Mist 15.7 °C
S. 27.07
Dita, Marta
Par vizuāli pievilcīgākajiem konkursa titulu pretendentiem fotogrāfs šopavasar atzinis "Toyota CH-R" kā interesantāko un modernāko un "Škoda Superb" kā klasiska autodizaina modeli.
Par vizuāli pievilcīgākajiem konkursa titulu pretendentiem fotogrāfs šopavasar atzinis "Toyota CH-R" kā interesantāko un modernāko un "Škoda Superb" kā klasiska autodizaina modeli.
Foto: Raimonds Volonts / Latvijas Mediji

Tradicionālais "Gada auto" konkurss sākās ar skaistu ievziedu tūri uz Siguldas pusi.

Reklāma

Dalībnieku skaits – lielāks nekā pērnajā pavasarī. Žūrijā vairākas jaunas sejas – būs jauni viedokļi. Kamēr tie briest, piedāvāju uzklausīt četrus veterānus – Guntaru, Jāni, Andri un Raimondu. Atgādinu arī, ka "labāko" auto atrast nav iespējams, mēs palīdzam katram meklēt piemērotāko – savējo.

Salīdzina dažādas pasaules

Guntars Pulss, žurnāla "Profi Latvija" galvenais redaktors, augstu vērtē iespēju salīdzināt auto pasaules konkurentus. "Šī gada pirmā kopīgā testu diena bija visai intensīva, jo piedalījās 14 auto, ieskaitot aktuālo titula ieguvēju "Nissan X-Trail"," stāsta Guntars. "Organizators bija parūpējies testa auto savirknēt tā, lai varētu pēc kārtas salīdzināt tiešos konkurentus.

Šoreiz visvairāk sanāca izmēģināt "Volvo" elektroauto "EX30", kas testā bija piedāvāts visjaudīgākajā visu riteņu piedziņas versijā. 

Pateicoties kompaktajiem izmēriem, tam nav jūtams elektromobiļiem raksturīgais smagnējums, toties gaita ir gana komfortabla un stabila. 

Dinamika ir ļoti iespaidīga un pat sporta auto cienīga. Jāpiebilst, ka šis ir mazākais "Volvo" modelis, turklāt šis kompaktais krosovers ar sākuma cenu 38 850 eiro ir arī pieejamākais šā zviedru ražotāja modelis. "Volvo EX30" tiek piedāvāts trīs elektromotora un akumulatora versijās. "Single Motor" komplektācijai ir aizmugures riteņu piedziņa, 200 kW elektromotors un 51 kWh akumulators, "Extended Range" versijai ir 69 kWh akumulators, bet "Twin Motor Performance" versijai ir visu riteņu piedziņa, 315 kW jauda un 69 kWh akumulators.

Citu pasauli pārstāv "Škodas" lielākais krosovers "Kodiaq". Jaunajā paaudzē tas saglabājis visu, par ko tas iemantojis pircēju simpātijas, – plašs un ietilpīgs salons apvienojumā ar taupīgu un gana dinamisku dzinēju, kā arī visnotaļ labām gaitas īpašībām. Ideāls auto tuvākiem un tālākiem ceļojumiem ar visu ģimeni."

Elektroauto baterijas – aizvien jaudīgākas

Jānis Bite, "Latvijas valsts mežu" pārstāvis, ir gandarīts, ka tirgū pieejams nu jau septiņvietīgs elektroauto. "Pirmais auto, ar kuru izbraucu, bija "KIA EV9". Labā ziņa, ka liels septiņvietīgs elektromobilis parādījies tirgū. Akumulators liels un droši vien smags. Arī riteņi milzīgi un smagi. 

Pa nelīdzeniem ceļiem var just, ka mašīnai ir liela neatsperotā masa, un piekarei ir ko turēt. Attiecīgi ir paliels elektrības patēriņš.

Bija laba iespēja salīdzināt "Škoda Superb" un "Volkswagen Passat", jo tiem abiem ir viena platforma. Apdare, protams, katram mazliet atšķiras. "Passat" uz grants ceļa šķita mazliet klusāks un komfortablāks. Acīmredzot piekares iestatījumi katram ir nedaudz citādi. Savukārt, salīdzinot "Passat" ar "Volkswagen ID.7", elektroauto gaita bija jūtami komfortablāka un mīkstāka, taču salona apdare nav tik kvalitatīva kā "Passat", kuram tā jau faktiski ir "premium" līmenī.

Par vizuāli pievilcīgākajiem konkursa titulu pretendentiem fotogrāfs šopavasar atzinis "Toyota CH-R" kā interesantāko un modernāko un "Škoda Superb" kā klasiska autodizaina modeli.

Lielajiem elektroauto baterijas jau ir tik lielas, ka tie var kalpot kā vienīgais ikdienas auto, tiesa, jautājums paliek par uzlādes ātrumu.

"Renault Espace" ir viena platforma ar "Gada auto 2024" titula ieguvēju "Nissan X-Trail" un arī sajūtas braucot ir līdzīgas. Degvielas patēriņš iepriecina – 6,6 l, visu dienu testos braucot, šādam visai lielam krosoveram – tas liecina, ka benzīna motors jau var būt alternatīva dīzelim."

Reklāma
Reklāma

Priecē pamata funkciju fiziskā vadība

Andris Valdemārs no "Latvenergo" savukārt novērtē mazauto. "Sāku ar "Peugeot 208", kurš piedāvātajā "GT+hibr" versijā saglabājis cenu zem 30 000 eiro un, manuprāt, ir "ļoti interesanta spēļmantiņa", liekama blakām ar "Mini"," tā Andris. "Labi nopakots kartings ar labām īpašībām un zemu degvielas patēriņu. Labs, ja neskaita zemprofila disku (45%) sabojāto gaitas komfortu – plūdenumu. 

Un vēl – šī hibrīda versija ar robotizēto ātrumkārbu ne sevišķi labi jūtas sastrēgumos. "Toyota" hibrīdi šādos apstākļos ir labāki.

Kā jau visi (pat mazākie un lētākie) mūsdienu auto, šis ir pilns ar digitāliem izpalīgiem. Labi gan, ka saglabāta pamata funkciju fiziskā vadība: ir daudzos gados ierastas un ātri, intuitīvi atrodamas funkcijas. Tāda priecē arī citu firmu jaunumos. Nu kaut vai "Škodas" izpildījumā, kur nu elementāras darbības var veikt ar pogu vai kloķīti, nebakstot skārienjutīgajos ekrānos. Šī sērga pēdējos gados bija sasniegusi baigu līmeni – pat lai pagrieztu klusāk radio, bija bezmaz jāapstājas ar ieslēgtiem avārijas signāliem...

Diemžēl ne visi izārstējušies. Piemēram, elektriskajam "Volvo" pat spoguļi jāregulē caur displeju... Un tas automobilī ar milzu jaudu un pirmās formulas cienīgu dinamiku. Bīstami...

Vēl no modernajiem piedāvājumiem noteikti jāpiemin (šoreiz jāslavē) jaunais (elektriskais) "Renault Espace". Ļoti cerīgs darinājums. Ietilpīgs, ar prāvu bateriju, bet nav kosmiski dārgs (zem 50 000). Šajā ziņā gribu paslavēt arī "KGM Torres". Korejieši, kā saka, ietur savu līniju un visai pārliecinoši pretendē uz labu vietu tirgū.

Jāpiebilst, ka "Škodas" jaunā kruīza kontrole ir izcila. Saistīta ar GPS kartēm, ar konkrētajiem noteiktajiem ātruma režīmiem, tā pieskata tevi perfekti, lieko ātrumu slāpē rāmi un ekonomiski. Īsts palīgs, nevis rupjš uzraugs kā daudzi citi digitālie jauninājumi.

Kopumā – auto industrijai neapšaubāmi ir grūti laiki. Sarežģīts drošāko, ekonomiskāko risinājumu (kuri nedrīkst kļūt pārlieku dārgi) meklējumu process. 

Konkursu žūrijām būs interesanti. Ceru, ka varēsim potenciālajiem pircējiem palīdzēt."

Vai īpaši ražots Vācijas autobāņiem?

Ilggadējais konkursa fotogrāfs Raimonds Volonts no "V4 motors", kuram uzdots izvēlēties, viņaprāt, skaistākos pavasara testiem pieteiktos auto, vispirms vēlas teikt pāris vārdu arī par to gaitas īpašībām: "Diemžēl nav tā, ka gaita visiem modernajiem auto būtu izcila, universāla, katram lietotājam piemērota. Sevišķi mūsu Latvijas savdabīgajos ceļu apstākļos. "VW ID7", piemēram, es laikam neizvēlētos tieši tāpēc, ka tas nelīdzenumus slāpē, manuprāt, nepietiekami. Nevajag pat mūsu jaukās bedres, pietiek ar risēm, ar "gulošajiem policistiem" vai kādu pārbrauktuvi, lai braucējs justu diskomfortiņu. Tā vien šķiet, ka īstā vieta šim citādi ērtajam, glītajam auto ir tikai un vienīgi Vācijas autobāņi... Latvijai piemērotāka noteikti būtu nu kaut vai "KIA EV9".

Vēl – nekad neņemšu auto, kuros digitālie displeji ir ne tikai pārmēru lieli un funkcijām pārsātināti, bet arī izslieti augstu vējstiklā. 

Tas taču traucē pārskatīt ceļu un apkārtni, kuras izzināšana un potenciālu traucējumu ievērošana ir drošības pamatu pamats.

Un nu par skaistāko. Kā saka – vienam patīk māte, otram meita. Vizuālā izskata jomā konstruktoru cīņas ir ne mazāk sīvas kā tehniskajos risinājumos. Mans viedoklis – no šobrīd konkursā pieteiktajiem interesantākā, modernākā, kā saka, ir "Toyota CH-R". Ja no klasiskākas gaumes redzespunkta – "Škoda Superb"."

Konkursa "Latvijas Gada auto 2025" pavasara testu dienas dalībnieki

Peugeot 208

Škoda Superb

Volkswagen Passat

Mercedes-Benz E klase

Volkswagen ID.7

Renault Espace

Volvo EX30

Renault Scenic E-Tech

Toyota CH-R

Volkswagen Tiguan

Škoda Kodiaq

KGM Torres EVX

KIA EV9

Aptauja

Par kuru tēmu LASI.LV vēlētos uzzināt un lasīt vēl vairāk?

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu. 

Reklāma
Reklāma
Tēmturi
Reklāma
LATVIJĀ PASAULĒ
Reklāma