Tirdzniecības centra "Mols" un konkursa "Latvijas Gada auto" kopīgi rīkotās brīvdabas autoizstādes jau kļuvušas par labu tradīciju. Jau vairākus gadus kādā atvasaras dienā autobūves jaunumus katrs interesents gluži par velti "Mola" stāvvietā var ne tikai apskatīt, aptaustīt, dīleru pārstāvjus iztaujāt, bet pat kādu pusstundiņu pastūrēt.

Reklāma

Neviens netraucē izmēģināt, piemēram, Eiropā pirktāko elektromobili "Tesla". Pieejams arī Eiropā pēdējā pusgadā visvairāk pirktās automarkas "Dacia" ietilpīgākais (mums taču vajag lielus auto!) pārstāvis "Jogger" un "Nissan X-trail", kurš no stāvvietas izbrauc bez skaņas un smakas, kā īsts elektroauto, bet uzlādes vietu neprasa nekad… Varena buķete. Bet bez īpašiem pārsteigumiem. Līdz nenonāc pie melnās telts…

"Kas ir KIL?"

Pat visai erudītu auto pazinēju jautājums ar visai senu vēsturi. Pirmo reizi to dzirdēju pagājušā gadsimta beigās – pirmajā Ķīpsalas izstādē. Adresēts toreiz tas tika lielajam uzrakstam "KIA". Bez šķērssvītriņas uz A. Tā firmas dizaineri bija lēmuši logotipu veidot. Un padomju laikos skolojušies veči to lasīja kā KIL. Kas tas tāds?

Pēc 25 gadiem – stulbs jautājums. 

Korejiešu marka kļuvusi populāra. Tāpat kā "Hyundai". Tāpat kā "Cupra", par kuru nebijām dzirdējuši pat krietni jaunākos laikos. Bet kas tad te? Pikaps "JAC". 

Kā pareizi jālasa? Džak? Džek? Varbūt nav jāanglisko? Lai paliek "JAC". Jo uz dīlera melnās telts rakstīts – Ķīnas auto Latvijā.

Jā. Ir noticis gluži vai neticamais. Attālināti gan pamanījuši un ar interesi vērodami dažādu Ķīnas auto augošo iebraukšanu Anglijā, Vācijā un Itālijā, eksperti par iespēju, ka oficiāli austrumzemes autorūpnīcu pārstāvji varētu parādīties mūsu relatīvi niecīgajā tirgū, vien smīnēja. Nez vai kāds būs tik dulls… Salons jāizbūvē. Vai vismaz moderna interneta bode. Un garantijas saistības jānodrošina, kas nozīmē servisa telpas un aprīkojumu, personāla apmācību, rezerves daļu piegādi. Kurš dullais to uzņemsies?

Kur atrodas "Auto Rings"?

"Dullais" ir atradies. Šis viņa pirmais publiskais iznāciens. Ikdienas adrese – Rīga. Turpat blakus – mūsdienīga automazgātava, kādas 1998. gadā dibinātais uzņēmums izveidojis daudzviet Latvijā. Ķīnā būvētus (Eiropā sertificētus) auto te tagad pārdos, apkops, ja vajadzēs – paremontēs. Garantijas laikā (trīs gadi vai 100 000 km) to, protams, darīs bez maksas.

Latvijā jau piedāvāto auto klāsts krietni plašāks, nekā bija apskatāms pie "Mola". 

Bet jau te redzamie divi (pikaps "JAC" un kompaktais "Baic X55") padara mūsu auto izvēles ceļojumu daudzveidīgāku un interesantāku. 

Dizains visnotaļ moderns un tīkams arī eiropieša acij. Tehniskie dati mūsdienīgi, solītā dinamika un degvielas ekonomija nepārspīlēta, bet pietiekama. Tie, kuriem izdevās gribētāju rindu izstāvēt un 20 minūšu testa aplīti nostūrēt, kāpa laukā visai smaidīgi. "Būs ko padomāt!"

Vai lēti un labi?

Tas, protams, svarīgākais veiksmes atslēgas jautājums. Jāsaka uzreiz – nereālu, aizdomīgi lētu Ķīnas auto pie mums nav. Par divu "Baic" krosoveru cenu var nopirkt trīs "Dacia Jogger". Lielākus. Arī gluži labi braucamus.

Ķīnieši tātad atbraukuši. Nedomāju, ka tūlīt tiks aizgūtnēm kampti. Latviešu saimnieks ir konservatīvs. Bet izvēles process katrā ziņā ir kļuvis interesantāks. Tādēļ par "JAC", "BAIC" un citām Ķīnas autobūves firmām (varenām, gan ar mūsu sen atzītajiem vācu, gan franču kolēģiem ciešām saitēm saistītām) noteikti gan vairāk palasīšu, gan uz testa braucieniem pieteikšos. Un ar secinājumiem padalīšos.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.