Trešdaļa jeb 230 tūkstoši vieglo automašīnu neiziet CSDD tehnisko apskati ar pirmo reizi. Tas ir daudz vai maz? Vai tas ir saistīts ar to, ka Latvijas autoparks nav no jaunajiem? Vidējais tā vecums jau vairāku gadu garumā ir 14 gadi. Ko par šo visu saka auto eksperti un autoservisu speciālisti, dodas noskaidrot “360TV ZIŅneši”.

Nenoregulēti lukturi, rūsa, bojājumi balstiekārtā un bremžu sistēmās – tie ir galvenie iemesli, kāpēc vieglās automašīnas neiziet tehnisko apskati. Rekords esot četrpadsmit defekti pēc tehniskās apskates apmeklējuma – tieši tāda auto īpašnieks bija ieradies uz remontdarbnīcu, kurš nebija izgājis šo valsts pārbaudi CSDD, pastāstīja servisa vadītājs Mārtiņš Logins. 

Viņaprāt, tendence, kas tiek fiksēta CSDD, ka trešdaļa jeb 355 tūkstoši vieglā autoparka nenokārto ar pirmo reizi tehnisko apskati, ne par ko iepriecinošu neliecina.

Viņš iesaka laikus vērsties remontdarbnīcā un rūpīgāk pievērst uzmanību skaņām vai trokšņiem, ko izdod spēkrats. Ik gadu tehnisko apskati iziet vidēji 890 tūkstoši vieglo transportlīdzekļu. No tiem 40% nākas braukt uz servisu un kārtot to atkārtoti. Nereti autovadītāji tehnisko apskati izmanto arī kā iespēju pārliecināties par transportlīdzekļa tehnisko stāvokli.

10% automašīnu neiziet tehnisko apskati arī ar otro reizi. 

Ja paskatās uz Eiropas autoparku, tad vidējais auto vecums arī nav jauns – virs 10 gadiem, bet tas gan nenozīmē, ka šādas mašīnas nav drošas. Jo katrs transportlīdzeklis ir ļoti individuāls, un tā tehniskais stāvoklis ir atkarīgs no lietošanas biežuma, autovadītāja braukšanas stila un kā viņš rūpējas par savu auto.

Ko eksperti iesaka, lai izvairītos no tehniski bojāta auto iegādes, skaties video!

Plašāk skaties sižetā:

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.