Saeima ceturtdien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, kas paredz cenu un atlaižu reklāmu aizliegumu alum un vīnam televīzijā un radio.

Reklāma

Līdz šim Latvijā saskaņā ar likumu alkoholisko dzērienu reklāma bija aizliegta, izņemot divus dzērienu veidus – alu un vīnu.

Kā likumprojektā atzīmē tā autori no Veselības ministrijas, alkoholisko dzērienu reklāmas negatīvā ietekme uz alkoholisko dzērienu patēriņu sabiedrībā, it īpaši jauniešu vidū, ir plaši pētīta un pierādīta – tā veicina alkoholisko dzērienu lietošanas uzsākšanu un palielina alkohola patēriņu to jauniešu vidū, kuri alkoholu jau ir lietojuši. Lai noteiktu visaptverošus alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmas un mārketinga ierobežojumus ne tikai televīzijā un radio, bet arī internetā, kinoteātros, patērētājiem paredzētos drukātājos materiālos un citviet, Saeimas Sociālo un darba lietu komisija trešajā lasījumā jau atbalstījusi grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā. Grozījumi pašlaik tiek skaņoti ar Eiropas Komisiju.

Aptauja

Cik bieži lasi/klausies tiešsaistes mediju LASI.LV?

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.