Potenciālā ekonomija, efektivitāte un vides ieguvumi, kas ļauj vienam operatoram ar vienu mašīnu paveikt vairāk, ir ļāvuši amerikāņiem izstrādāt "Case IH" jauno augstākās klases traktoru – '778 ZS Quadtrac 715 AFS Connect' ar maksimālo jaudu 572 kW. Pirmā 'Quadtrac 715' publiskā izrāde Eiropā notiks izstādes "Agritechnica 2023" laikā novembrī.
Tas ir kļuvis par pasaulē jaudīgāko sērijveida traktoru un apvieno daudzas Quadtrac dizaina iezīmes, kas ir pārbaudītas gandrīz trīs gadu desmitus, ar pilnīgi inovatīviem risinājumiem un būtiskiem uzlabojumiem salīdzinājumā ar citiem modeļiem nesen izlaistajā atjauninātajā 525–645 Quadtrac AFS sērijā.
Pateicoties četrām kāpurķēdēm, traktors attīsta pilnu jaudu. Jaunais 715 modelis, kas pieejams tikai Quadtrac kāpurķēžu formātā, ir aprīkots ar traktoru segmentā pirmo moderno FPT Cursor 16L TST dzinēju.
Tā darba tilpums ir par 23% lielāks nekā Quadtrac 645 Cursor 13L TST modelim, nodrošinot maksimālo jaudu 778 ZS ar 1900 apgr./min un maksimālo griezes momentu 3255 Nm jau ar zemiem 1400 apgr./min apgriezieniem. Lielu griezes momentu nodrošina divpakāpju turbokompresora sistēma ar starpdzesēšanu, kas garantē ātru reakciju uz slodzi sarežģītos apstākļos.
Degvielas tvertņu tilpums ir 1968 litri dīzeļdegvielas, kas ir par 11% vairāk nekā Quadtrac 645.
Dzinējs darbojas ar jaunāko Case IH PowerDrive 16 pakāpju pārnesumkārbu ar automātisko veiktspējas pārvaldību (APM), kas pirmo reizi tika ieviesta nesen izlaistajā Quadtrac AFS Connect klāstā, un tajā ir uzlaboti galvenie dizaina komponenti.
Jaunās lieljaudas kāpurķēdes būtiski atšķiras no citu Quadtrac modeļu kāpurķēdēm.
Sliežu ceļa garums ir palielināts par 305 mm, kas nodrošina lielāku kontaktu ar zemi, uzlabo spēka pārvadi, palielina saķeri un samazina blīvējumu.
Piedziņas riteņa diametrs ir 1008 mm salīdzinājumā ar 910 mm iepriekšējā modelī, un piedziņas ritenim ir pieci uzgaļi četru vietā, kas ļauj tam izturēt lielāku griezes momentu un maksimāli palielināt sliedes kalpošanas laiku.
Ārēji jaunais Quadtrac 715 atšķiras no saviem kolēģiem ar jaunu motora pārsega dizainu. Pārsegs, ko var pacelt par 31% augstāk (34º pret 26º), lai uzlabotu piekļuvi servisam, atveras un aizveras elektriski, ko kontrolē ar slēdzi blakus kabīnes pakāpieniem.
Turklāt traktors izceļas ar jaunu apgaismojuma korpusu dizainu: jauno LED ceļa un darba lukturu jauda ir 25 420 lūmeni, kas ir par 11% vairāk nekā iepriekšējā versijā. Tos papildina jauni darba lukturi, kas uzstādīti kabīnes augšpusē. Šie priekšējie lukturi tiek piedāvāti trīs konfigurācijās, un augšējā konfigurācija nodrošina papildu 45 600 lūmenu gaismas jaudu ar 360o pārklājumu.
Drošu un ērtu nokļūšanu kabīnē nodrošina grozāmās kāpnes, bet ērtu pārvietošanos garantē kabīnes četru punktu piekare. Korpusa augšējā daļā un priekšējā labajā plauktā iebūvētā sliežu sistēma nodrošina ērtu monitora uzstādīšanu. Ja nepieciešams, tam var uzstādīt otru AFS Pro 1200 termināli, lai kontrolētu AFS AccuGuide automatizētās stūrēšanas sistēmas un AccuTurn Pro apgriešanās joslā, ISOBUS stiprinājuma vadību, automātisko navigāciju utt.
AFS Connect tehnoloģija ļauj reģistrēt mašīnas datus un agronomiskos parametrus, tostarp divvirzienu datu pārsūtīšanu starp traktoru un myCaseIH tiešsaistes portālu, kā arī ļauj īpašniekam un izplatītājiem (ar atbilstošu apstiprinājumu) veikt mašīnas attālinātu uzraudzību/apkopi.
"Agro Tops" oktobra numurā lasi:
- G. Gūtmanis: vietējās pārtikas nodrošinājumam jābūt nacionālās drošības pamatjautājumam.
- Latvijas lielākie labības sēklu lauki.
- Kā panākt piensaimniecības ilgtspēju?
- Atvērts jauns liellopu eksporta pieņemšanas centrs.
Žurnālu abonē šeit.