Valsts kontrole jūnijā atklāja revīzijas rezultātus par dzelzceļa "Rail Baltica" projektu, vēstot, ka Latvijas posma pamattrases būvniecības izmaksas varētu sasniegt 8,7 miljardus eiro, kas ir par 4,55 miljardiem eiro vairāk, nekā tika prognozēts 2022. gadā.

Reklāma

Valsts kontroles ziņojumā un politiķu un amatpersonu izteikumos pēc tam daudzās un dažādās versijās tika lietots jēdziens "tvērums". Tekstos figurēja "tvēruma izmaiņas", "projekta tvērums", "līguma tvērums", "pamattrases tvērums", "pilna tvēruma būvniecība", "projekta ieviešanas tvērums" utt., kad satiksmes ministrs Kaspars Briškens kādā no intervijām runāja par iespēju "būvēt nevis visu tvērumu, bet sašaurinātu tvērumu", sociālajos tīklos ļaudis ironizēja, ka mēs nebūvējam dzelzceļu un stacijas, bet būvējam tvērumu.

Pagājušonedēļ LTV ziņoja, kādas ir algas projekta ieviesējiem. Baltijas valstu kopuzņēmumā 
"RB Rail" ir 203 darbinieki, uzņēmumā "Eiropas Dzelzceļa līnijas" ir 115 darbinieki. Algas pirms nodokļu nomaksas, piemēram, "RB Rail" speciālistiem esot no 1800 līdz 4000 eiro, vidējā līmeņa vadītājiem un ekspertiem 4000–5600 eiro, augstākā līmeņa vadītājiem 5000–8800 eiro. "EDzL" atkarībā no amata alga ir no 2700 līdz 5500 eiro. Valdes algas "EDzL" ir 5647–6275 eiro, "RB Rail" – 9390 līdz 21 866 eiro mēnesī. LTV vēstīja, ka "RB Rail" esot vairāk nekā 15 cilvēku, kuri šogad ik mēnesi saņēmuši krietni vairāk par 7500 eiro mēnesī.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.