1943. gada 14. augustā. Pirms 80 gadiem britu bumbvedēju uzlidojumā Milānai tika daļēji nopostīts leģendārais operteātris "La Scala". Jau pirms tam briti bija pilsētai uzlidojuši vairākas dienas pēc kārtas.

Reklāma

Tā kā Milāna bija Itālijas industriālais centrs un tajā atradās daudz ar militāro ražošanu saistītu objektu, piemēram, autorūpnīca "Alfa Romeo", aviācijas rūpnīca "Caproni", šaujamieroču ražotājs "Breda" un citi, tad galvenais mērķis skaitījās rūpnīcas, taču no bombardēšanām un sekojošajiem ugunsgrēkiem vairāk vai mazāk cieta arī daudzas vecpilsētas ēkas, muzeji un baznīcas. Zīmīgi, ka šis bija pēdējais sabiedroto uzlidojums pilsētai 1943. gada augusta četru uzlidojumu sērijā. Akcijas mērķis bija drīzāk pamudināt Itāliju, kurā Benito Musolīni fašistu režīms jau bija gāzts, izstāties no kara nacistiskās Vācijas pusē. 

Londonā tika nolemts, ka tālāka bombardēšana radīs itāliešos naidīgu noskaņojumu pret britiem, kas nebūtu vēlams. 

Kaut Milānā bija nopostīta vai daļēji sagrauta ap puse ēku, pilsēta spēja samērā ātri atgūties. 1778. gadā uzbūvētās "La Scala" atjaunošana kļuva par vienu no pirmajiem darbiem. Leģendāro operteātri ar diriģenta Arturo Toskanīni koncertu no jauna atklāja jau 1946. gada 11. maijā. Cita lieta, ka atjaunošanas darbi bija ritējuši drudžainā steigā, pieļaujot daudzas paviršības un kļūdas. Piemēram, būvgružus sabēra orķestra bedrē, bet tas negatīvi ietekmēja telpas akustiku. Turpmākajās desmitgadēs regulāri uzliesmoja strīdi par nepieciešamību pēc itāliešiem kultūras mantojuma ziņā sakrālās celtnes kapitālas pārbūves un kara un pēckara laikā pieļauto kļūdu labojuma. Tāda pārbūve no 2002. līdz 2004. gadam arī notika, kad no "La Scala" palika pāri tikai ārējās sienas, bet visas iekštelpas un zāles tika pilnībā renovētas, gan ar pietāti pret vēsturisko.

Latvijas Vēstnesis, 1923. gada 14. augustā

Jelgava. Satiksme pa Lielupi augšpus Jelgavas. Kurzemes kuģniecības sabiedrība atklājusi satiksmi pa Lielupi no Jelgavas līdz vēsturīgai Mežotnei. Ik dienas kuģītis "Vārpa" atstāj Jelgavu plkst. 2 pēc pusdienas un nonāk Mežotnē plkst. 8 vakarā, bet no Mežotnes izbrauc plkst. 3 rītā un sasniedz Jelgavu plkst. 9 no rīta. Visās vietās, kur pasažieriem ir jāizkāpj, tvaikonīts pietur. Šoruden vēl padomāts ierīkot arī otra kuģīša reisus pa šo pašu ūdens ceļu. Lielupes piekrastu apdzīvotājiem šī satiksme no liela svara: laikus var iebraukt Jelgavā, veikt savas vajadzības un tai pašā dienā atgriezties mājās. Tvaikonīts līdz šim arvien pārpildīts – redzams, šīs satiksmes vajadzība visai nepieciešama.

Izvēlies savu soctīklu platformu, lai sekotu LASI.LV: Facebook, Twitter, Draugiem vai arī Instagram. Pievienojies mūsu lasītāju pulkam, lai saņemtu īpaši tev atlasītu noderīgu, praktisku un aktuālu saturu.