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) kompānijas kapitālā jāsaglabā vismaz 25% plus viena akcija, kas esot "bloķējošais mazākums".

Uz žurnālistu jautājumu, vai tas nozīmē, ka valsts ir gatava atteikties no kontrolpaketes uzņēmumā "Air Baltic", Briškens atbildējis: 

"Ja mēs varam tādā veidā nodrošināt gan stratēģiskā investora ienākšanu, gan ar pietiekami lielu kapitāla piesaisti IPO, tad – jā, šodien lēmums to paredz."

Ministrs skaidroja, ka patlaban ar "Air Baltic" stratēģisko investoru nenotiekot sarunas par kontrolpaketes pārdošanu, bet par mazākuma paketes iegūšanu pirms IPO (proti, lidsabiedrības akciju tirgošanas biržā) vai ejot uz to.

"Air Baltic" padomes priekšsēdētājs Klāvs Vasks piebilda, ka turpinās sarunas ar stratēģisko investoru kā priekšnosacījumu, lai IPO notiktu. "Šobrīd nav komentāru par tiešu daļu sadalījumu, jo katrā investīciju procesā notiek tirgus par uzņēmuma vērtējumu, par vērtību, cik liela ir investīciju summa apmaiņā pret uzņēmuma akcijas daļām. Sarunas turpinās, jo kompānija cenšas maksimizēt valsts ieguvumu, ko mēs gribam sasniegt no stratēģiskā investora," sacīja Vasks.

Plašākus komentārus par investora identitāti Vasks nesniedza, norādot, ka notiek pārrunu process. Par to, ka "Air Baltic" parādījies potenciāls stratēģiskais investors, tika ziņots šā gada augustā, taču plašāk par to nekas netiek publiskots. 

"Gribam ar stratēģisko investoru ielikt uzņēmuma juridiskajos dokumentos to, ka Rīga ir mūžīgi mūžos mūsu bāzes lidosta, ka "Air Baltic" vienmēr būs nodokļu maksātājs Latvijā, ka mums būs savienojamība," 

par Vaska teikto vēsta mediji. Arī ministrs Briškens kā valdībai svarīgus nosacījumus minējis, lai Rīgas lidosta saglabājas kā "Air Baltic" mājas lidosta un saglabātu pašreizējos galamērķus.

Vasks arī žurnālistiem teicis, ka pieņemts arī konceptuāls lēmums, ka uzņēmums no valsts nekādus papildu ieguldījumus neprasīšot.

Žurnālisti no amatpersonu teiktā secina – ja šis nenosauktais stratēģiskais investors iegādāsies daļu akciju un ja "Air Baltic" veiksmīgi izdosies īstenot akciju sākotnējo publisko piedāvājumu jeb IPO, tad valsts varētu zaudēt "Air Baltic" kontrolpaketi. Latvijas valstij patlaban pieder 97,97% "Air Baltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" – 2,03%.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.