Ripoju viens pats pa Kurzemīti. Testēju jaunu auto "Škoda", kurš manā rīcībā nodots uz visu nedēļu. (Atziņas par moderno tehniku varēs lasīt nākamajā "Latvijas Avīzes" autolapā.) Izmantojot izdevību, pārbaudu dažas no savām mīļajām Mordangas apkārtnes sēņu vietām. Diemžēl pustukšām. Pārāk sauss...

Reklāma

Griežu uz māju pusi. Pa jaukajiem ceļiem P120 un P121. Un domāju par – satiksmes ministra kārtējo reizi ar iedvesmu pausto ieceri par ātruma pārkāpumiem sodīt jau no pirmā liekā kilometra. Virzīšot šo vēlreiz apstiprināšanai.

Ceru, ka vēlreiz šī aktīvas darbības imitācija tiks noraidīta. Nepārprotiet – es neesmu par bezjēdzīgu skriešanu. Vēl šorīt biju gatavs ne tikai ar naudu sodīt, bet gandrīz iekaustīt jefiņu, kurš uz Daugavgrīvas šosejas pie maniem atļautajiem 70 km/h sadomāja piemest vēl kādus pārdesmit, lai kolonā tiktu simts metrus uz priekšu. Tā ir bezkaunība, necieņa pret līdzpilsoņiem, bīstamības perēklis piedevām. Sodāma. Bet vai ar šādām izmaiņām noteikumos, kuras turklāt taču attieksies ne tikai uz Rīgas un Pierīgas drūzmu, bet arī uz šīm idilliskajām reģionālajām takām, kas tiks līdzēts?

Te sods par ātruma pārsniegšanu 1 km/h, manuprāt, ir absurds. Ideāls ceļa segums, plaša situācijas pārskatāmība. Un man jāblenž spidometrā?! Man jāpiebremzē, lai, pasarg Dievs, nenoripotu no kāda Sabiles un Kandavas apkārtnes pakalna ar 93 km/h. Advansētie saka – ieslēdz kruīza kontroli. Neslēgšu. Šis rīks ir nedabisks, brauciena plūdumu un garšu bojājošs. Iemidzinošs. Tieši tā. Vecāks puika pēc bekošanas tiešām šitā var iesnausties. Jaunāks un špraunāks aiz garlaicības var ienirt skārienekrānā. Un kļūt bīstamāks nekā tad, ja, modri pasauli vērojot, brauktu ar 120.

Tukši ir daudzi mūsu lielceļi. Ne tikai reģionālie un vietējie. Papētiet LVC mājaslapā satiksmes intensitātes datus. Pat pa Ventspils un Liepājas šoseju tikai retās stundās aizbrauc 500 auto. Tas ir ap astoņiem minūtē. Jeb vienu ik septiņās sekundēs. Septiņas sekundes nozīmē vairāk nekā 100 metru lielas atstarpes. Un te nav (labos laika apstākļos, ar normālā stāvoklī esošu auto) nekādas bīstamības ne 91, ne 101, ne 111 km/h. Tad kāpēc tā iebaidīšana ar statistiku – trešdaļa pārsniedz limitus!!! Nu un tad?

Vai tiešām kāds satiksmes drošības politikas veidotājs iedomājas, ka ir iespējams visus nobaidīt ar sodiem tik tālu, ka šajā tukšajā A10 lokā starp Talsiem un Usmu 91 km/h kļūs tabu?

Utopija. Rezultātu pareģoju gluži pretēju – nobaidītie vilksies vēl lēnāk, normāli ātrie kļūs niknāki, apdzīšanas manevros bīstamāki. Plūsma tiks sabojāta vēl vairāk.

Nav ko izdomāt un bīdīt jaunus sodus. Pirmkārt jāmeklē iespējas, kā jau esošos padarīt neizbēgamus. Kur policisti? Ir tikai radari, kuri reālos apstākļus nespēj novērtēt un brīdinājumus neizsūta. Kur droni, kas varētu fiksēt neievērotas distances un nepārtraukto balto līniju šķērsošanu? Šā grēka fiksēšanai gan pat tik dārgu tehniku nevajag. Aizbrauciet uz Austriju – ieraudzīsiet policistus, kas ielejas ciematā netālās kalnu pārejas līkuma notikumus ar vienkāršu telefoto kameru fiksē...

Aptauja

Kāds ir jūsu biežākais LASI.LV apmeklējuma laiks?

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.