Latvijas nacionālās aviokompānijas "Air Baltic" koncerns pagājušajā gadā strādāja ar auditētajiem 118,159 miljonu eiro zaudējumiem, koncerna apgrozījums, salīdzinot ar 2023. gadu, palielinājās par 11,9%, sasniedzot 747,572 miljonus eiro.
Gada pārskata vadības ziņojumā minēts, ka zaudējumus 2024. gadā noteica vairāki faktori. Tostarp, tāpat kā 2022. un 2023. gadā, joprojām bija būtisks lidmašīnu rezerves dzinēju trūkums, kas liedza "Air Baltic" veikt lidojumus ar pilnu jaudu. Tāpēc aviokompānija, lai nodrošinātu darbību, aktīvajos vasaras mēnešos nomāja lidmašīnas ar apkalpi no citiem operatoriem. Turklāt dzinēju ražotāja "Pratt & Whitney" komerciālais atbalsts 2024. gadā bija būtiski mazāks nekā 2023. gadā.
Zaudējumus noteikušas arī 40,4 miljonu eiro nesaimnieciskās darbības papildu izmaksas, kas saistītas ar paātrinātu dzinēju detaļu nolietojumu. Tāpat bijuši citi zaudējumi.
"Air Baltic" koncerna ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem pagājušajā gadā pieauguši par 6,1%, sasniedzot 571,998 miljonus eiro, tajā skaitā ieņēmumi no biļešu tirdzniecības – 527,025 miljoni eiro. Koncerna ieņēmumi no lidmašīnu nomas pērn bijuši 146,871 miljoni eiro.
"Air Baltic" prezidents un izpilddirektors Martins Gauss trešdien investoru zvanā par pagājušā gada finanšu rezultātiem informēja, ka lidmašīnu vidējais vietu piepildījums pērn pieauga par 4,5% – līdz 81%. Lidsabiedrības operatīvās vadības direktors Pauls Cālītis skaidroja, ka vidēji pagājušajā gadā astoņas "Air Baltic" lidmašīnas stāvēja uz zemes dzinēju trūkuma dēļ, savukārt 2023. gadā vidēji tās bija deviņas lidmašīnas. Cālītis papildināja, ka dzinēju problēmas varētu turpināties gan šajā, gan nākamajā gadā, tomēr tiek gaidīti uzlabojumi. Viens no galvenajiem faktoriem šai problēmai bija pulverveida metāls, kas izraisīja dzinēju trūkumu. Šogad "Air Baltic" plānojot īrēt trīs lidmašīnas, lai kompensētu dzinēju trūkumu.
Cālītis arī informēja, ka pērn vidēji 11,8 lidmašīnas tika izmantotas pilna servisa nomai jeb ACMI pakalpojumiem, tostarp visnoslogotākajā laikā 17 lidmašīnas tika īrētas "Lufthansa Group".
Patlaban "Air Baltic" lidmašīnu flotē ir 50 lidmašīnas un līdz gada beigām būs 54 lidmašīnas.
2024. gadā "Air Baltic" komanda pieaugusi līdz vairāk nekā 2700 darbiniekiem, kas ir par 10% vairāk nekā 2023. gadā. "Air Baltic" 2024. gadā pārvadāja kopumā 5,133 miljonus pasažieru, kas ir par 13% vairāk nekā gadu iepriekš, un veica 47 022 lidojumus, kas ir par 7% vairāk nekā gadu iepriekš. Gada pārskatā arī atzīmēts, ka 2025. gadā kopējais apkalpoto maršrutu skaits nedaudz samazināsies saistībā ar lidmašīnu dzinēju problēmām un ierobežoto flotes kapacitāti.
Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.
Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.
Pieraksties un reizi nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.