Šis piedzīvojums sākās kādā ļoti agrā ceturtdienas rītā, kad pie manas mājas piebrauca busiņš ar piekabi un laivu. Busiņā jau bija trīs cilvēki – Arvis Ančevskis, Gints Irbe un Jānis Ķelpis.
Šoreiz brauciens bija paredzēts ilgāks nekā ierasts. Pirmais mērķis bija izbraukt no Rīgas un satikties ar pārējiem ceļabiedriem Ādažos, lai tālāk brauktu visi kopā uz Tallinu. Pēc brītiņa jau bijām tur un satikāmies ar vēl četriem mūsu ceļojuma biedriem – Martinu Vizbuli, Juri Bārtuli, Mārtiņu Jurušu un Ronaldu Staņislavski. Bet vēl divi biedri kāvējās, tāpēc tika nolemts, ka viņiem būs mūs jāpanāk pa ceļam. Oskaram Linkevicam un Aigaram Grūbem bija uzdevums piedzīt pārējos.
Tā mēs visi draudzīgā kolonnā devāmies uz Tallinu. Tur visi četri mūsu auto ar piekabēm un laivām uzbrauca uz prāmja, un mēs braucām uz Helsinkiem. Mūsu galamērķis bija sala Ālandos, kas saucās Kumlinge. Lai tur nokļūtu, mēs no Helsinkiem braucām caur Turku uz Kustavi. Un tad, lai no turienes nokļūtu Kumlingē, bija nepieciešams pārcēlājs un divi mazie prāmji. Kopējais ceļš mums aizņēma 16 stundas, bet bija arī prāmju gaidīšanas pauzes. Galamērķī mēs ieradāmies ceturtdienas vakarā, jau pa tumsu.
Ieradāmies, kārtīgi izsmējušies, tā ka pat vēderi visiem jau sāpēja. Šāda kompānija solīja smieklu devu arī visas copes dienas, un, aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, tā arī bija. Mums bija rezervētas divas vienādas mājiņas ar trīs istabām, kur katrā ir divas gultas. Katrā mājā iekšā tualete un duša, virtuve un viesistaba. Tā kā mēs tur mitinājāmies tikai pa vakariem un naktīs, sadzīves apstākļi bija visnotaļ apmierinoši.
Mūsu mājas viena no otras bija kādu 100 metru attālumā. Sadalījāmies pa pieciem cilvēkiem katrā mājiņā. Vienā dzīvoju es, Gints, Oskars, Aigars un Jānis, bet otrā mājiņā dzīvoja Arvis, Juris, Martins, Mārtiņš un Ronalds. Katrā mājā bija viens atbildīgais par ēdienreizēm. Mūsu mājiņā tas bija Gints, bet otrā mājiņā – Ronalds. Viņiem jau Rīgā bija izveidots saraksts ar produktiem, kas ņemami līdzi un no kā taisīs katru dienu ēst. Tas viss jau pirms brauciena tika arī sagādāts. Plus katrs vēl šo to bija paņēmis, tā ka abās mājiņās vakariņas un brokastis bija visnotaļ šikas. Pusdienās visi parasti kaut ko paņēma līdzi un vienkārši uzkoda laivā.
Tātad ceturtdienas vakarā iekārtojāmies un sagatavojām makšķerrīkus un drēbes nākamā rīta copei. Bijām gatavi un apņēmības pilni sešu dienu copes maratonam.
Pirmie iespaidi
Pirmajā rītā, kamēr visi vēl taisījās, es ātri apsekoju pavisam tuvāko apkārtni. Apkārt klintis, koki un klusums. Neierasti dabas skati, jo viss atrodas uz klints akmeņiem. Arī koki un mūsu dzīvojamās mājas. Laivu garāžas arī tur interesantas, taisītas tā, ka garāžā iebrauc no ūdens un laiva paliek ūdenī. Mājiņa ar jumtu ir pa virsu, bet reāli laiva stāv ūdenī. Nedaudz papriecājies par man neierastajiem skatiem, es devos brokastot, un taisījāmies uz pirmo copes dienu. Laivās bijām sadalījušies tā, ka es un Gints copējām Ginta laivā. Juris un Martins copēja Martina laivā. Ronalds un Mārtiņš copēja Ronalda laivā. Oskars ar Aigaru copēja savā laivā, un Arvis ar Jāni – nomas laivā. Dažas dienas Oskars bija ar Arvi, bet Aigars ar Jāni. Pārējie visas dienas bija vienādos sastāvos.
Nomas laivai tika uzlikta eholote ar dziļuma karti un 10 ZS motoru.
Dziļuma karte tajās vietās ir ļoti labs palīgs, jo ir daudz akmeņu zem ūdens, uz kuriem var uzskriet un apskādēt motoru vai laivu.
Dziļuma kartēs lielākā daļa bīstamo vietu ir iezīmētas, lai gan uz savas kompānijas ādas pārbaudījām, ka ne visas. Dziļuma kartes var nopirkt vai iznomāt. Sliktākajā gadījumā braucienā var izlīdzēties ar aplikāciju telefonā vai planšetē. Pirmās divas nedēļas aplikācija ir lietojama par brīvu, un tajā arī viss ir iezīmēts. Aplikācija saucas Navionics Boating Marine & Lakes. No mūsu kompānijas Ronalda un Martina laiva izmantoja šo aplikāciju. Vienīgi jāņem vērā, ka nākamreiz to vajadzēs instalēt citā ierīcē, ja gribēsies atkal izmantot bezmaksas periodu. Otra opcija ir to iegādāties, un tā noderēs arī ziemas copēs, jo parāda reālo atrašanās vietu uz dziļuma kartes un visas bīstamās vietas.