Satiksmes ministrija sagatavojusi informatīvo ziņojumu par Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.–2027. gadam starpposma ietekmes izvērtējumu, ko šodien, 7. janvārī, plānots skatīt valdībā.
No ziņojuma izriet ieteikums, ka būtu jāapsver atļautā braukšanas ātruma samazināšana ārpus apdzīvotām vietām atsevišķos ceļu posmos, kur ir paaugstināta bīstamība, piemēram, līdz 80 kilometriem stundā (km/h). Satiksmes ministra padomnieks Jānis Meirāns aģentūrai LETA skaidrojis, ka ierosinājums nav par kopējā atļautā ātruma samazināšanu, tātad tas neattiektos lielākajā daļā gadījumu.
"Ierosinājums par 80 km/h ātruma ierobežojumu būtu attiecināms tikai uz atsevišķiem ceļu posmiem, kur ir paaugstināta bīstamība,"
teicis Meirāns. Satiksmes ministrija norāda, ka līdzīga prakse esot Somijā, kur ārpus apdzīvotām vietām noteikts maksimālais braukšanas ātrums 80 km/stundā, tostarp uz melnā seguma ceļiem. Tāpat ministrija uzskata, ka ir jāvērtē iespēja atļauto braukšanas ātrumu samazināt pilsētvidē, piemēram, līdz 30 km/h blīvi apdzīvotās zonās vai zonās ar lielu gājēju un mikromobilitātes rīku plūsmu. Pētījumā secināts, ka lielākā daļa transportlīdzekļu vadītāju Latvijā brīvā plūsmā neievēro atļauto braukšanas ātrumu. Tikai 29% vieglo automobiļu ārpus apdzīvotām vietām ievērojot atļauto braukšanas ātrumu 90 km/h. Savukārt apdzīvotās vietās 52,6% autovadītāju ievēroja ātrumu līdz 50 km/h. Ministrija raksta, ka ceļu satiksmes drošības eksperti diskutē arī par dažādiem citiem risinājumiem, lai motivētu ceļu satiksmes dalībniekus izturēties atbildīgi ceļu satiksmē.
Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, X, Bluesky, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.
Pieraksties LASI.LV redaktora vēstkopai šeit.
Pieraksties un reizi nedēļā saņem padziļinātu LASI.LV galvenā redaktora aktuālo ziņu, kompetentu viedokļu un interesantāko interviju apkopojumu.